• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    monn skrev 2015-01-03 19:38:30 följande:

Jag har inte fått plus än tyvärr! När skall du ha mens? Hoppas att den inte kommer:) min mens skall komma imorgon!

Om den följer sitt vanliga mönster borde den komma idag eller i morgon. Men tänker att lutealfasen kanske blir längre eftersom jag ju faktiskt haft ägglossning den här gången? Tänkte testa imorrn bitti men vet inte om jag vågar. Har en del grejer bestämt imorrn också, skulle vara lite jobbigt både att vara för glad och för ledsen..
  • monn

Jag håller med dig, man vill liksom inte förstöra dagen. Jag skall nog bara vänta ut mensen. Blir den för sen testar jag :)

joss82 skrev 2015-01-03 20:36:28 följande:

Om den följer sitt vanliga mönster borde den komma idag eller i morgon. Men tänker att lutealfasen kanske blir längre eftersom jag ju faktiskt haft ägglossning den här gången? Tänkte testa imorrn bitti men vet inte om jag vågar. Har en del grejer bestämt imorrn också, skulle vara lite jobbigt både att vara för glad och för ledsen..

• Hearts76
    Lillajagmedpco skrev 2015-01-03 17:59:15 följande:

Följer er alla som kämpar för att få till en bebis! Jag är 30år, och har PCO. Alla värden är bra och smal...så endast för mycket ägg i äggstockarna. Ingen ägglossning alls.

Försökt i 2år, senast året har vi hållit på med pergotime och nu blir det 8:e försöket med Puregon + ovitrelle. I september blev vi gravida, men fick tidigt missfall i v 7.

Förmodligen blir det remiss för IVF snart!

Låter som mig, jag har pco men är smal, tränad och har bra värden. Felet är en massa äggblåsor som inte utvecklas och släpper av sig själva. Vad tråkigt med missfallet, hoppas ni får det ni drömmer om snart. Jag väntar fjärde barnet nu med hjälp av tabletter och Ovitrelle, det har krävts allt mellan 5-2 kurer för varje graviditet. Lycka till!
  • joss82
    monn skrev 2015-01-03 20:41:47 följande:

Jag håller med dig, man vill liksom inte förstöra dagen. Jag skall nog bara vänta ut mensen. Blir den för sen testar jag :)

Ja jag tror jag väntar också. Testar på tisdag morgon om ingen mens kommit då.
  • joss82

Usch alltså, om jag inte är gravid vet jag inte vad det är med min mage. Den har inte varit rolig att tas med de senaste dagarna.

• monn

Ja ibland känns det konsigt alltså. Några dagar efter äl kändes det väldigt mycket och annorlunda i magen denna månaden.

Jag tempar varje morgon när jag vaknar. Förra månaddn vart det klockrent att tempen sjönk 0,4 grader samma dag som mensen kom, kändes skönt att få veta att den skulle komma. Är på cd 30 idag, tempen är oförändrad. Beräknad mens är idag. Vi får se hur tempen är imorgon :)

joss82 skrev 2015-01-03 23:12:27 följande:

Usch alltså, om jag inte är gravid vet jag inte vad det är med min mage. Den har inte varit rolig att tas med de senaste dagarna.

• joss82
    monn skrev 2015-01-04 08:07:51 följande:

Ja ibland känns det konsigt alltså. Några dagar efter äl kändes det väldigt mycket och annorlunda i magen denna månaden.

Jag tempar varje morgon när jag vaknar. Förra månaddn vart det klockrent att tempen sjönk 0,4 grader samma dag som mensen kom, kändes skönt att få veta att den skulle komma. Är på cd 30 idag, tempen är oförändrad. Beräknad mens är idag. Vi får se hur tempen är imorgon :)

Spännande!! Min temp sjunker långsamt nu, antar att mensen kommer. Tycker också att brösten börjat ömma mindre, de har varit superspända senaste dagarna. :(.
  • monn

Jag tycker det börjar bli så jobbigt att gå och leta symptom hela tiden. Jag skall till RMC och lämna blodprovet när mensen kommer, hoppas på IVF då! Känner mig peppad på detn:)

joss82 skrev 2015-01-04 09:46:30 följande:

Spännande!! Min temp sjunker långsamt nu, antar att mensen kommer. Tycker också att brösten börjat ömma mindre, de har varit superspända senaste dagarna. :(.

• joss82
    monn skrev 2015-01-04 10:10:23 följande:

Jag tycker det börjar bli så jobbigt att gå och leta symptom hela tiden. Jag skall till RMC och lämna blodprovet när mensen kommer, hoppas på IVF då! Känner mig peppad på detn:)

Ja, jag tycker också att det är jobbigt. Om det hade varit som vanligt hade mensen kommit igår eller idag men det har den inte gjort. Har läst att pergotime ofta ger längre lutealfas så antar att det är det som sker. Testar på tisdag om ingen mens kommit då. Då är det äl+14 eller möjligen 13. Fortsatt klart orolig mage som stundtals gör ont, stundtals har mensvärk och stundtals känns mer illamående.
  • monn

Mensen uteblev igår, fortfarande hög temp idag, tog detta testet och kan man inte ana ett tunnt tunnt tunnt streck? Eller har jag fel?

Haha :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014