• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Agnesmaria

Hej alla ! Har inte varit in här på ett bra tag pga att jag mått så sjukt dåligt! Mår illa konstant och kräks :( HOPPAS detta vänder snart :/ har inskrivning imorgon iaf :) någon mer som mår dåligt? Känner att jag inte ens klarar av mitt vanliga liv :( fruktansvärt jobbigt!!

• Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 14:41:49 följande:

Tänkte lyxa till det i morgon med musselsoppa men får ingen klarhet i detta med vinet i soppan!! Hade ni ätit? Det är ungefär 2 dl vin i soppan!

Är den bara kokt så ska det gå bra, koka lite extra för att vara säker...
  • Fippla
    Sanandra skrev 2015-01-29 14:49:48 följande:

Är den bara kokt så ska det gå bra, koka lite extra för att vara säker...

Precis! Så har jag tänkt hela tiden men det står lite olika angående alkohol i maten.
  • Lilla My82
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

Jag är i vecka 10 (9+4)

Jag berättade för min chef förra veckan för jag har svårt att prestera på jobbet. Lyfter tungt varje dag.

Vet inte hur jag ska göra med min syster. Hon är 6 år äldre än mig och vi har barn i samma ålder. Pga diverse sjukdomar hos henne och hennes man kan de inte skaffa barn igen förrän om några år och jag vet att hon skulle vilja ha en till. Hon kommer och hälsar på innan vi ska göra kub så jag måste berätta innan dess. Frågande bara om jag ska berätta före hon kommer el när hon är här.... För det lär synas då...

Berättar efter kub för mina föräldrar så får dom sprida nyheten vidare i släkten ????

Till övriga på jobbet kommer jag nog inte att säga just nått alls. Dom lär ju märka ????
  • Lilla My82
    Kattflickan skrev 2015-01-29 13:20:53 följande:

KUB gick bra idag! Vilken lättnad!!!

Härligt
  • Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 14:54:51 följande:
    Precis! Så har jag tänkt hela tiden men det står lite olika angående alkohol i maten.
    Köp matlagningsvin om du är osäker, det är ju alkoholfritt.:)
  • familjenl

Grattis till er som fått se er bebis idag! Skönt att allt såg bra ut. :)

Vi berättade för familjerna allt eftersom vi träffade dem och i v 8 hade vi berättat för alla i familjen. Vi har berättat för 2 par vänner också. Min man börjar bli sugen på att berätta för världen nu men jag känner mig som sagt inte redo än och vi har sagt att vi väntar tills båda känner sig redo.. :)

• familjenl
    Agnesmaria skrev 2015-01-29 14:44:24 följande:

Hej alla ! Har inte varit in här på ett bra tag pga att jag mått så sjukt dåligt! Mår illa konstant och kräks :( HOPPAS detta vänder snart :/ har inskrivning imorgon iaf :) någon mer som mår dåligt? Känner att jag inte ens klarar av mitt vanliga liv :( fruktansvärt jobbigt!!

Men fy så jobbigt! Vilken vecka är du i? Det finns ingen medicin som du kan få?? :/ Hoppas det vänder snart!
  • familjenl
    excalibur skrev 2015-01-29 10:34:40 följande:

Alltså, ramlade över en tråd för dom som inte fått så bra resultat på kub och/eller RUL och den var jag ju bara tvungen att läsa i såklart...

VARFÖR gör man så mot sig själv!? Skulle ju sluta oroa mig efter senaste vulet! >:(

1 vecka kvar till kub, andas!!

Ja fy.... jag har förbjudit mig själv att läsa i trådar om mf osv.. :/ Hoppas din oro släpper snart och att du kan slappna av efter kub sen!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-29 14:03:06 följande:

UL avklarat, lilla humlan var ca 5 cm lång och även om BM mätte den och fick det till v.12 (11+4) så ligger jag nog kvar på v.12 (11+1)

Helt fantastiskt att något så himla litet kan sprattla så fantastiskt mycket! <3

Härligt!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015