• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Etta
    kärolajnan skrev 2015-06-05 13:20:59 följande:

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men jag har plussat och är gravid =) 

Från att ha blivit mer elle rmindre utdömd till världens lyckligaste. Tyvärr övergår glädjen nu en del i rädsla för missfall. Alltid är det nåt liksom...

Vilka fantastiska nyheter kärolajnan!! Så himla glad för din skull! Jag går in här då och då för att titta till er hur ni har det och så underbart att se såna här nyheter! Stort lycka till nu! Kramar!

Och håller tummarna stenhårt för er andra som inte lyckats än!
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-06-05 13:20:59 följande:

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men jag har plussat och är gravid =) 

Från att ha blivit mer elle rmindre utdömd till världens lyckligaste. Tyvärr övergår glädjen nu en del i rädsla för missfall. Alltid är det nåt liksom...

Grattis, så kul! ET el FET?

Kommer också vara rädd för mf ifall vi lyckas.. .
  • kärolajnan
    Gweny skrev 2015-06-05 22:06:30 följande:

Grattis, så kul! ET el FET?

Kommer också vara rädd för mf ifall vi lyckas.. .

ET

Tyvärr inga i frysen så detta är verkligen vårt sista försök. Är otroligt orolig för missfall men hoppas på att kunna andas ut lite mer efter ultraljudet på Sahlgrenska efter midsommar.

Tack allesammans :)
  • Etta

Ja, oron för missfall har varit jättestor för mig och tyvärr tagit bort en del av glädjen över att äntligen vara gravid. Jag fick en kraftig blödning i v 8 och var säker på att jag fått mf men det var det inte, så uppenbarligen kan man blöda ändå! Blev lite bättre efter v 12, men oron finns fortfarande kvar.

• Gweny
    Etta skrev 2015-06-06 08:55:38 följande:

Ja, oron för missfall har varit jättestor för mig och tyvärr tagit bort en del av glädjen över att äntligen vara gravid. Jag fick en kraftig blödning i v 8 och var säker på att jag fått mf men det var det inte, så uppenbarligen kan man blöda ändå! Blev lite bättre efter v 12, men oron finns fortfarande kvar.

Uch ja förstår det! Jag kommer ha svårt slappna av med. Jag har barn sen tidigare, fick blödning i v12 och åkte in...tänkte nää har vi kommit så långt och nu bli mf, men det var ingen fara och allt gick bra.

Vissa kan ju blöda hit och dit under hela början men som går bra ändå tydligen. Men uch man får panik.

dock med mitt ma så blödde jag inget. Symtomen bara försvann plötsligt en dag...

Hoppas aldrig behöva gå igenom det igen ...
  • Ia84

Är gravid, plussat med två test idag på vår testdag, är så lycklig, så svårt att ta in trots alla symtom jag har. Efter fem års kämpande så äntligen lyckades vi på första IVF-försöket. 

• zoloo

Grattis alla som plussat!

Har åxå plussat efter att ha försökt i nästan 3år. Och detta på första ivf-försöket. Är såå orolig de ska bli mf och kan inte glädjas riktigt än:/ Kärolajnen, vi ska också på ultraljud efter midsommar. Vet du/nån om de gör VUL eller UL?

• kärolajnan

Tyvärr verkar vår enorma lycka bli väldigt kortvarig. Testade ju positivt i onsdags men idag visade två test minus. Kan inte tänka mig att plusen var falska men antagligen har jag fått ett väldigt tidigt missfall.

Hoppas på att få komma in till Sahlgrenska för koll imorgon men tyvärr fruktar jag det värsta..

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15