• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • kärolajnan
    Gweny skrev 2015-03-30 22:03:24 följande:

Vi håller tummarna för dig!

Är tanken att dem kommer sätta in 2 st?

Problemet är ju att jag aldrig fått något befruktat ägg tillbaks men OM det mot all förmodan skulle bli flera befruktade kan vi få två tillbaks. ????
  • kärolajnan
    Etta skrev 2015-03-30 21:29:26 följande:

Klart du ska hoppas kärolajnan!! Förstår det känns tungt o många tankar, men tror inte det är fel att hoppas lite ändå! Önskar dig stort lycka till o håller alla tummar!

Tack för det! ???? det är väl någon slags försvarsmetod, inbillar mig att det kanske inte blir så jobbigt om det inte går. Helt snurrigt egentligen då jag normalt sätt är väldigt positiv till det mesta.
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-03-31 20:02:18 följande:
    Problemet är ju att jag aldrig fått något befruktat ägg tillbaks men OM det mot all förmodan skulle bli flera befruktade kan vi få två tillbaks. ????
    ah ok, ja nä då är det ju lite annat, men håller tummarna för er! 
  • Ellam

Hej undrar om det är ngn här som var med studie att gå ner i vikt på reproduktionen

• Ellam

Vilken som är bäst sätta in två ägg efter 2 dagar eller vänta tills 5 dagen

• Längtar12345
    kärolajnan skrev 2015-03-31 20:02:18 följande:

Hej . Vad jag kan läsa mig mig till verkar vi har lite samma bakgrund du och jag. Ivf 1 svårstimulerad och fick endast ut ett omoget ägg. Ivf 2 fick ut 3 varav ett fick jag tillbaka men testade minus. Hade två blivit befruktade hade jag fått båda tillbaka enligt min läkare på su, så blir två befrukade vid ditt nästa ivf är det möjligt att du får båda tillbaka.

Min resa blev istället att inte göra något mer ivf utan sattes upp i kö för äggdonation. Jag blev gravid på första försöket och är idag mamma till en underbar dotter på 4 månader. Jag är hennes biologiska mamma men inte genetisk. Det finns många vägar att gå även om det inte alltid blir som man tänkt sig från början. Det tog många år med många olika turer och många gånger trodde inte jag att jag någonsin skulle bli mamma. Med mitt inlägg vill jag ge alla kämpade hopp om att fortsätt kämpa mot sina drömmer. Många kramar!
  • Gweny

Idag kom mensen tyvärr, som jag redan hade anat Suck.

På rd 13

• Anya

Hej, får man vara med här? 

Är 33år, alla prover inskickade, varit på förstabesök, nu avvältra vi tid för spraystart osv. SÅ pirrigt och spännande och skrämmande på en och samma gång. 

• Happyland
    Gweny skrev 2015-04-03 16:21:39 följande:

Idag kom mensen tyvärr, som jag redan hade anat Suck.

På rd 13

Åh, så tråkigt! <3
    Stor kram på dig... Vet hur det känns. Tur att ni har flera fina embryon i frysen.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15