• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • Jag är bara jag

Billig mat:
    frysta kycklingdelar
    rotfrukter
    jättepack ris
    säsongens grönsaker
    hembakt bröd
    gröt
    köttsoppa gjord av fläskben
    kotlettspill om man vill ha kött ibland

Inte billigt och helt onödigt:
    läsk
    godis annat än i nödfall
    kakor,glass,bullar och sånt
    snacks
    alla "uteköp": café,automater,korven på macken o.s.v.
    nudlar-dyrt och ingen mat

• mity

Tack för tips. Som sagt själv kan jag i princip låta bli att äta, är ju lite överviktig så det skadar inte. Baka gillar jag så bröd och eventuella sötsaker kan jag baka. Vi köper inget ute dvs kaffe och annat på kiosk eller mack. Godis äter vi inte. Alkohol dricker vi inte. Kanske kan man tänka sig att snåla rejält under veckan och kunna unna sig något trevligare mat under helgen. Jag vet som sagt inte än om jag kommer att klara mig men försöka måste man.

• Jag är bara jag

Det dummaste du kan göra själv är att inte äta bra! Ät mänska så du orkar! Det är skillnad på att frossa i onyttigheter och att äta sansat-och kanske gå ner sakta. Du klarar det här,jag lovar! {#emotions_dlg.flower}

• mity

Jag vet men är deprimerad och har ångest varje sekund av dygnet så jag kan inte äta ens om jag ville. Jag är tacksam för tips och stöttning. Jag hoppas innerligt att jag kommer att klara detta. Jag vill så gärna men ibland krävs det lite flyt också. Är så fylld av ångest att inga ord i världen kan förklara. Det är plågsamt exakt varje sekund.

• Volontär

Lite andra alternativ till billig mat.

Observera finns det ica-basic varor välj det, brukar vara billigare än varor från original tillverkarna.

Observera att alla varor inte är billiga hela tiden, vissa varor brukar återkomma med samma pris och andra varor kan vara billiga en gång i månaden etc. (Gäller att lära sig vad varorna kostar och sedan jämföra och utvärdera om det är värt att köpa)

Falukorv, olika sorters grillkorv brukar vara rätt billigt, fläskfärs (särskilt när de har rea på dem 20-40kr/kg), helkyckling (ej grillad), picnicbog (griskött), ägg

Pasta, potatis, ris (ica-basic 5 kg), linser

• mity

Tack. Ska försöka när dessa andra destruktiva tankar upphör göra matsedel och planera noggrant. Tyvärr är hjärnan upptagen av all annan röra just nu.

• mity

Hade aldrig trott att jag skulle hamna i denna sits kan jag säga.
    Och undrat vilka som egentligen gör det. Kalla det karma, livsläxa, långsam död eller vad man vill. Oavsett så är jag redo just denna sekund att agera och lösa detta. Nästa sekund vill jag bara dö.

• mity

Som sagt, tacksam för alla tips. Det är jag verkligen. Håller mig precis ovanför vattenytan...

• Jag är bara jag

Vi har alla våra problem och kan man hjälpa gör man gärna det! Glad  Du låter ändå mer positiv så jag tror redan det börjat hända grejer. En dag i taget! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Total jävla panik