• Anonym (ts)

pappers rätt till juridisk abort

Om en tjej lurar till sig ett barn och har ensam vårdnad. Killen har alltså blivit lurad tjejen sa hon hade skydd fast hon inte hade det. Juridisk abort borde finnas anser jag. Vad tycker ni när borde juridisk abort finnas?

• Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort
  • detkanskefunkar
    Anonym (..) skrev 2014-11-19 05:59:38 följande:

Intressant. Väldigt lång tråd. Ännu inte en kille vad jag sett som skulle föredra att få ta eget ansvar för sitt liv. Inte en enda som som undviker sex för att få barn. Inte en som är intresserad av att själv använda skydd. Nej, bara bortförklaringar för att slippa ansvar alls. Den perfekta straffet mot de lömska kvinnorna vore att ni steriliserade er, men inte ens det..

Ja, jag finner det faktiskt ganska intressant att så många män är oförmögna att ta ansvar för sin egen sexualitet. Jag undrar vad det beror på...

Det är ju faktiskt så att vi kan stöta och blöta det här ämnet in i oändligheten, men summan av det hela är ändå att om männen själva tog ansvar för att skydda sig så skulle antalet ovilliga fäder förmodligen minska avsevärt. Och då skulle denna fråga inte vara aktuell.
  • Anonym (ts)
    detkanskefunkar skrev 2014-11-19 09:19:34 följande:

Ja, jag finner det faktiskt ganska intressant att så många män är oförmögna att ta ansvar för sin egen sexualitet. Jag undrar vad det beror på...

Det är ju faktiskt så att vi kan stöta och blöta det här ämnet in i oändligheten, men summan av det hela är ändå att om männen själva tog ansvar för att skydda sig så skulle antalet ovilliga fäder förmodligen minska avsevärt. Och då skulle denna fråga inte vara aktuell.

Sant men min fråga var att tjejen säger att hon har skydd men ljuger om det ska inte killarna kunna lita på tjejerna?
  • Anonym (jeez)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:01:36 följande:

Sant men min fråga var att tjejen säger att hon har skydd men ljuger om det ska inte killarna kunna lita på tjejerna?

Nej, såklart inte. När kan man nånsin lita på någon annan sig själv till hundra?? Aldrig skulle jag säga. Om man är korkad nog att lägga sitt liv i händerna på någon annan sådär så får man baske mig inte heller sedan klaga över konsekvenserna.
  • detkanskefunkar
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:01:36 följande:
    Jo, det tycker man ju att de borde kunna. Men det ändrar ändå inte på det faktum att den enda som har ansvaret för skydda dig från att bli förälder är DU SJÄLV.
    Det går liksom aldrig att komma ifrån, hur du än vrider och vänder på det hela.

Sedan är jag helt på din våglängd när det gäller det rent ut sagt för jävliga i att en tjej ljuger för killen angående sitt eget användande av preventivmedel.
    Men det spelar ingen roll när det gäller killens ansvar för det barn som han alstrat.
  • Anonym (jeez)

Poängen jag försöker föra fram är att vi inte rår över naturlagarna. Alla handlingar för med sig konsekvenser vare sig man vill det eller inte.

Om jag kör berusad är risken stor att jag krockar och skadar mig. Om jag kastar mig ut från balkongen är risken stor att jag dör. Om jag har oskyddat sex är risken stor att jag blir med barn. Alla naturliga konsekvenser av dumma handlingar om man har otur.

Det går inte lagstifta bort naturliga konsekvenser. Lika lite som det går lagstifta bort dödsfall i trafiken genom att förbjuda "död i bilolycka" går det att lagstifta bort oönskade barn.

• Anonym (jeez)
    detkanskefunkar skrev 2014-11-19 10:14:12 följande:

Jo, det tycker man ju att de borde kunna. Men det ändrar ändå inte på det faktum att den enda som har ansvaret för skydda dig från att bli förälder är DU SJÄLV.

Det går liksom aldrig att komma ifrån, hur du än vrider och vänder på det hela.

Sedan är jag helt på din våglängd när det gäller det rent ut sagt för jävliga i att en tjej ljuger för killen angående sitt eget användande av preventivmedel.

Men det spelar ingen roll när det gäller killens ansvar för det barn som han alstrat.

Jag håller delvis med er. Men jag anser att det handlar om två separata saker. Den ena är det oönskade barnet och den andra är "bedrägeriet". Men de hänger inte ihop och är två helt separata saker.
  • Anonym (ts)
    Anonym (jeez) skrev 2014-11-19 10:15:00 följande:

Poängen jag försöker föra fram är att vi inte rår över naturlagarna. Alla handlingar för med sig konsekvenser vare sig man vill det eller inte.

Om jag kör berusad är risken stor att jag krockar och skadar mig. Om jag kastar mig ut från balkongen är risken stor att jag dör. Om jag har oskyddat sex är risken stor att jag blir med barn. Alla naturliga konsekvenser av dumma handlingar om man har otur.

Det går inte lagstifta bort naturliga konsekvenser. Lika lite som det går lagstifta bort dödsfall i trafiken genom att förbjuda "död i bilolycka" går det att lagstifta bort oönskade barn.

Ja

Men min fråga ovan är att tjejen sagt hon skyddar sig men inte gör det. Killar kan tydligen inte lita på tjejerna.
  • Pentagram
    Anonym (..) skrev 2014-11-19 05:59:38 följande:

Intressant. Väldigt lång tråd. Ännu inte en kille vad jag sett som skulle föredra att få ta eget ansvar för sitt liv. Inte en enda som som undviker sex för att få barn. Inte en som är intresserad av att själv använda skydd. Nej, bara bortförklaringar för att slippa ansvar alls. Den perfekta straffet mot de lömska kvinnorna vore att ni steriliserade er, men inte ens det..

Ehum, JAG är kille och jag argumenterar verkligen inte för att killar skall slippa ansvar. (Skall dessutom sterilisera mig inom kort...)
  • Anonym (ts)

Det jag tar med mig från den här diskussionen är att jag kommer informera mina barn om hur egoistiska tjejer kan vara hur viktigt det är för killen att skydda sig oavsett vad tjejen säger. Jag känner allt för många killar som blivit pappa mot sin vilja då de litat på tjejen.

• Anonym (ts)

Jag som mamma själv har väldigt svårt att förstå hur tjejer kan göra så vem vill sätta ett barn till världen utan en pappa. Jag vill ha barn med någon som vill ha barn med mig och hjälpa till med barnet. Är det inte det som är meningen att skaffa barn med någon som man verkligen älskar?

Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort