• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    monn skrev 2015-01-06 04:49:25 följande:

Inget streck idag, helt blankt. Måste ha varit ett spökstreck? Vart ju för bra för att vara sant! Dock ingen mens... :/

Åh, tråkigt! Hoppas ändå att mensen håller sig borta och du får två fina streck i morgon!
  • monn

Känns otroligt, men tack:) jag vill att mensen skall komma så att jag kan gå och lämna prover på rmc för att få en ordentlig utredning!

joss82 skrev 2015-01-06 09:21:52 följande:

Åh, tråkigt! Hoppas ändå att mensen håller sig borta och du får två fina streck i morgon!

• joss82
    monn skrev 2015-01-06 10:20:37 följande:

Känns otroligt, men tack:) jag vill att mensen skall komma så att jag kan gå och lämna prover på rmc för att få en ordentlig utredning!

Ja, bra att den kommer igång annars!
  • joss82

Här blir det bebisuppehåll en månad. Inga piller, inga temp-mätningar, inga äl-test. Återbesök hos gyn 2/2, då drar vi igång igen. Känns rätt okej.

• monn

Ibland behöver man en paus. Och något annat att se fram emot! Vi har nyss bokat en resa, känns bra att ha tankarna på annat håll. Kram!

joss82 skrev 2015-01-06 11:18:43 följande:

Här blir det bebisuppehåll en månad. Inga piller, inga temp-mätningar, inga äl-test. Återbesök hos gyn 2/2, då drar vi igång igen. Känns rätt okej.

• Tdawenpart

Äntligen kommer min läkare tillbaka inorgon efter JUL uppehållet , som också gav oss uppehåll en månad. Tror dock jag haft egen ägglossning denna månaden ändå. Haft väldigt ont som ägglossnings smärtor och så. Försökt skicka in en bild här på stickan jag tog, vet ibte om jag ska tolka deb som ägglossnig. Hoppas jag inte behöver börja med pergotime igen i slutet av januari =) ska äntligen ringa henne imorgon och se hur vi ska gå vidare. Önskan efter en bebis är så otroligt stor, & börjar bli jobbigt :( riktigt jobbigt.

• Unaangelita

Är inne på min andra kur med Pergotime nu. Hoppas så innerligt att det ska funka denna månad!!!! Jobbigt med all väntan bara och dagarna går så sakta haha. Är det någon som vet på,ett ungefär hur många kurer Pergotime man "får" ta egentligen?

• Annasofia01
    Unaangelita skrev 2015-01-07 11:03:42 följande:

Är inne på min andra kur med Pergotime nu. Hoppas så innerligt att det ska funka denna månad!!!! Jobbigt med all väntan bara och dagarna går så sakta haha. Är det någon som vet på,ett ungefär hur många kurer Pergotime man "får" ta egentligen?

Just avslutat min andra kur eller igår så får se om det händer något denna månad. Har ägglossning själv men så ojämn mens så därför äter jag pergotime för att kunna veta lite mer exakt när jag har ägglossning. Hur länge har ni försökt få barn ? :)
  • Tdawenpart

Min läkare har sagt att vi bara får sex försök med pergotime innan man går vidare på annat sätt. Kanske är olika beroende på läkare men sex kurer pergo. (De gånger ägget lossnar.) 3:e försöket vi gjorde innan jul lossnade aldrig något så nu gör vi snart ett nytt försök som blir nummer 3 :)

• Unaangelita
    Annasofia01 skrev 2015-01-07 17:09:42 följande:
    Just avslutat min andra kur eller igår så får se om det händer något denna månad. Har ägglossning själv men så ojämn mens så därför äter jag pergotime för att kunna veta lite mer exakt när jag har ägglossning. Hur länge har ni försökt få barn ? :)

Jag har PCO så har knappt någon ÄL alls. Men första månaden fick jag ÄL men det tog sig inte ändå. Hoppas såååå mycket på att denna kur ska va bättre.
    Vi har försökt lite mer än 1,5 år typ..Eller inte försökt konstant varje månad, vissa månader har någon av oss tröttnat men ja, snart i 2 år har vi försökt. Ska prova det här med Pergotime, annars får vi ta oss vidare helt enkelt.
    Hur länge har ni försökt?
    Spännande! Jag ska ta mina 2 sista tabletter idag :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014