mity skrev 2015-01-06 20:45:26 följande:
Jag pendlar mellan fan vad jag kämpar på frustration och det kommer att gå åt helvete uppgivenhet. Det håller på så varannan timme och tar sjukt mycket på krafterna. Jag är helt slut och då är jag ändå ledig just nu.
Man blir bitter när man delat sin vardag med inkasso, kronofogden, tingsrätten och kräk till fordringsägare. Jag kan säga att långt ifrån alla vill hjälpa trots långa vädjande mail där jag förklarat situationen och desperata samtal där jag brustit i gråt. Jag har snällt förklarat att skickar de exempelvis till kronofogden så faller hela min budget och ingen får betalt på ett bra tag. Det är en sjuk värld detta låneträsk. Att man, inte för att ursäkta mitt eget handlande, kan ta lån hos så många oseriösa låneinstitut är obegripligt. De räntorna de påför förr oss som stundtals är desperata är skamliga. Dessutom hotar många en om man inte betalar. Ni anar inte under vilken stress jag lever.
Jo jag hörde ett inslag på radion häromdagen om detta. På nyheterna kanske? Eftersom det blir nya regler nu. Det lät inte alls roligt för en man som var i en dålig situation. Han fortsatte att låna pengar varje månad för ha kund absolut inte se nåt annat sätt. Du har kommit en lång väg som nu tar tag i din ekonomi på ett nytt sätt!
Jag tycker du är duktig som slutbetalat 2 lån på bara 5 dagar.

Det är väl nåt att se fram emot, att pricka av lån efter lån som försvinner. Och ju färre lån, desto mindre problem med olika fordringsägare kommer du att ha!