• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Karriärskvinna
    Unaangelita skrev 2014-12-30 10:22:07 följande:

Åh vad trist! Vet exakt hur det känns...
    Hoppas den inte kommer nästa månad iaf, bara hålla tummarna!

Jag inväntar bara mensen så jag kan få börja med min andra kur Pergotime. Känner att den första kuren inte tog för har NADA symptom alls så det är bara hoppas på att kur #2 kommer funka.
    Vi började med ivf i november så nu i januari blir det ett nytt försök. Hoppas inte Pergotimen ställer till det nåt med nästa ägglossning bara..?
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-30 09:44:18 följande:

Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...

Va skönt! Håller tummarna :)
  • Unaangelita
    Karriärskvinna skrev 2014-12-30 10:52:34 följande:
    Vi började med ivf i november så nu i januari blir det ett nytt försök. Hoppas inte Pergotimen ställer till det nåt med nästa ägglossning bara..?

Åh hoppas er andra IVF går vägarna nu då. Hoppas hoppas hoppas {#emotions_dlg.flower}

Nej jag hoppas på att jag får ÄL bara ;) Brukar inte få det alls nämligen men skam den som ger sig! Nu jäklar ska allt funka för oss med hoppas jag. Kör på 2 tabletter om dagen också, enligt min läkaren rekommendationer. Blir så less på min egen kropp som inte gör som jag vill haha.
    Bara hitta lite mer styrka och tålamod och jävlaranamma och på´t igen :)
  • SsaraL

Vill bara säga tacka till alla! Tack för ni har förstått och hjälpt mig att bearbeta denna period! jag har ingen nära vän som jag kan verkligen prata med detta om så det är så himla bra att ni har funnits där!

Kommer inte lämna gruppen, för jag vill se hur det går för er andra och hoppas på flera plus! Tänkte att när fler är gravida att vi startar en tråd och följs åt! Hade varit så himla roligt!

Gott nytt år på er!

Kram! <3

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-31 12:05:14 följande:

Vill bara säga tacka till alla! Tack för ni har förstått och hjälpt mig att bearbeta denna period! jag har ingen nära vän som jag kan verkligen prata med detta om så det är så himla bra att ni har funnits där!

Kommer inte lämna gruppen, för jag vill se hur det går för er andra och hoppas på flera plus! Tänkte att när fler är gravida att vi startar en tråd och följs åt! Hade varit så himla roligt!

Gott nytt år på er!

Kram! <3

Tack själv, låter som en bra ide att göra. Kul att följa er alla :) vi är ju endå rätt lika i bf :)

Kram å gott nytt år från soffliggande mig!
  • monn

Tack själv!! Hoppas jag kan bli med i den gruppen! Gott nytt år på er alla <3

SsaraL skrev 2014-12-31 12:05:14 följande:

Gott nytt år på er!

Kram! <3

• joss82

Gott nytt år alla! Önskar oss alla varsin graviditet och kanske till och med en 2015-bebis! Håller tummarna för att det kanske till och med finns en i magen nu...

• joss82

Hur går det för er härinne? Vilka är vi som inte fått vårt plus än? Jag är på ÄL+11 idag. Har känt mig konstig i magen i flera dagar nu. Först som stickningar och mensvärk, nu mer som ett dovt illamående som kommer och går. Inte så att jag vill spy, mer som att jag är uppsvälld och har en konstig och inte alltför skön känsla. Har dock känt likadant någon gång tidigare, så hoppas inte alltför mycket. Ska ta ett test i morgon bitti. Nervöst!

• Lillajagmedpco

Följer er alla som kämpar för att få till en bebis! Jag är 30år, och har PCO. Alla värden är bra och smal...så endast för mycket ägg i äggstockarna. Ingen ägglossning alls.

Försökt i 2år, senast året har vi hållit på med pergotime och nu blir det 8:e försöket med Puregon + ovitrelle. I september blev vi gravida, men fick tidigt missfall i v 7.

Förmodligen blir det remiss för IVF snart!

• monn

Jag har inte fått plus än tyvärr! När skall du ha mens? Hoppas att den inte kommer:) min mens skall komma imorgon!

joss82 skrev 2015-01-03 17:02:17 följande:

Hur går det för er härinne? Vilka är vi som inte fått vårt plus än? Jag är på ÄL+11 idag. Har känt mig konstig i magen i flera dagar nu. Först som stickningar och mensvärk, nu mer som ett dovt illamående som kommer och går. Inte så att jag vill spy, mer som att jag är uppsvälld och har en konstig och inte alltför skön känsla. Har dock känt likadant någon gång tidigare, så hoppas inte alltför mycket. Ska ta ett test i morgon bitti. Nervöst!

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014