• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Jag menar det, hoppas på drt bästa! Jag är lite orolig inför nyår, vågar man dricka? Om jag inte dricker så kommer det bli en stor sak. Kan man få positivt gravtest så tidigt? Ska ha mens den 4/1...

joss82 skrev 2014-12-27 21:23:33 följande:

Ja, håller tummarna för oss också! Jag hade utslag 22:e och 23:e. Det har ju gått bra för så många andra i tråden så varför skulle det inte göra det för oss också?

• joss82
    monn skrev 2014-12-27 22:17:54 följande:

Jag menar det, hoppas på drt bästa! Jag är lite orolig inför nyår, vågar man dricka? Om jag inte dricker så kommer det bli en stor sak. Kan man få positivt gravtest så tidigt? Ska ha mens den 4/1...

Ska du ha mens den 4/1 om du fick utslag på julafton? Då har du en kort lutealfas? Bara 9-10 dagar?

Om jag får reda på blodprovet innan och det säger att jag inte haft ägglossning dricker jag nog "som vanligt" på nyår, om det är ett bra blodprov kommer jag dricka ett glas champagne och lite vin till maten men inte mer.
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-27 18:40:08 följande:

Så glad för din skull :) hoppas på att det blir min tur snart.. jag glömde nämna att jag inte åt pergotime denna månad så fick äl utan :)

Det är ju toppen!!!
    monn skrev 2014-12-27 22:17:54 följande:

Ja fick plus bim-6 så är du gravid så kan du få plus. Men de är ju inte säkert.
  • monn

Det låter som en bra drick-kompromiss :) ja, jag har fått kort lutealfas verkar det som. Jag skall ju dock inte göra det blodprovet, så jag vet ju inte om ägglossningen verkligen skett.. Jag har tempat också, verkar vara rätt mönster, men det temperaturen kanske ändras på samma sätt även om ägget inte släppt?

joss82 skrev 2014-12-27 22:42:17 följande:

Ska du ha mens den 4/1 om du fick utslag på julafton? Då har du en kort lutealfas? Bara 9-10 dagar?

Om jag får reda på blodprovet innan och det säger att jag inte haft ägglossning dricker jag nog "som vanligt" på nyår, om det är ett bra blodprov kommer jag dricka ett glas champagne och lite vin till maten men inte mer.

• Karriärskvinna

Testade idag, CD 28, men fick inget plus. Jag var gravid i somras, då plussade jag på dag 36, så jag får tänka att så länge inte mensen kommit finns det en chans...

• helnil_

Hej allihopa! Har varit med i en annan tråd tidigare men tänkte hoppa in i den här om det är ok :) vad roligt att så många plussat på pergo! Jag äter just nu min tredje kur med tre tabletter/dag. Jag har inte fått ägglossning på enkel och dubbel kur så jag hoppas på denna. Annars vet jag inte hur jag kommer vidare, antagligen remiss till specialklinik. Den 5/1 ska jag till gyn och kolla om det funkat. Vill så gärna men har tappat hoppet lite grann :/

• SsaraL
    Karriärskvinna skrev 2014-12-28 10:16:28 följande:

Testade idag, CD 28, men fick inget plus. Jag var gravid i somras, då plussade jag på dag 36, så jag får tänka att så länge inte mensen kommit finns det en chans...

Håll hoppet uppe! Det kanske är för tidigt. Många plusar ju väldigt sent också! :)
  • SsaraL

Ni som plussat, när ska ni berätta för familj/vänner/släkt?

Sambons föräldrar kommer hit 5 januari (är i vecka 7 då) tänkte berätta för de och mina föräldrar då, eller ni hade väntat? Tänkte eftersom de bor väldigt långt iväg vill vi inte vänta tills typ vecka 15!

Berättar för sambon såklart och min bästa vän (som visste vi försökt länge och med pergotime!) Tänkte sen vänta tills RUL och efter v 12 iallafall för alla andra.

• monn

ÄL+4 idag och det moler hemskt mycket i magen, även små konstiga stickningar/ilningar som jag inte kännt innan... Hoppas det är något positivt och inte inbillning :)

• misame89

Vilket gravtest använde du dig av eftersom du fick 2 streck men lite svagt redan bim-6 ? Jag tänkte eftersom cb visar max 4 dagar innan lr vad det är och det med 30% chans att det ens visar nått..

lantlivet skrev 2014-12-27 22:50:50 följande:

Det är ju toppen!!!Ja fick plus bim-6 så är du gravid så kan du få plus. Men de är ju inte säkert.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014