• Anonym (ts)

pappers rätt till juridisk abort

Om en tjej lurar till sig ett barn och har ensam vårdnad. Killen har alltså blivit lurad tjejen sa hon hade skydd fast hon inte hade det. Juridisk abort borde finnas anser jag. Vad tycker ni när borde juridisk abort finnas?

• Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort
  • detkanskefunkar
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 11:42:12 följande:

Verkar som vissa tjejer här inne har barn med pappor som inte har kontakt med era barn? Någon?

Det är jag övertygad om, med tanke på hur vanligt det tycks vara att män smiter ifrån sitt eget ansvar och istället lämnar över det på kvinnan.

Dock inte jag själv. Jag har två döttrar med mannen som jag är gift med sedan 14 år tillbaka (vi har varit tillsammans i snart 23 år).
  • micromat
    Anonym (Hades) skrev 2014-11-18 18:56:47 följande:

För att repetera vad jag tidigare skrivit... Varför skulle detta inte kunna likställas med en insemination med en ensam moder? Eller skall denna form av insemination förbjudas eftersom hon, enligt er, inte är kapabel att ta hand om barnet ekonomiskt utan behöver en man?

Har redan besvarat den frågan längre bak i tråden och nej det går inte att jämföra..

För det första är sperman donerad just av den orsaken att ett barn ska bli till.

Enda orsaken att kvinnan åker till Danmark är för att göra ett barn.

För det tredje har hon inte sex med någon och kan på så vis varken luras eller något annat.

För en människa som inte åker till Danmark så krävs sex mellan 2 personer.. Oskyddat eller med ett skydd som inte fungerar. Man är alltså 2 personer som skapar barnet tillsammans. Vare sig det är ett ons eller om man är gifta så är man 2 om det..
  • Anonym (ts)
    detkanskefunkar skrev 2014-11-19 14:30:46 följande:

Det är jag övertygad om, med tanke på hur vanligt det tycks vara att män smiter ifrån sitt eget ansvar och istället lämnar över det på kvinnan.

Dock inte jag själv. Jag har två döttrar med mannen som jag är gift med sedan 14 år tillbaka (vi har varit tillsammans i snart 23 år).

Upplever du också att det är vanligt då är det inte bara jag som känner många.
  • Anonym (Hades)

Ok ni har nu övertygat mig! Jag tycker helt och fullt att man skall stå för sina ansvar och ta ansvar för sina misstag.

Detta innebär att jag hädanefter kommer vara en hängiven abortmotståndare. Jag menar, en kvinna kan ju sterilisera sig om hon inte vill ha barn, hon måste ju själv inse att sex (även om det utförs med skydd) kan leda till en graviditet. Sure, det är ju hennes kropp men det borde ju motivera henne än mer att avstå sex. Det är ju tydligen dessutom en naturlag...

Tiden för ansvarsfrihet borde alltså vara över!

Visst är det bra argument?

• Anonym (Hades)

Bah... andra meningen skall vara "Jag tycker helt och fullt att man skall stå för sina misstag och ta ansvar för sina felsteg." Går tydligen litet fort ibland...

• Anonym (ts)
    Anonym (Hades) skrev 2014-11-19 17:08:48 följande:

Ok ni har nu övertygat mig! Jag tycker helt och fullt att man skall stå för sina ansvar och ta ansvar för sina misstag.

Detta innebär att jag hädanefter kommer vara en hängiven abortmotståndare. Jag menar, en kvinna kan ju sterilisera sig om hon inte vill ha barn, hon måste ju själv inse att sex (även om det utförs med skydd) kan leda till en graviditet. Sure, det är ju hennes kropp men det borde ju motivera henne än mer att avstå sex. Det är ju tydligen dessutom en naturlag...

• Anonym (ts)
    Anonym (Hades) skrev 2014-11-19 17:10:40 följande:

Bah... andra meningen skall vara "Jag tycker helt och fullt att man skall stå för sina misstag och ta ansvar för sina felsteg." Går tydligen litet fort ibland...

• Anonym (..)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:01:36 följande:
    Sant men min fråga var att tjejen säger att hon har skydd men ljuger om det ska inte killarna kunna lita på tjejerna?
    Jag tycker faktiskt att det är lika osmart som att fråga någon okänd om dom har hiv eller en könssjukdom, och sen lita på det. Är man verkligt rädd för något, och det är livsavgörande, så ser man till att ta sitt eget ansvar. Visst, det vore ju trevligt om alla människor tyckte lika, alla var pålitliga och snälla, men det är verkligen naivt att tro att så är fallet. Man kommer att gå på många nitar i livet med det tankesättet.
    Pentagram skrev 2014-11-19 10:22:37 följande:
    Ehum, JAG är kille och jag argumenterar verkligen inte för att killar skall slippa ansvar. (Skall dessutom sterilisera mig inom kort...)
    Jag har sett dina vettiga inlägg, visste inte att du var kille..och ts är tydligen en tjej.

• Anonym (..)
    Anonym (Hades) skrev 2014-11-19 17:08:48 följande:

Ja bli det du, p-medel för män eller avhållsamhet har du aldrig hört talas om Förresten, vore det inte bättre att helt befria män från föräldraskap? Att skriva på ett papper att man inte vill ha ungen, insinuerar att mannen har något med saken att göra. Bättre då att få skriva på ett papper ifall man någon gång får lust att ha en unge, helst ett kontrakt man kan säga upp
  • Anonym (Hades)
    Anonym (..) skrev 2014-11-19 17:52:52 följande:
    Ja bli det du, p-medel för män eller avhållsamhet har du aldrig hört talas om Förresten, vore det inte bättre att helt befria män från föräldraskap? Att skriva på ett papper att man inte vill ha ungen, insinuerar att mannen har något med saken att göra. Bättre då att få skriva på ett papper ifall man någon gång får lust att ha en unge, helst ett kontrakt man kan säga upp
    Fast... om du hade läst vad jag skrivit så hade du vetat att jag själv aldrig skulle välja att inte ta ansvar för något av mina barn. Inte ens om det skulle tillkomma ett på fyllan.

Det är en principdiskussion från min sida sett och saken är väl den att det inte framkommit ett enda argument mot juridisk abort som inte varit grundat i något fullständigt ovidkommande för principen. Inte heller från din sida.
Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort