• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • misame89

Börjar bli galen på det här med att varje litet symtom som ont brösten och magen ger inbillning på graviditet !!

Vart sjuk dagarna innan jul men friskna till igår..har varit supertrött i en veckas tid i och med förkylningen antar jag ? Är fortfarande väldigt trött och mått illa i 5 dagar svinont i brösten som är supersvullna och tunga men det är dom ju annars också vid äl och innan mens..man blir liksom lurad av sig själv känns det som ! Har beräknad mens den 2 jan och nu börjar molande värk bli mer tilltaglig och illamående och trött typ hela tiden förutom när jag äter på nått då mår jag bra igen för stunden =/ so weeeeird !!

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-28 22:24:11 följande:

Vilket gravtest använde du dig av eftersom du fick 2 streck men lite svagt redan bim-6 ? Jag tänkte eftersom cb visar max 4 dagar innan lr vad det är och det med 30% chans att det ens visar nått..

Tro det var från billigatester ja köpte stickor :)
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-28 13:55:35 följande:

Ni som plussat, när ska ni berätta för familj/vänner/släkt?

Sambons föräldrar kommer hit 5 januari (är i vecka 7 då) tänkte berätta för de och mina föräldrar då, eller ni hade väntat? Tänkte eftersom de bor väldigt långt iväg vill vi inte vänta tills typ vecka 15!

Berättar för sambon såklart och min bästa vän (som visste vi försökt länge och med pergotime!) Tänkte sen vänta tills RUL och efter v 12 iallafall för alla andra.

Ingen aning. Vet inte när vi kommer träffa dom. Får se om dom tänkt komma å hälsa på ganska snart efter nyår eller om de blir vi som hinner dit före kanske.
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-29 10:09:30 följande:

Ingen aning. Vet inte när vi kommer träffa dom. Får se om dom tänkt komma å hälsa på ganska snart efter nyår eller om de blir vi som hinner dit före kanske.

Jag pallar inte hålla hemligheter! Värsta jag vet, speciellt något jag vill dela med mig av! (Håller ju såklart seriösa hemligheter ;)

Ska berätta för min mamma och pappa idag! De vet om att vi har kämpat! Nervös som FAN!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-29 14:51:49 följande:
    Jag pallar inte hålla hemligheter! Värsta jag vet, speciellt något jag vill dela med mig av! (Håller ju såklart seriösa hemligheter ;)

Ska berätta för min mamma och pappa idag! De vet om att vi har kämpat! Nervös som FAN!
    Om de vet om er kämpan så förstår jag. Våra vet inget alls :) och berätta över telefon är inget ja vill.
  • joss82

Jag berättade för min mamma nu när jag var hemma över jul att vi försöker och går på behandling. Har inte sagt ett knyst om det tidigare, men kändes skönt att säga det nu. Hon tog det bra. Frågade vidare lagom mycket. Har inte sagt något själv till pappa, men det lär väl mamma berätta för honom. Nu hoppas jag att hon inte kommer att fråga om det alltför mycket framöver. Men när det väl blir en graviditet tror jag att jag kommer att säga det rätt fort.

ÄL+5/6 idag och har varit och tagit progesteronprov. Nervös, kan ringa imorrn och kolla resultatet. Räknar med att det är negativt. Temperaturkurvan håller sig något högre än före äl, men inte mycket. Före ÄL har jag 36,3-36,5 och efter har jag nu haft 36,6-36,7. Räcker den höjningen? Annars känner jag inte av mycket utöver att brösten börjar ömma så smått som vanligt. Och att jag känner mig rätt instabil. men det är nog snarare för att jag umgåtts med för mycket människor senaste veckan.

• joss82

Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...

• monn

Härligt! Hoppas hoppas hoppas!

joss82 skrev 2014-12-30 09:44:18 följande:

Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...

• Unaangelita
    Karriärskvinna skrev 2014-12-30 09:53:28 följande:
    Idag kom mensen :(

Åh vad trist! Vet exakt hur det känns...
    Hoppas den inte kommer nästa månad iaf, bara hålla tummarna!

Jag inväntar bara mensen så jag kan få börja med min andra kur Pergotime. Känner att den första kuren inte tog för har NADA symptom alls så det är bara hoppas på att kur #2 kommer funka.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014