• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • tintinigbg
    Gweny skrev 2015-03-26 21:40:24 följande:
    Linda smile1.gif henne kan jag även maila och få snabba svar.
    Har jag oxå haft ???? så bra tycker jag ????
  • Karriärskvinna
    trina skrev 2015-03-24 17:40:55 följande:

Jag undrar om det är någon som fått blastocyst insatt av sahlgrenska? I regel gör de enbart det när man är på sista frysförsöket och har fler än 3 embryon i frysen. Men går de att övertala?

Vi har gjort 2 FET (tvådagars) och har 2 kvar med 6 embryon. (Fick totalfrys senaste ivf då får man ett extra frysförsök) men ärligt talat är jag trött på misslyckanden och vill prova något nytt!

Tre insättningar totalt (en ET) med tvådagars och inget funkar.

Gweny, jag brukar aldrig kunna lita på min kropp under ruvningen. Självklart kan det vara något, men varje gång jag analyserat symptom så har det aldrig gått vägen. Så jag tror inte man kan gå på så mycket under perioden man ruvar egentligen.? 

Jag fick en blastocyst i första IVF-omgången (andra insättningen), är nu gravid i vecka 13. 

• Happyland

Då är jag klar för spraystart igen 1 april.

Är det någon mer här som kör igång ny behandling? ÄP beräknat till v 19.

• Gweny
    tintinigbg skrev 2015-03-27 04:12:21 följande:

Har jag oxå haft ???? så bra tycker jag ????

Ja jättebra och berättar förloppet hur allt gått.
  • Malinka87
    Happyland skrev 2015-03-27 13:52:08 följande:

Planerat FET blev aldrig igår då embryot inte klarade sig. Pratade med BM och prel ÄP v25, men skall också höra av mig om några veckor för ordination. Får se om det går lika trögt för mig som för dig, Positivt är iaf att vi hinner göra en omgång till innan sommaren för det var en önskan :) Nu kör vi!
  • hoppet84

hej :) 
    jag började spraya 22 mars och ska ha ÄP v.19 som du :) 
    Jag ska ha v.19 pga min mans resa.
    Hälsning 
  • hoppet84

förlåt, jag kollade och jag har ÄP v.18
  • kärolajnan

Vi kör igång ett sista försök med äggplock vecka 21. Eftersom vi med säkerhet vet att det blir vårt sista försök och att vi har oddsen emot oss är det många tankar som snurrar i huvudet. Jag vet att chansen till att det ska lyckas är liten men ändå kan jag inte låta bli att hoppas... Tungt...

• Etta
    kärolajnan skrev 2015-03-30 20:55:47 följande:

Vi kör igång ett sista försök med äggplock vecka 21. Eftersom vi med säkerhet vet att det blir vårt sista försök och att vi har oddsen emot oss är det många tankar som snurrar i huvudet. Jag vet att chansen till att det ska lyckas är liten men ändå kan jag inte låta bli att hoppas... Tungt...

Klart du ska hoppas kärolajnan!! Förstår det känns tungt o många tankar, men tror inte det är fel att hoppas lite ändå! Önskar dig stort lycka till o håller alla tummar!
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-03-30 20:55:47 följande:

Vi håller tummarna för dig!

Är tanken att dem kommer sätta in 2 st?
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15