Anonym (AnonymMan) skrev 2014-11-17 17:58:53 följande:
Skulle gissa att sannolikheten för att Försäkringskassan begär intyg på detta och kontaktar arbetsgivaren är ganska stor. Tog VAB en dag innan en storhelg, tror det var påsken, dottern var sjuk, en allergisk reaktion som vi inte visste vad det var, så det var bara att upp till sjukhuset med henne då hela barnet var uppsvullet.
Sjukintyg och allt, hämta medicin på apoteket, mycket bra dokument att ha när Försäkringskassan hörde av sig och ställde frågor till min arbetsgivare. Om de gör detta en dag innan storhelg så är sannolikheten för att de agerar på en VAB på julafton ännu större, om hon nu verkligen anmäler detta till Försäkringskassan så klart, alternativet är att hon bara ringer arbetsgivaren och säger att "Barnet är sjukt, kan inte arbeta".
nja nu är man inte skyldig att ta barnet till läkaren för att försäkringskassan eventuellt kan kolla upp det. Om mitt barn blir magsjukt natten till julafton så kan ex inte mormor ta barnet men det är inget jag eller någon kan eller är skyldiga att bevisa.
Att de kollade med din ag att du skulle jobbat det passet är en annan sak.
Att inte anmäla det till f-kassan är faktiskt mer korkat då ....