Ellenirondellen skrev 2015-05-01 09:10:16 följande:
Okej. Det är ju 5.5 månader väntetid och de säger ju att de inte kan hålla vårdgarantin. Ett tips är att göra som vi gjort. Höra av er till Sahlgrenska någon vecka innan vårdgarantin gått ut och be om annan vårdgivare. Detta ska sahlgrenska betala. Vi bytte till nordic ivf och är hur nöjda som helst!! Fick en tid jättesnabbt och börjar behandling om 3 veckor. Men kolla runt innan ni eventuellt byter så inte kötiden är lång dit ni bytet. Väntan är ju verkligen jobbig!
Vi gjorde samma sak. Valde fertilitetscentrum på carlanderska. Vår remiss anlände dit för två veckor sedan, två dagar senare kom brev hem om tid, första besöket på måndag och vad jag förstår det brukar man kunna börja behandling vid nästa mens vilket bör infalla 14/5. Så spännande!! Vad jag förstår det som kan det också dröja efter första besöket tills man får påbörja behandling så ett bra tips är att be dem skicka remissen vidare.
Vi har också gjort två utredningar, försökt få barn i fem år. När vi gjorde första utredningen var jag för överviktig för att få hjälp. Behövde ett BMI på under 35. Har nu gått ner 28 kg i vikt och har ett BMI på 31.
Lycka till!!