• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Mammako

Frågetecknena efter att jag skrivit att vi plussade ska vara utropstecken. Haha ska också säga att vi köpte en ferlitetsmonitor som vi använde den månaden och som visade vilka dagar vi hade störst chans. Super bra!

• joss82
    Mammako skrev 2015-01-25 15:48:10 följande:

Första månaden som jag åt pergotime hade jag fortfarande en aldeles för lång cykel för att det skulle bildas ett befruktningsbart ägg. Andra månaden fick jag därför ta dubbel dos och den 2 januari plussade vi ???? Jag har läst lite gamla trådar om Pergotime och där har de kollat hur många ägg man har släppt. Är det något som fortfarande görs? Det gjorde de inte på mig.

Tror det är omöjligt att se hur många ägg som släppt men däremot kan man ju se hur många som är på gång att mogna precis före ägglossningen och gissa hur många som kommer släppa. Verkar som att det görs för en del men inte för andra. Jag har inte fått göra det.
  • misame89

Hej för er som är intresserade av att börja läsa om min och killens kommande ivfbehandling så har jag nu påbörjat min hemsida där ni kommer kunna följa steg för steg genom hela processen och förhoppningsvis så leder det till livets mirakel. Har precis börjat skriva men allt eftersom så kommer det komma inlägg och vad vi är med om och våra upplevelser,tips och råd :) kika in på www.babypaburk.se

• Dakine

Följer gärna denna tråd. Ska starta med pergotime nu om några dagar :) 

• joss82
    Dakine skrev 2015-01-30 08:40:45 följande:

Följer gärna denna tråd. Ska starta med pergotime nu om några dagar :) 

Lycka till!

Vi ska på återbesök hos gyn på måndag. Kan inte låta bli att hoppas lite att jag är gravid nu även om jag inte tagit Pergo den här månaden.

Någon här som gjort en äggledarspolning? Misstänker att jag kommer att få göra det som nästa steg i behandlingsförsöken... Gör det mycket ont?
  • Kingston
    joss82 skrev 2015-01-30 10:37:38 följande:
    Lycka till!

Vi ska på återbesök hos gyn på måndag. Kan inte låta bli att hoppas lite att jag är gravid nu även om jag inte tagit Pergo den här månaden.

Någon här som gjort en äggledarspolning? Misstänker att jag kommer att få göra det som nästa steg i behandlingsförsöken... Gör det mycket ont?
    Jag har gjort spolning.

Det var inte alls så farligt. Jag skulle göra om det igen om det skulle behövas iaf.

Sedan är väl upplevelserna olika, och vad jag har förstått kan det kännas mer om det är stopp (vilket det inte var i mitt fall).

Men oroa dig inte i onödan, det känns ungefär som ett cellprov (om du tagit ett sådant) men det tar bara lite längre tid...
  • joss82
    Kingston skrev 2015-01-30 14:14:45 följande:
    Jag har gjort spolning.

Det var inte alls så farligt. Jag skulle göra om det igen om det skulle behövas iaf.

Sedan är väl upplevelserna olika, och vad jag har förstått kan det kännas mer om det är stopp (vilket det inte var i mitt fall).

Men oroa dig inte i onödan, det känns ungefär som ett cellprov (om du tagit ett sådant) men det tar bara lite längre tid...
    Ok, tack! Det gjorde mig lite mindre nervös.
  • Annasofia01

Bara man äter bra innan får man får tabletter som är rätt starka så man inte ska ha ont . Jag trodde de skulle va en lätt match men shit vad jag spydde tabletterna var för starka med så lite mat i magen . Sen är det ju inte alla dom upplever de så men som sagt det är så värt det nu när vi är gravida . Även om de inte är stopp kan en spolning hjälpa till :).

• joss82
    Annasofia01 skrev 2015-01-30 21:49:26 följande:

Bara man äter bra innan får man får tabletter som är rätt starka så man inte ska ha ont . Jag trodde de skulle va en lätt match men shit vad jag spydde tabletterna var för starka med så lite mat i magen . Sen är det ju inte alla dom upplever de så men som sagt det är så värt det nu när vi är gravida . Även om de inte är stopp kan en spolning hjälpa till :).

Hmm, ja vi får väl se hur det blir. En sak i taget. Först gynbesöket på måndag och förhoppningsvis godkända spermier, sen avvakta trolig mens i veckan och sen ta nästa behandlingssteg. Både min sambo och hans bror blev till efter spolning så känns ju helt klart värt att prova även om det gör ont.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014