• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-03 13:25:21 följande:

Inte förrän 24/3 :( Känns långt bort...

Men idag tror jag faktiskt att jag kände Lill-humlan i magen! Mys! :)

Imorse syntes livmodern tydligt innan jag gått på toa, urinblåsan sköt väl upp den extra mycket.

Åh så mysigt! Jag vill oxå känna bebisen snart!
  • MissJP
    familjenl skrev 2015-02-03 17:35:03 följande:

:( styrkekram!! Har du någon tid för ul snart?

Ska ringa och boka tid för kub på måndag. Förhoppningsvis får vi tid redan på torsdagen eller fredagen nästa vecka. Men jag har inga större förhoppningar om något. Det känns inte som att det här barnet ska finnas. Jag vet att jag får komma in imorgon och kolla om jag vill.. men jag orkar faktiskt inte en vända till. Är det ett missfall så bör det väl visa sig snart. Är bara en vecka sedan jag var på mitt fjärde vul.
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-03 17:48:29 följande:

Ska ringa och boka tid för kub på måndag. Förhoppningsvis får vi tid redan på torsdagen eller fredagen nästa vecka. Men jag har inga större förhoppningar om något. Det känns inte som att det här barnet ska finnas. Jag vet att jag får komma in imorgon och kolla om jag vill.. men jag orkar faktiskt inte en vända till. Är det ett missfall så bör det väl visa sig snart. Är bara en vecka sedan jag var på mitt fjärde vul.

Usch, stackare. Hoppas att det löser sig!
  • charlotta1985
    Sanandra skrev 2015-02-03 17:10:01 följande:

Flicknamn är hur enkelt som helst, men pojknamn....

Flicka blir troligen Lo, Ruth eller Ester och pojke Elmer.:)

Haha, vi tycker tvärtom! Vi har ett pojknamn klart men flicknamn.. Jättesvårt!
  • Sanandra
    charlotta1985 skrev 2015-02-03 19:08:18 följande:
    Haha, vi tycker tvärtom! Vi har ett pojknamn klart men flicknamn.. Jättesvårt!
    Jag har hela tiden sagt att jag inte föder pojkar. Hade namnet klart till dottern långt innan jag var gravid och har så svårt att tänka mig få en pojke nu också. Kan bara inte komma på ngt fint pojknamn...;)
  • MammaEmm

vi har spenderat lite tid på vc idag då det misstänks att dottern och ev även jag drabbsts av "femte sjukan"..., nu blir det långa dagar tills provsvaren kommer....

• familjenl
    MissJP skrev 2015-02-03 17:48:29 följande:

Usch vilken jobbig situation. :( håller alla tummar jag har för dig och hela situationen!
  • Queenxiter
    MammaEmm skrev 2015-02-03 19:58:02 följande:

vi har spenderat lite tid på vc idag då det misstänks att dottern och ev även jag drabbsts av "femte sjukan"..., nu blir det långa dagar tills provsvaren kommer....

Vad är det förnågot? Är det farligt för det ofödda barnet?
  • MammaEmm
    Queenxiter skrev 2015-02-03 21:47:03 följande:

Vad är det förnågot? Är det farligt för det ofödda barnet?

jag vet inte så mkt än, det är en helt vanlig barnsjukdom som är ofarlig för barn och vuxna som drabbas men kan vara farligt för barn i magen då det kan leda till blodbrist i vissa fall :(
  • charlotta1985

Nu har jag gått in i sådan där spökvecka tror jag. Känner inte mycket alls, vilket såklart gör mig orolig. Speciellt nu när halva världen vet, tääänk om det inte skulle gå vägen nu! Samtidigt helt orationellt eg, när jag för en vecka sedan såg bebis sprattla för fullt i vecka 13 och inte haft en endaste liten blödning under hela grav... Men denna oro.. längtar tills man börjar känna bebis så man får ständig bekräftelse på att liten mår bra.

Svar på tråden Bf Augusti 2015