• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • Jag är bara jag

Vi har alla vår stress. Min är kampen för att få barn där vi är inne på 9e året nu. Så motgångar i sig fattar jag alltför väl hur det känns och att det kan se hopplöst ut också. Men ändå får man inte ge upp-vad det än gäller! Även om stegen är pyttesmå vad gäller din ekonomi så är det ändå steg framåt. När man gjort vad man kan så har man ju och måste s.a.s slappna av. Medicin och samtal och att skriva av dig här kommer hjälpa,det vet jag. Vi finns här till årets slut och längre om du vill ha oss här! {#emotions_dlg.flower}

• mity

Jag ÄR glad för att jag fått bort två. I slutet av januari så blir det planenligt ytterligare 4-5 styckna. 
    Planen har jag men det är stressen som tar kål på mig och därtill depressionen.
    Jag kämpar VARJE sekund. Även när jag sover. Drömmer mardrömmar hela tiden. Även med sömntabletter. 

Det är fler än vad man tror som sitter i skiten på grund av låneföretagen som benämndes i radio. Och behöva ta nya lån för att klara tillvaron. Det är så fruktansvärt och har pågått så länge för mig att jag inte ens minns hur det var dessförinnan dvs att ha det normalt. Det här jagandet har varit så sjukt. 
    Jag önskar ingen detta helvete. För det är ett helvete. Ekonomiska problem är generellt jobbigt men att ha med dessa företag att göra är fruktansvärt.
    Om jag klarar mig ur detta kommer jag hänga ut och anmäla alla dess företag. Det lovar jag. Ingen ska behöva ha med de att göra.

• mity

Just nu är det min motivation. Att hämnas på dessa kräk till företag. 
    Det är så vidrigt nu när jag börjar få distans.

• mity

Absolut har du fullkomligt rätt i det! 
    Hade inte denna bransch funnits hade jag nog slutat låna långt innan oavsett om jag velat eller ej. 
    Det finns INGEN ursäkt för min skuld i detta på något sätt. Den bearbetar jag varje dag, minut och sekund.
    Det finns dock långivare med smutsiga metoder, oskäliga räntor och avtalsvillkor som skor sig på såna som mig. Som är svag och söker snabb lösning. 
    Flera av dessa företag är anmälda till olika myndigheter men fortsätter ändå eftersom många inte vågar anmäla. 

• mity

Jag säger inte detta för att ursäkta mitt beteende men många har ingen aning om hur dessa företag snärjer in en i situationer som är omöjliga att ta sig ur...

• mity

Jag är helt knäckt idag. Jag orkar inte alls mer. Det är inte synd om mig. Jag orkar bara inte. 

• Jag är bara jag

Du behöver kanske inte orka nåt värst just idag,men imorron är en ny dag. Försök ta hand om dig själv idag då,"glöm" ekonomin,gör nåt för din egen skull. Sen kommer krafterna tillbaka,jag lovar.

• mity

Försöker tänka så men det är så träligt. Att hålla 40 fordringsägare nöjda trots att man inte kan betala är sjukt påfrestande och kräver konstant koll, ringande och mailande. Jag är helt dränerad och utmattad.

Svar på tråden Total jävla panik