• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Fippla
    charlotta1985 skrev 2015-03-16 15:16:23 följande:

Nu har jag varit på v20-kontroll hos bm. Allt såg jättebra ut o fick lyssna på hjärtljud. Perfekt v20-mage tyckte hon :). Valde BB för förlossning och fick moderskapsintyg. Fortfarande så overkligt! Fick beröm för att jag var så lugn i min grav också :)

Hur ser en perfekt 20 veckors mage ut? =) 
    Är i vecka 20 nästa vecka så det hade varit kul att se! 

Köpt Novaluzid idag, haft hemsk halsbränna sista veckan så nu stod jag inte ut längre!! Köpte Magnesium tabletter också för att se om kramperna i vaderna släpper, vaknat flera nätter med vansinnig kramp och jag läste att magnesium kan hjälpa! Värt att pröva i alla fall

• Speck
    Maglizz skrev 2015-03-16 13:52:07 följande:

Haft ett helvete idag... Har så ont i svanken samt fram där "mensvärkkänslan" brukar vara.. Kan knappt gå, ligger jag ner gör det ont.. Orkar inte, vad är detta? Blir jätteorolig? :(

Foglossning? Ring bm och kolla om du får komma till sjukgymnas, de borde kunna fixa det ev med remiss från mvc dr.
  • Julle86

Så kul att läsa om alla som börjar känna sparkar/fladder/buffar osv :) jag kände fladder i v.12 redan men tydliga sparkar i v.16, det kan göra ont när h*n sparkar ibland men antar att bebben kommer åt något känsligt där inne, det konstiga är att jag tycker det känns väldigt högt upp.. under/bredvid naveln (är i v.17 nu).

Sen har jag fått sån fruktansvärd huvudvärk :( sitter över ögonen/pannan/tinningen och strålar ner i nacken.. tabletter som jag helst inte vill ta hjälper inte nånting, någon som har något bra tips på vad som kan hjälpa?

• AnnaBanana
    Tribute skrev 2015-03-16 13:33:23 följande:

Vad tråkigt, jag är ledsen för din skull :( Foglossning är fruktansvärt.

Jag ska själv till läkare 15.00 för att be om sjukskrivning åtminstone någon vecka. Har varit väldigt illamående och kräktes upp nästan allt jag åt förra veckan. Jag fick lergigan och primperan och det har tagit bort det värsta men jag spyr fortfarande och måste äta väldigt sakta. Mitt jobb är stressigt och vi har inte lunchrast. Kan dessutom inte springa iväg och kräkas efter att ha fått kasta i mig maten så jag fattar inte hur det ska kunna gå till just nu.

Jag håller tummarna både för egen del och för att din sjukgymnast kanske kan ge dig lite hjälp åt rätt håll! Har du ett arbete där du går och står mycket?

Hur gick de för dig? :/ usch och fy de. E jag glad för att jag har sluppit än så länge ! Ingen lunchrast? Jo jag kände att jag fick lite bättre stöd av sjukgymnasten faktiskt vilket lättade lite iaf. Jag e arbetslös men har dålig rygg osv sen tidigare och håller ju igång med min häst och hund och de funkar knappt de :/ sa till läkaren att jag inte ens klarar av att dammsuga nedanvåningen utan att jag knappt kan gå sen :( men jag hade inte tillräckligt ont! Irriterande..
  • excalibur

Verkar som att alla som varit på UL haft lyckade såna? Så kul! :) Och en hel del pojkar verkar det bli :) I em är det äntligen min tur, blandade känslor av oro, spänning och glädje. Får hoppas den är frisk och glad <3 Sten-säker på att det blir en flicka men har alltid fel när det gäller mig själv så det är nog en pojke! :P Wish me luck!

• charlotta1985
    Fippla skrev 2015-03-16 19:49:49 följande:

Hur ser en perfekt 20 veckors mage ut? =) 
    Är i vecka 20 nästa vecka så det hade varit kul att se! 

Köpt Novaluzid idag, haft hemsk halsbränna sista veckan så nu stod jag inte ut längre!! Köpte Magnesium tabletter också för att se om kramperna i vaderna släpper, vaknat flera nätter med vansinnig kramp och jag läste att magnesium kan hjälpa! Värt att pröva i alla fall

Hehe, livmoderkanten preciiiis mitt på naveln :) ! Hon tryckte precis vid naveln och "bullade upp" livmodern när hon skulle lyssna efter hjärtljuden. Berättade att nästa gång vi ses v24 kommer den vara ytterligare två fingrar högre upp, ovanför naveln.

Käkar också magnesium, men för restless legs. Tycker det har hjälpt, och har inga kramper heller :)
  • charlotta1985
    excalibur skrev 2015-03-17 04:45:05 följande:

Verkar som att alla som varit på UL haft lyckade såna? Så kul! :) Och en hel del pojkar verkar det bli :) I em är det äntligen min tur, blandade känslor av oro, spänning och glädje. Får hoppas den är frisk och glad <3 Sten-säker på att det blir en flicka men har alltid fel när det gäller mig själv så det är nog en pojke! :P Wish me luck!

Spännande! Stort lycka till idag!
  • stjärnasomärdin

Hur ofta är ni hos er bm? Jag har mitt första efter inskrivningssamtalet i vecka 25, känns så sent när man läser endel av i läggen ovan ;)

• KramKolan
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-17 07:53:06 följande:

Hur ofta är ni hos er bm? Jag har mitt första efter inskrivningssamtalet i vecka 25, känns så sent när man läser endel av i läggen ovan ;)

Det är alldeles normalt. RUL runt v.18 och sen nästa besök runt v.25. Sen blir det något tätare på slutet av graviditeten.
  • excalibur
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-17 07:53:06 följande:

Här är inskrivning ca v10, frivilligt KUB ca v13-14, RUL v18-20, besök v23.
    Vet att innan KUBET blev valbart för alla så hade dom besök med hjärtljuds-koll v.15 men det är bortplockat nu. Vet inte om dom som inte väljer kubet får göra det istället. Man tycker ju det, blir ju lång tid mellan besöken annars, och mer tid för oroliga själar som vi :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015