• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • hallonlakrits1
    Jennie89 skrev 2015-01-24 18:35:40 följande:

Jag kände första sprattlet 12+6, dröjde nästan en vecka till nästa gång. Kände aldrig det med dottern. Jag har varit osäker på buffarna någon vecka men nu senaste dagarna är jag säker. Känns alltid med på kvällarna :)
    Såå mysigt =)
    Dottern kände jag först i v 21. Jag har idag gått in i v 16.

Åh vad jag längtar till rul, känns som det är först då man verkligen vågar ta det till sig och börja förbereda hemmet.

Har allas illamående och "första tiden" krämpor gett med sig?

Vad härligt. Undrar också varför det kan vara sådana skillnader med att känna sparkar från graviditet till graviditet?
  • sayme

Hej tjejer! Hur känns era ryggar? Min dödar mig! Är i vecka 15+5 och är nu inne på tredje veckan med ryggont. Det började på kvällstid och har bara blivit värrE och värre. Nu är det även dagtid. Vissa kvällar kan jag knappt gå. Det sitter i korsryggen och sprider sig längs sidorna, ner i skinkorna och låren. Mest höger sida men det varierat från dag till dag beroende på vad jag har gjort. Ibland om jagvhar stått mycket så sitter värken kängre upp mitt på ryggen. Jobbar på förskola så det är svårt att inte böja sig osv.

Någon som har det som jag eller har lite tips? Känns som att jag är den enda med jobbig rygg såhär tidigt.

• Ellonbellon
    sayme skrev 2015-01-28 12:19:17 följande:

Hej tjejer! Hur känns era ryggar? Min dödar mig! Är i vecka 15+5 och är nu inne på tredje veckan med ryggont. Det började på kvällstid och har bara blivit värrE och värre. Nu är det även dagtid. Vissa kvällar kan jag knappt gå. Det sitter i korsryggen och sprider sig längs sidorna, ner i skinkorna och låren. Mest höger sida men det varierat från dag till dag beroende på vad jag har gjort. Ibland om jagvhar stått mycket så sitter värken kängre upp mitt på ryggen. Jobbar på förskola så det är svårt att inte böja sig osv.

Någon som har det som jag eller har lite tips? Känns som att jag är den enda med jobbig rygg såhär tidigt.

Jag hade det en stund och tror du vart falsk ischias. Som tur var gick det över!! Du ska se till att inte böja dig framåt. Om du ska plocka upp något så är det rak rygg och knäböj son gäller!
  • Josefine02

Redan lillefröe? Vilken vecka är du i? :) vår bm här lyssan inte föräns v.25 ca :( Rul nästa vecka! Läääängtar här med! :D

• Jennie89

Jag hade väldigt ont i ryggen i helgen. Det har gett med sig (tack och lov) och känns nu knappt. Från midjan till rumpan. Var precis likadant sist... Ring sjukgymnast om det håller i!

Prick två veckor kvar till rul här, ska bli så skönt att få det gjort.

Jag har lite för tighta byxor på mig idag, den lille buffar som bara den =)

Aug-13 - T
  • Liten till

Usch, ryggont låter inte alls kul. Själv har foglossningen kommit för att stanna verkar det som, får riktigt ont av att jobba en hel dag, och då jobbar jag ändå bara 80%nu.

En och en halv vecka till rul! Längtar också! Är i v 18idag, känns bra att snart vara halvvägs!

• Maddss

Har precis samma som du. Min bm sa att de är inge farligt men att ja skulle ringa till sjukgymnasten och boka tid.

De kollar o kan hjälpa en hur man ska göra för att lindra/förhindra smärtan.

Så nu hoppas ja på mirakel

17+0 idag
  • lillefröe
    Josefine02 skrev 2015-01-28 15:29:46 följande:

Redan lillefröe? Vilken vecka är du i? :) vår bm här lyssan inte föräns v.25 ca :( Rul nästa vecka! Läääängtar här med! :D

Jajemen :D är i v.16 :) 
  • Ulrika1982

Min rygg mördar mig - har dock ett knep som fungerar för mig: sover på sidan medvamningskudde mellan knäna och sedan in under midjan (så jag liksom "avlastar" ryggraden). Sååååååå stor skillnad för min rygg!