• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!

Jag har moderkakan i framvägg, känner en tydlig puls på magen, min egen! Bebis känner jag mest neråt ljumskarna och urinblåsan, den buffar till, har känt nån tydligare spark åt sidorna lite högre upp! Första gången jag har moderkakan i framvägg, längtar tills man kan känna på utsidan, min sambo kände i v. 18 och 19 med de andra barnen, nu är jag i v. 20!!!! Hoppas syskonen får känna sparkarna snart, de pratar om bebis och längtar så mycket

• Lilla My82

I morse kände jag bebis sparka på riktigt!!! H*n tyckte tydligen att 04:30 var för tidigt för mamman att kliva upp. Jag höll med

Sååå skönt att fått känna bebis ordentligt. Nu kan jag sluta oroa mig. Hoppas att jag får känna lite fler sparkar framöver så att jag kan hålla mig lika lugn fram till rul. Skulle vara kul om mannen kunde få känna också

• Kattflickan

RUL gick jättebra! Det är en liten pojke jag har i magen!

Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.

• Agentkia
    Kattflickan skrev 2015-03-16 12:15:54 följande:

Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.

Haha vad härligt!
  • AnnaBanana

Jaha.. Varit hos läkare (manlig) nu för ev sjukskrivning pga foglossning.. Fick ett blankt nej då han inte tyckte jag hade tillräckligt ont :( tack för den liksom! Han ansåg att jag kunde söka andra jobb än dem jag och min handläggare har lagt upp :/ ska iaf till sjukgymnast 15.30 idag så får väl se vad hon säger men man blir ju lite besviken när dem inte förstår hur jobbigt och ont de gör :(

• Tribute
    AnnaBanana skrev 2015-03-16 12:59:38 följande:

Jaha.. Varit hos läkare (manlig) nu för ev sjukskrivning pga foglossning.. Fick ett blankt nej då han inte tyckte jag hade tillräckligt ont :( tack för den liksom! Han ansåg att jag kunde söka andra jobb än dem jag och min handläggare har lagt upp :/ ska iaf till sjukgymnast 15.30 idag så får väl se vad hon säger men man blir ju lite besviken när dem inte förstår hur jobbigt och ont de gör :(

Vad tråkigt, jag är ledsen för din skull :( Foglossning är fruktansvärt.

Jag ska själv till läkare 15.00 för att be om sjukskrivning åtminstone någon vecka. Har varit väldigt illamående och kräktes upp nästan allt jag åt förra veckan. Jag fick lergigan och primperan och det har tagit bort det värsta men jag spyr fortfarande och måste äta väldigt sakta. Mitt jobb är stressigt och vi har inte lunchrast. Kan dessutom inte springa iväg och kräkas efter att ha fått kasta i mig maten så jag fattar inte hur det ska kunna gå till just nu.

Jag håller tummarna både för egen del och för att din sjukgymnast kanske kan ge dig lite hjälp åt rätt håll! Har du ett arbete där du går och står mycket?
  • Cvs

Inatt runt 03 kände jag första sparken utanpå magen!! :D helt fantastiskt! Är såå glad. Under naveln på vänster sida kände jag två tydliga om än små sparkar<3

Är i v.20

• Maglizz

Haft ett helvete idag... Har så ont i svanken samt fram där "mensvärkkänslan" brukar vara.. Kan knappt gå, ligger jag ner gör det ont.. Orkar inte, vad är detta? Blir jätteorolig? :(

• charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-03-16 12:15:54 följande:

Grattis, vad härligt!
  • charlotta1985

Nu har jag varit på v20-kontroll hos bm. Allt såg jättebra ut o fick lyssna på hjärtljud. Perfekt v20-mage tyckte hon :). Valde BB för förlossning och fick moderskapsintyg. Fortfarande så overkligt! Fick beröm för att jag var så lugn i min grav också :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015