• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Winqvist

Jag hoppar in här!

Bf 21/7, andra barnet. Har en flicka sedan tidigare som blir 4 i augusti. Vi var på rul i måndags, det såg bra ut och är troligen en liten pojke. Hon tyckte det var lite svårt att se men att det var lite "för mycket där nere" för att det skulle vara en flicka ;)

Mådde illa första veckorna men mår nu toppenbra! Magen börjar synas ordentligt nu men ännu är det ingen som frågat rätt ut, de tror antagligen bara det är mycket mat, hehe.

• Jennie89

Skönt att alla verkar få bra besked på sina rul =)
    Var på besök hos barnmorskan igår och fick mitt moderskapsintyg. Här lyssnar man på hjärtat och mäter först i v 24-25.
    Svårt att förstå att halva tiden redan gått, jag har påbörjat nedräkningen till jag slutar jobba, bara drygt fyra månader kvar =D

Aug-13 - T
  • hallonlakrits1

De flesta verkar ha varit på RUL här nu Glad

Det har jag också hunnit med (i v. 20) och allt gick jättebra, vi är så glada! Glad Helst skulle jag vilja se den lilla mer, för det är så häärligt. Två bilder fick vi hem den här gången också, ser ut som att den lilla ska suga på tummen eller peta på näsan på dom. Vi fick även reda på könet, och det är en liten pojke. Det är precis vad vi också hade känt på oss. Som jag längtar nu!

Gick in i v. 22 denna vecka och mår väldigt bra. Hoppas det fortsätter så Glad

• MiaIa90

Hej jag var på rul i går och allt såg jätte bra ut. 
    Bm tyckte de såg ut som en pojke de var något som stack upp i mellan benen på en flicka ska de väl vara 3 sträck?
    Fick tyvärr ingen bild på när vi kolla könet men hon kollade två gånger och båda gånger var de något som stack upp. 

• Hejhejhej

Hej alla juli-mammor.
    Jag fick förra veckan sedan reda på att jag var gravid och att jag är i 20e veckan. ( är nu 19+5) Jag var i chock, men jag och min sambo har nu börjat smälta det och vi längtar jättemycket!!
    När jag plussade gick till en abortrådgivning, bara för att se på alternativen och i vilken vecka jag var i, i onsdags. Det var då jag fick reda på att jag var så sent gången.  Trodde jag var i v.6 då jag inte fått någon mage knappt.

Men nu kommer problemet, imorgon ska jag skriva in mig på mvc och på fredag ska jag till RUL. Men jag är så fortfarande orolig att jag har skadat det lilla barnet och att de ska hitta något fel.. Kan inte sova på nätterna och vet inte om jag klarar mig till fredag. är helt utmattad.

Vad tror ni han såg under ultraljudet på abortrådgivningen? Jag var i chock så blev direkt hämtad till kurator. Men borde han inte sagt om det var något allvarligt fel med barnet? 
    Jag behöver nog bara skriva av mig lite, är så rädd.

Men jag är också väldigt lycklig 

• Josefine02

Ååh! Måste börja med att säga grattis men har även en undran över hur du kan ha missat att du är gravid? Fått mens? Och hur har du mått i början av grav. nu när du tänker efter?

Såvida du inte har rökat, tagit droger eller druckit alkohol så har du ingen anledning till att vara orolig tycker jag. Om det är något fel på barnet så är det av naturen tror jag isåfall. Men tror absolut inte det skulle vara något fel på det, det brukar oftast sluta bra! :) Lycka till! Och uppdatera oss sen om hur det gick!! :)

• Hejhejhej

Visst låter det knepigt. Men aldrig varit med barn. Jag har inte haft mens på 3 år då jag haft lite problem med ÄS. Nu är jag frisk och slutade med piller för att känna att jag var frisk och kunde få mens. Började med termometer, men tydligen lyckades det gro en bebis ändå.

Mått väldigt bra i övrigt, var illamående 3 dagar och då trodde jag det var magsjuka. Jag var också väldigt trött runt jul, men trodde det var den vanliga jultröttheten.

Alla jagar berättar för blir väldigt chokade då man inte alls ser magen mycket.

Hoppas verkligen det går bra. Tyvärr har jag ju druckit några gånger då jag inte vetat något :( tycker det är fruktsnsvärt jobbigt att veta.