• Anonym (ts)

pappers rätt till juridisk abort

Om en tjej lurar till sig ett barn och har ensam vårdnad. Killen har alltså blivit lurad tjejen sa hon hade skydd fast hon inte hade det. Juridisk abort borde finnas anser jag. Vad tycker ni när borde juridisk abort finnas?

• Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort
  • Pentagram
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:20:51 följande:
    Ja

Men min fråga ovan är att tjejen sagt hon skyddar sig men inte gör det. Killar kan tydligen inte lita på tjejerna.
    Hur vanligt förekommande är det att tjejer ljuger om sina preventivmedel, egentligen? Läser man trådar på FL får en ibland för sig att graviditet med lurade killar är det ordinarie fortplantningssättet i landet...men jag misstänker att de flesta kvinnor inte har så jä-la stort intresse att skaffa barn med en random lättlurad snubbe på stan, som dessutom är ointresserad av att bli förälder.

Anyway, naturligtvis KAN en tjej fara med osanning vad gäller preventivmedel och även om hon INTE gör det så är preventivmedel ingen garanti för konsekvenslöst sex. Det ingår i riskbedömningen att som kille ha dessa faktorer i åtanke.
  • Anonym (jeez)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:20:51 följande:

Ja

Men min fråga ovan är att tjejen sagt hon skyddar sig men inte gör det. Killar kan tydligen inte lita på tjejerna.

Jag tror du har svårt med förståelsen.

Du kan inte dra alla kvinnor över en kam. Alla kvinnor tänker, känner och agerar inte likadant. Vissa kvinnor (de flesta) kan man lita på gällande det mesta. Andra kvinnor kan man inte lita på.

Men det är ju precis samma sak med män. Vissa män kan man lita på medans man inte kan lita på andra.

Vad trodde du liksom?
  • Pentagram

Dessutom, om en tjej är så ohederlig att hon ljuger om att använda preventivmedel, varför skulle hon ERKÄNNA att hon ljugit om den saken när graviditeten är ett faktum? Varför inte bara hävda att det blev barn TROTS preventivmedel?

...Eller är det som så att om det blir barn så ANTAR folk att tjejen ljugit om sina preventivmedel, oavsett vad hon själv säger?

...Kan det t om vara som så att en massa killar inte vill erkänna att de öht inte tänkte på möjliga konsekvenser utan mest hävdar att tjejen ljugit om saken när de beklagar sig hos sina vänner oavsett vad som verkligen hänt?...

• Anonym (jeez)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:23:45 följande:

Det jag tar med mig från den här diskussionen är att jag kommer informera mina barn om hur egoistiska tjejer kan vara hur viktigt det är för killen att skydda sig oavsett vad tjejen säger. Jag känner allt för många killar som blivit pappa mot sin vilja då de litat på tjejen.

Glöm inte bort att även informera dina barn om hur egoistiska och hemska män kan vara. Och hur viktigt det är för tjejer att skydda sig från män som misshandlar och våldtar. Det blir ju väldigt ensidig information annars.
  • Anonym (jeez)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:27:30 följande:

Jag som mamma själv har väldigt svårt att förstå hur tjejer kan göra så vem vill sätta ett barn till världen utan en pappa. Jag vill ha barn med någon som vill ha barn med mig och hjälpa till med barnet. Är det inte det som är meningen att skaffa barn med någon som man verkligen älskar?

Ja du. Alla är inte som du. Eller tänker som du.

Förresten tror jag inte att det är särskilt vanligt att tjejer luras om p-medel. Och de som gör det är nog rätt trasiga själsligen.
  • Anonym (jeez)
    Pentagram skrev 2014-11-19 10:35:07 följande:

Dessutom, om en tjej är så ohederlig att hon ljuger om att använda preventivmedel, varför skulle hon ERKÄNNA att hon ljugit om den saken när graviditeten är ett faktum? Varför inte bara hävda att det blev barn TROTS preventivmedel?

...Eller är det som så att om det blir barn så ANTAR folk att tjejen ljugit om sina preventivmedel, oavsett vad hon själv säger?

...Kan det t om vara som så att en massa killar inte vill erkänna att de öht inte tänkte på möjliga konsekvenser utan mest hävdar att tjejen ljugit om saken när de beklagar sig hos sina vänner oavsett vad som verkligen hänt?...

• detkanskefunkar
    Anonym (jeez) skrev 2014-11-19 10:17:27 följande:
    Jag håller delvis med er. Men jag anser att det handlar om två separata saker. Den ena är det oönskade barnet och den andra är "bedrägeriet". Men de hänger inte ihop och är två helt separata saker.
    Ja, och det är ju precis det jag skriver. Att det är två skilda saker.
  • detkanskefunkar
    Anonym (ts) skrev 2014-11-19 10:23:45 följande:

Det jag tar med mig från den här diskussionen är att jag kommer informera mina barn om hur egoistiska tjejer kan vara hur viktigt det är för killen att skydda sig oavsett vad tjejen säger. Jag känner allt för många killar som blivit pappa mot sin vilja då de litat på tjejen.

Jättebra! Jag tycker absolut att du ska uppfostra dina barn till att ta ansvar för sina egna liv och sin egen sexualitet. Jättebra om du lär dina barn att ansvaret är deras eget och ingen annans.

Det bådar gott för framtiden!

• detkanskefunkar
    Pentagram skrev 2014-11-19 10:35:07 följande:

Ja, personligen så är jag benägen att tro mer på de två sista alternativen...
  • Anonym (ts)

Verkar som vissa tjejer här inne har barn med pappor som inte har kontakt med era barn? Någon?

Svar på tråden pappers rätt till juridisk abort