• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • höstjejen

v 12 (11+0) för mig igår, hade inskrivning och Mitt Blodvärde var inte nå vidare så skulle äta järntabletter, jag som redan har svårt nog att komma ihåg folsyran! :P 

Allt annat såg bra ut och Väntar på att det ska bli den 9:e så jag får göra kub ultraljudet! Så himla nervöst!!

Trodde illamåendet var på rätt riktning till att sluta, men ikke, nu mår jag illa varje dag i princip igen.. Hade tappat vikt vilket BM inte tyckte var så bra, jag tycker jag äter som en häst,men måste vara för att jag spyr nästan varje morgon!

• Fippla

Här kommer en till!

Appen har räknat ut Bf till 16/8 och barnmorskan 13/8.

Var på vårat första möte med barnmorskan i fredags. Många här verkar göra KUB och tidiga ultraljud, vilket vi inte kommer göra då vi inte ligger i någon farozon.

Känns lite jobbigt att vänta ända till vecka 17! Vi är nu i vecka 12.

Fler som snällt fått vänta?

Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge!

• Minxy
    höstjejen skrev 2015-01-29 09:47:06 följande:

v 12 (11+0) för mig igår, hade inskrivning och Mitt Blodvärde var inte nå vidare så skulle äta järntabletter, jag som redan har svårt nog att komma ihåg folsyran! :P 

Allt annat såg bra ut och Väntar på att det ska bli den 9:e så jag får göra kub ultraljudet! Så himla nervöst!!

Trodde illamåendet var på rätt riktning till att sluta, men ikke, nu mår jag illa varje dag i princip igen.. Hade tappat vikt vilket BM inte tyckte var så bra, jag tycker jag äter som en häst,men måste vara för att jag spyr nästan varje morgon!

Attans, järntabletter suger, jag blir iaf väldigt förstoppad.

Jag och min BM gick igenom mina tidigare förlossningsjournaler. Hon sa att "du är ju som gjord för att föda barn! Bara ca 20 minuters krystande med första och mindre än 1 minuts krystande med andra!"

Hon trodde jag skulle tycka att andra förlossningen var värst eftersom den gick så snabbt, men enligt mig var den perfekt. In, krysta, bebis, åka hem :)
  • MammaEmm

[quote=74765720][quote-nick]Fippla skrev 2015-01-29 10:05:44 följande:[/quote-nick]Här kommer en till!

Var på vårat första möte med barnmorskan i fredags. Många här verkar göra KUB och tidiga ultraljud, vilket vi inte kommer göra då vi inte ligger i någon farozon.

Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge![/

vi gör inte heller KUB men gjorde ett tidigt ul då sista grav slutade i ett missfall så vi ville vara säkra innan dottern fick veta.

annars får vi oxå vänta till RUL i v18-19 någonstans

• familjenl
    Fippla skrev 2015-01-29 10:05:44 följande:

Här kommer en till!

Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge!

Vi fick göra ett tidigt vul i v 7 pga att vi genomgått en behandling men vi ska inte göra kub så nu får vi snällt vänta till rul i v 20. Väldigt tålamodsprövande. :)
  • familjenl

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

• Sommar15

Jag gick in i v 12 igår, och tycker jag känner mig mindre om magen, mindre svullen alltså. Visst är det normalt att det går ner lite nu?

Oroar mig alldeles för mkt för mitt eget bästa...

• MammaEmm
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

vi har gått ut med det offentligt, gjorde det nu i v12. dom hade ändå börjat spekulera på jobbet och dottern har fått veta och börjar ju prata med alla så lika bra att folk vet tyckte vi.
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Jag är i v.12 (11+1) och har inte sagt något än. Ska på UL lite senare idag och om allt ser bra ut då ska vi nog släppa bomben om en vecka (eller två) :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-29 10:27:26 följande:

Jag gick in i v 12 igår, och tycker jag känner mig mindre om magen, mindre svullen alltså. Visst är det normalt att det går ner lite nu?

Oroar mig alldeles för mkt för mitt eget bästa...

Jag också, det är nog för att kroppen börjar vänja sig vid alla hormoner och att tarmarna lugnar ner sig :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015