• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Jag har ätit 3 enkelkurer och inte blivit gravid än tyvärr!

Annasofia01 skrev 2015-01-21 09:01:34 följande:

Hej hur många kurer med pergotime fick ni göra innan ni blev gravid ?

• joss82

Vi har ju lagt verkstan på i den här månaden men jag ka inte låta bli att hoppas lite på att pergotime-effekten ska sitta från förra månadens kur, en del säger ju att den kan göra det? Häromdagen upptäckte jag äl-flytningar och imorse var tempen 36,7 vilket jag aldrig tidigare fått så tidigt i cykeln. Jag brukar få en ganska tydlig temphöjning efter positivt äl-test (innan positivt test har jag aldrig hat över 36,5 men det brukar komma tidigast dag 23, är på dag 17 nu. Har inte testat med stickor, men de verkar inte vara så rättvisande för mig i vilket fall. Spännande att se om tempen håller i sig.

• joss82
    Annasofia01 skrev 2015-01-21 16:07:23 följande:

Så ingen som plussat med pergotime? Nyss avslutat kur två och haft ägglossning

Jodå, det är många härinne som plussat! Men tror de gått över till gravid-trådar istället ;)
  • Unaangelita
    joss82 skrev 2015-01-21 11:27:20 följande:
    Vi har ju lagt verkstan på i den här månaden men jag ka inte låta bli att hoppas lite på att pergotime-effekten ska sitta från förra månadens kur, en del säger ju att den kan göra det? Häromdagen upptäckte jag äl-flytningar och imorse var tempen 36,7 vilket jag aldrig tidigare fått så tidigt i cykeln. Jag brukar få en ganska tydlig temphöjning efter positivt äl-test (innan positivt test har jag aldrig hat över 36,5 men det brukar komma tidigast dag 23, är på dag 17 nu. Har inte testat med stickor, men de verkar inte vara så rättvisande för mig i vilket fall. Spännande att se om tempen håller i sig.

Min läkare säger också att det är vanligt att tabletterna håller i sig även månaden efter. Inte för alla dock men att det absolut kan hända iaf :)
  • Unaangelita
    Annasofia01 skrev 2015-01-21 16:07:23 följande:
    Så ingen som plussat med pergotime? Nyss avslutat kur två och haft ägglossning

Jo jag har också läst om att det är många som blir gravida av Pergotime. Jag har också nyss avslutat min andra kur, och haft ÄL så hoppas så in i Norden att det tagit sig denna månad. Ingen aning om när jag ska ha mens dock, ska vänta tills månadsslutet och se om det hänt något :)
  • joss82
    Unaangelita skrev 2015-01-22 06:48:56 följande:

Min läkare säger också att det är vanligt att tabletterna håller i sig även månaden efter. Inte för alla dock men att det absolut kan hända iaf :)
    Håller tummarna för det!
  • joss82
    Unaangelita skrev 2015-01-22 06:51:06 följande:

Jo jag har också läst om att det är många som blir gravida av Pergotime. Jag har också nyss avslutat min andra kur, och haft ÄL så hoppas så in i Norden att det tagit sig denna månad. Ingen aning om när jag ska ha mens dock, ska vänta tills månadsslutet och se om det hänt något :)
    Tog du inga ägglossningstest? De flesta (inte alla) får ägglossning dag 16-18 i cykeln med pergotime, i så fall borde du få mens runt dag 30-32. Vilken dag är du på nu? Har du några symtom?
  • Unaangelita
    joss82 skrev 2015-01-22 07:57:21 följande:
    Tog du inga ägglossningstest? De flesta (inte alla) får ägglossning dag 16-18 i cykeln med pergotime, i så fall borde du få mens runt dag 30-32. Vilken dag är du på nu? Har du några symtom?

Nej inget eget ÄL-test, däremot VUL, vilket jag gjort båda månaderna jag tagit Pergotime.  På VUL:et såg han ett ägg  på ca 16mm så förhoppningsvis har det växt till sig några mm. Jag har väldigt sen ÄL iaf, och kort tid mellan ÄL och mens det är därför det är svårt att säga exakt.
    Inga symtom alls. Du då?? Vilken dag e du på? :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014