• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • excalibur
    charlotta1985 skrev 2015-02-03 13:33:36 följande:

Har ni börjat fundera på namn btw? :)

Flicknamn är bestämt, en Lovis blir det iaf :)

Pojknamn kommer vi inte överens om alls! Det blir nog slagsmål om det visar sig bara en pojk :P Jag vill ha en Otto - pappan vägrar! Man tycker ju att den som föder borde ha veto, right?! ;)
  • Zezzanz

Dom som vill vara med i fb gruppen kan lägga till mig som vän på fb så tar jag bort er som vän sen när jag lagt till er i gruppen. Jag heter Angelika kanelind.

• doccah
    charlotta1985 skrev 2015-02-04 07:37:47 följande:

Nu har jag gått in i sådan där spökvecka tror jag. Känner inte mycket alls, vilket såklart gör mig orolig. Speciellt nu när halva världen vet, tääänk om det inte skulle gå vägen nu! Samtidigt helt orationellt eg, när jag för en vecka sedan såg bebis sprattla för fullt i vecka 13 och inte haft en endaste liten blödning under hela grav... Men denna oro.. längtar tills man börjar känna bebis så man får ständig bekräftelse på att liten mår bra.

I feel you! Har precis samma dilemma. RUL 3/3 känns långt borta med :/
  • inapina
    Sanandra skrev 2015-02-03 17:10:01 följande:

Flicknamn är hur enkelt som helst, men pojknamn....

Flicka blir troligen Lo, Ruth eller Ester och pojke Elmer.:)

vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
  • inapina
    Minxy skrev 2015-02-03 13:25:21 följande:

Inte förrän 24/3 :( Känns långt bort...

Men idag tror jag faktiskt att jag kände Lill-humlan i magen! Mys! :)

Imorse syntes livmodern tydligt innan jag gått på toa, urinblåsan sköt väl upp den extra mycket.

Jag har också känt liten! Så mysigt!
  • Sanandra
    inapina skrev 2015-02-04 08:30:02 följande:
    smile2.gif vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
    Tycker det är så fint! Kort, låter inte utländskt och passar med dotterns namn.:) även lätt när de ska lära sig skriva namnet.;)
  • charlotta1985
    excalibur skrev 2015-02-04 07:43:06 följande:
    Flicknamn är bestämt, en Lovis blir det iaf :)

Pojknamn kommer vi inte överens om alls! Det blir nog slagsmål om det visar sig bara en pojk :P Jag vill ha en Otto - pappan vägrar! Man tycker ju att den som föder borde ha veto, right?! ;)
    Haha, ja det är svårt det där med namn. Ingen aning om hur vi gör om det blir en flicka. Otto är fint!
  • charlotta1985
    inapina skrev 2015-02-04 08:30:02 följande:
    vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
    Lo verkar rätt poppis, faktiskt. Och Louie. Jättefint!
  • charlotta1985
    doccah skrev 2015-02-04 08:17:03 följande:
    I feel you! Har precis samma dilemma. RUL 3/3 känns långt borta med :/
    Ja, eller hur. 6/3 för mig, känns som en evighet. All denna väntan på olika milstolpar i graviditeten, när får man slappna av och njuta egentligen? :)
  • Sanandra
    charlotta1985 skrev 2015-02-04 10:12:43 följande:
    Ja, eller hur. 6/3 för mig, känns som en evighet. All denna väntan på olika milstolpar i graviditeten, när får man slappna av och njuta egentligen? :)
    Haha, när barnet är ute. Men då börjar nästa del av oro. Det hör nog till!:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015