• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Heobea

Vi har fått en ofrivillig paus i både januari och februari. Suck!
    För en dryg vecka sedan så fick jag världens buksmärta. Trodde att det var stressrelaterat alternativt överstimuleringen som spökade, så även 1177. Men efter tre dagar fick jag nog och åkte in till akuten. Där gick det undan kan jag säga. På mindre än tre timmar var jag bedömd, smärtlindrad, röntgad, ultraljudad och nedlagd i en säng på kirurgen och inväntade mest operation.  Gallsten, och inte bara en gallsten utan flera som satt fast och en drös i gallblåsan. Så för en vecka sedan tog de först bort gallblåsan (ajajajaj) och därefter gick de in med en slang via munnen, ner i tarmen för att plocka bort gallstenar i gallgångarna (visade sig att jag hade dubbla gallgångar.... intressant) som de inte fick loss vid operationen. Två ingrepp på mindre än 24h, smärtor utöver dess like och massor av ångest. Ja men tack för den då!
    Så just nu ligger jag mest i soffan, tycker synd om mig själv och är lite lagom borta av morfinet jag äter.......

Hygienhäxan!
  • joss82
    Heobea skrev 2015-01-14 12:35:19 följande:

Vi har fått en ofrivillig paus i både januari och februari. Suck!
    För en dryg vecka sedan så fick jag världens buksmärta. Trodde att det var stressrelaterat alternativt överstimuleringen som spökade, så även 1177. Men efter tre dagar fick jag nog och åkte in till akuten. Där gick det undan kan jag säga. På mindre än tre timmar var jag bedömd, smärtlindrad, röntgad, ultraljudad och nedlagd i en säng på kirurgen och inväntade mest operation.  Gallsten, och inte bara en gallsten utan flera som satt fast och en drös i gallblåsan. Så för en vecka sedan tog de först bort gallblåsan (ajajajaj) och därefter gick de in med en slang via munnen, ner i tarmen för att plocka bort gallstenar i gallgångarna (visade sig att jag hade dubbla gallgångar.... intressant) som de inte fick loss vid operationen. Två ingrepp på mindre än 24h, smärtor utöver dess like och massor av ångest. Ja men tack för den då!
    Så just nu ligger jag mest i soffan, tycker synd om mig själv och är lite lagom borta av morfinet jag äter.......

Hygienhäxan!
    Oj, det låter inte kul alls!! Är allting borta nu? Hur lång tid tar det innan du läkt ihop ordentligt? Förstår att barnskaffandet hamnar på paus...
  • lantlivet

Hua Heobea! Hoppas du mår bra nu!

Håller tummarna för att de blir bebis sen då :( kram!

• SsaraL

Håller fortfarande alla tummar för er tjejer!

Går snart in i vecka 8 enligt senaste mensen, och mår SKIT. Haft konstant migrän i 1 vecka nu men får ingen hjälp för det finns ingen hjälp! Får helt enkelt stå ut! =)

Hur går det för er? Såg att många har paus, men ni andra? Går det bra? Kan man få tag i pergotime igen?

• Heobea
    joss82 skrev 2015-01-14 12:54:07 följande:
    Oj, det låter inte kul alls!! Är allting borta nu? Hur lång tid tar det innan du läkt ihop ordentligt? Förstår att barnskaffandet hamnar på paus...
    Allt är borta, dvs alla stenar och gallblåsan. Men de hade sönder lite av gallgången så de la in ett litet plaströr för att det ska läka ihop ordentligt. Det plaströret ska tas bort om fyra veckor. Men i övrigt är det klart. Själva såren är redan läkta men det tar nog minst några veckor till innan muskler och inre organ etc. är ihopläkta och kroppen är återställd s.a.s. Därför ville inte gynekologen hålla på att stimulera. Hon var rädd att kroppen inte skulle palla med en stimulering och eventuell graviditet så tätt inpå operationen. Har vi tur och allt känns okej kanske hon vågar köra igen i mars.
    Hygienhäxan!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2015-01-14 14:13:47 följande:

Håller fortfarande alla tummar för er tjejer!

Går snart in i vecka 8 enligt senaste mensen, och mår SKIT. Haft konstant migrän i 1 vecka nu men får ingen hjälp för det finns ingen hjälp! Får helt enkelt stå ut! =)

Hur går det för er? Såg att många har paus, men ni andra? Går det bra? Kan man få tag i pergotime igen?

Fy så jobbigt det lät du! Ja har oftare huvudvärk sen ja blev gravid. Men inte sådär jobbigt.din stackare! Du får kanske gå på lite massage om du harpänningar i rygg och nacke.

För mig går det bra. Va iväg och lämna prover inför inskrivning den 26. V10 (9+0) idag enligt min ägglossning. Men i v 9 (8+4) enligt deras räkning och min senaste mens. Så de skiljer ju bara 3 dagar men ja tro jag har mer rätt känns de som då jag vet när ägglossningen skedde :) växtvärk ibland och svullen som ja vet inte vad på kvällarna. På morgonen vara en liten kurva från blygdbenet som art ja va kissnödig typ. Inte gått upp något ännu.

Hoppas på tidigt ul då vi är oroliga för tvillingar. Då hon ja träffa idag skulle framföra det till min bm vi ska träffa :) håll tummarna!!

Om jag visste att ja inte behövde pergotime igen skulle ja lämna tbx mina till apoteket. Men man vet ju aldrig. Har ju inte passerat den magiska gränsen ännu. Men ja är inte orolig för mf.
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2015-01-14 14:47:32 följande:

Fy så jobbigt det lät du! Ja har oftare huvudvärk sen ja blev gravid. Men inte sådär jobbigt.din stackare! Du får kanske gå på lite massage om du harpänningar i rygg och nacke.

För mig går det bra. Va iväg och lämna prover inför inskrivning den 26. V10 (9+0) idag enligt min ägglossning. Men i v 9 (8+4) enligt deras räkning och min senaste mens. Så de skiljer ju bara 3 dagar men ja tro jag har mer rätt känns de som då jag vet när ägglossningen skedde :) växtvärk ibland och svullen som ja vet inte vad på kvällarna. På morgonen vara en liten kurva från blygdbenet som art ja va kissnödig typ. Inte gått upp något ännu.

Hoppas på tidigt ul då vi är oroliga för tvillingar. Då hon ja träffa idag skulle framföra det till min bm vi ska träffa :) håll tummarna!!

Om jag visste att ja inte behövde pergotime igen skulle ja lämna tbx mina till apoteket. Men man vet ju aldrig. Har ju inte passerat den magiska gränsen ännu. Men ja är inte orolig för mf.

Åh! Vi ska på hälsosamtal den 19, sedan inskrivning 3/3! Tyckte det lät sent med inskrivning, men tydligen går det inte göra innan dess enligt min bm.

Ska ringa till kliniken vi fick pergotime och boka tid på vul, vill se så det finns ett hjärta (eller hjärtan!).

Jag funderar på att hämta ut mitt sista paket pergotime - har ju ändå ett kvar som jag har på Apoteket :)
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2015-01-14 18:20:15 följande:
    Åh! Vi ska på hälsosamtal den 19, sedan inskrivning 3/3! Tyckte det lät sent med inskrivning, men tydligen går det inte göra innan dess enligt min bm.

Ska ringa till kliniken vi fick pergotime och boka tid på vul, vill se så det finns ett hjärta (eller hjärtan!).

Jag funderar på att hämta ut mitt sista paket pergotime - har ju ändå ett kvar som jag har på Apoteket :)
    Ja ibland har de dåligt med tider. Men sålänge man får göra det. Å då känns de ju inte lika länge till rul sen ;)

Ja jag hoppas oxå vi får ett tidigt ul. Om de blir runt kub tiden kanske så slipper man kanske vul?

Ja jag har en omgång till att ta ut och har 2 kartonger hemma.

Så spännande att följa er alla här tycker jag! Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid själv. Trodde aldrig de skulle bli så. Har aldrig kunnat se mig själv gravid. Men kunnat se mig som mamma men ej åt biologiska barn.
  • WallePrix

Hej går med i denna tråden :)

Jag började med pergotime igår. Min läkare har inte kunnat hitta några fel på mig mer än att jag inte har ägglossning, varför vet han inte.

Har tagit mig 4 år att få den hjälp som ja har sökt.

Så nu hoppas ja att de ska bli nått :)

Ska äta de i fem dagar och sen ska mensen komma efter 2-4 veckor. Stämmer det eller hur har de varit för er andra?

• joss82
    WallePrix skrev 2015-01-16 11:18:04 följande:

Hej går med i denna tråden :)

Jag började med pergotime igår. Min läkare har inte kunnat hitta några fel på mig mer än att jag inte har ägglossning, varför vet han inte.

Har tagit mig 4 år att få den hjälp som ja har sökt.

Så nu hoppas ja att de ska bli nått :)

Ska äta de i fem dagar och sen ska mensen komma efter 2-4 veckor. Stämmer det eller hur har de varit för er andra?

Hej!

Nja, ägglossningen ska förhoppningsvis komma ca 5-10 dagar efter att du slutat med tabletterna, sen ska mensen komma ca två veckor efter ägglossningen.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014