• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • littlejoanie

Jag vet att det finns ett till läkemedel andra fått men är för cancer patienter som gått igenom strålning eller kemoterapi. Känns inte särskilt säkert känner jag hehe, inte blivit erbjuden och min bm verkar inte sugen på att fixa nåt annat. Förra graviditeten låg jag en vecka på gyn pga extrem uttorkning, man vill ju helst inte lägga in sig så försöker kämpa på ett tag till. 

• Bio
    littlejoanie skrev 2015-01-10 17:55:05 följande:

Hej. Johanna heter jag, har bf 28 Augusti och går in i vecka 7+0 idag. Lider av hyperemesis (kraftiga kräkningar) och lergigan hjälper ingenting. Nån som har andra tips än läkemedel? Är graviditet nr 2 och hade samma sak med dottern, mådde illa till vecka 30, känns långt bort. Någon mer med samma?

Usch vad jobbigt. Många tar Postafen men det kanske är svagare...? Jag antar att du har pratat med din läkare redan om vilka läkemedel som finns. Annars, seaband armbanden kan ju hjälpa lite. Och ingefära är en gammal huskur mot illamående men jag vet inte hur det funkar vid graviditet.
    Hoppas det slutar snart den här gången! Graviditeterna behöver ju inte vara lika.
  • Minxy

Hej alla.

Här har illamåendet lättat betydligt, samma med hungern. Känns skönt, nu kan jag äta normalt (frukost, lunch, middag) utan att gå sönder av illamående och hungerskänslor!

Är i v.9 (8+3) och tycker dagarna/veckorna segar sig fram. Vill komma förbi v.12, vill börja känna buffar och sprattel! Vill berätta på jobbet, bara så jag får det gjort och slipper gå och oroa mig för det mer.

• Mollan88
    Bio skrev 2015-01-10 19:35:53 följande:
    Usch vad jobbigt. Många tar Postafen men det kanske är svagare...? Jag antar att du har pratat med din läkare redan om vilka läkemedel som finns. Annars, seaband armbanden kan ju hjälpa lite. Och ingefära är en gammal huskur mot illamående men jag vet inte hur det funkar vid graviditet.
    Hoppas det slutar snart den här gången! Graviditeterna behöver ju inte vara lika.
    Tanken är god men mår man sådär illa så hjälper nog inget av det :)

Jag lider med dig.. Jag har sluppit åka in och få dropp.. Hur länge är du hemma från jobbet ditt?
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-10 11:54:35 följande:
    Ja jag har jämt bott i Sala, men jag känner inte igen dig utifrån din bild iaf?

Men trakten är ju liten, så mkt möjligt att vi har gemensamma bekanta och/eller har setts någonstans :)
    Ja vi känner säkert igen varandra. Va roligt! Spännande att se omvi går över till augusti nu!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-10 21:44:18 följande:

Hej alla.

Här har illamåendet lättat betydligt, samma med hungern. Känns skönt, nu kan jag äta normalt (frukost, lunch, middag) utan att gå sönder av illamående och hungerskänslor!

Är i v.9 (8+3) och tycker dagarna/veckorna segar sig fram. Vill komma förbi v.12, vill börja känna buffar och sprattel! Vill berätta på jobbet, bara så jag får det gjort och slipper gå och oroa mig för det mer.

Vad skönt!

Tycker också det seeeegar! 10+1 idag. Hela två veckor kvar till del 2 i kub, ul. Efter det känner jag att vi kan slappna av ordentligt.

Haha, minns tiden mellan äl och bim som kändes oändlig :)
  • Inorr02

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

• charlotta1985
    Inorr02 skrev 2015-01-11 10:51:59 följande:

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

Jag är 30 år, för oss var det ingen tvekan om att göra KUB, snarare "varför inte". Om det är något fel kommer vi inte behålla, det är vi helt överens om. Tycker det är toppen att det finns även om det inte är 100%, känns onödigt att riskera det lite "farligare" fostervattensprovet om man inte är i riskzonen.
  • Sanandra

Jag fyller 30 i år. Vi har valt att göra kub mest för att möjligheten finns att kunna se om fostret har ngr defekter osv. Gjorde det inte med dottern som blir 4 iår.
  • Minxy

Jag är 32 men i vårt landsting erbjuds bara KUB för kvinnor över 35. Vill vi göra ett privat så måste vi ta oss till Sthlm vilket känns tjorvigt.

Min BM sa att eftersom KUB ändå bara ger en siffra som visar på en uppskattad risk (som också kan vara helt fel i vissa fall) så tyckte hon det kändes som en onödig kostnad för oss.

Vi är båda fullt friska, inte överviktiga, ingen av oss röker eller har någonsin rökt, jag är helnykterist sedan typ 10 år tillbaka osv osv.

Utifrån såna omständigheter så skulle vi ändå få en väldigt låg risksiffra var hennes bedömning.

(Dessutom kan man aldrig vara säker. En god vän till mig gjorde KUB och fick jättebra siffror. Barnet hade inga kromosomförändringar enligt KUB och därför gick dom inte vidare med vidare tester. Därefter föddes flickan och hon hade Downs syndrom.)
Svar på tråden Bf Augusti 2015