• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    Unaangelita skrev 2015-01-22 10:27:39 följande:

Nej inget eget ÄL-test, däremot VUL, vilket jag gjort båda månaderna jag tagit Pergotime.  På VUL:et såg han ett ägg  på ca 16mm så förhoppningsvis har det växt till sig några mm. Jag har väldigt sen ÄL iaf, och kort tid mellan ÄL och mens det är därför det är svårt att säga exakt.
    Inga symtom alls. Du då?? Vilken dag e du på? :)
    jag vet faktiskt inte riktigt heller. tar inga tabletter den här månaden och har inte använt äl-stickor heller. Men tog min temperatur igår och idag och på den verkar det som att äl varit, troligtvis i måndags eller tisdags. Väldigt tidigt för att vara mig, så hoppas det betyder att pergotime-effekten sitter i även denna månad!
  • Annasofia01
    Unaangelita skrev 2015-01-22 06:51:06 följande:

Jo jag har också läst om att det är många som blir gravida av Pergotime. Jag har också nyss avslutat min andra kur, och haft ÄL så hoppas så in i Norden att det tagit sig denna månad. Ingen aning om när jag ska ha mens dock, ska vänta tills månadsslutet och se om det hänt något :)

Jag har också haft äl efter andra kuren :). Håller tummar och tår antar att mensen är beräknad till ca 28 jan.
  • Annasofia01
    Annasofia01 skrev 2015-01-22 16:17:36 följande:

Jag har också haft äl efter andra kuren :). Håller tummar och tår antar att mensen är beräknad till ca 28 jan.

När tror du man tidigast man kan testa ?:)
  • SsaraL
    Annasofia01 skrev 2015-01-21 09:01:34 följande:

Hej hur många kurer med pergotime fick ni göra innan ni blev gravid ?

På andra kuren tog det sig för oss :)
  • SsaraL

Tänkte uppdatera: var på tidigt vul idag (V8 - 7+5) och såg ett fint hjärta slå! Perfekt i storleken och utveckligen.

Ge inte upp! Trodde ALDRIG denna dagen skulle hända för oss men till slut gjorde den det!

• SsaraL

Till alla er som plussat: jag har skapat en ny tråd Under "gravid - övrigt" med namnet : Pergotimebebis hösten 2015!

Hoppa gärna in där så vi kan fortsätta vår resa tillsammans och kanske byta bilder på barnvagnar, kläder och andra saker! (Även ni som inte plussat ännu men kommer plussa - kom in i tråden sen!)

• monn

Grattis! Vad underbart :) och hur mår du?

SsaraL skrev 2015-01-23 10:48:32 följande:

Tänkte uppdatera: var på tidigt vul idag (V8 - 7+5) och såg ett fint hjärta slå! Perfekt i storleken och utveckligen.

Ge inte upp! Trodde ALDRIG denna dagen skulle hända för oss men till slut gjorde den det!

• SsaraL
    monn skrev 2015-01-23 11:11:15 följande:

Grattis! Vad underbart :) och hur mår du?

Mått skit första 6 veckorna! Migrän och magont samt illamående, men börjar släppa och känner mig helt okej! Känner mig dock inte gravid och kan inte förstå det trots att vi har sett hen! :D
  • monn

Förstår att det är ofattbart! Jag längtar själv tills det händer mig :)

SsaraL skrev 2015-01-23 13:55:05 följande:

Mått skit första 6 veckorna! Migrän och magont samt illamående, men börjar släppa och känner mig helt okej! Känner mig dock inte gravid och kan inte förstå det trots att vi har sett hen! :D

• Mammako

Första månaden som jag åt pergotime hade jag fortfarande en aldeles för lång cykel för att det skulle bildas ett befruktningsbart ägg. Andra månaden fick jag därför ta dubbel dos och den 2 januari plussade vi ???? Jag har läst lite gamla trådar om Pergotime och där har de kollat hur många ägg man har släppt. Är det något som fortfarande görs? Det gjorde de inte på mig.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014