• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • höstjejen
    Maglizz skrev 2015-03-15 10:02:22 följande:

*** ursäkta nakenchocken!! ***

Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?

Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/

Är jag bara sjåpig nu?

Sådär ser jag ut också ungefär, v 18 (17+5) :) Så du behöver nog inte vara orolig!
  • höstjejen
    AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:01:58 följande:

Bara jag som tycker att det känns som mer än bara ett fladder när lillen rör sig i magen? :p tycker mig känna riktiga buffar och precis som om han vänder sig:) förmiddagar och kvällar brukar vår lille vara mest aktiv:)

Hur mycket har ni gått upp i vikt fram tills nu? Jag har en rejäl bula men har bara gått upp 1,5 kg sen startvikten (gick ner ett kilo dock) :/

Jag är i v 18 och för mig känns det som buffar och nervryckningar i magen :P 

Jag har gått upp 3,5 kg ungefär, dock gick jag ner förut då jag spydde varje dag, nu den senaste veckan jag börjar lägga på mig 
  • Plutten120301

Bara jag som tycker att det känns som mer än bara ett fladder när lillen rör sig i magen? :p tycker mig känna riktiga buffar och precis som om han vänder sig:) förmiddagar och kvällar brukar vår lille vara mest aktiv:)

Hur mycket har ni gått upp i vikt fram tills nu? Jag har en rejäl bula men har bara gått upp 1,5 kg sen startvikten (gick ner ett kilo dock) :/

Jag skulle inte heller beskriva som fladder, mer små buffar och en gång som om den gjorde kullerbyttor, dock har jag bara känt vid ca 5 tillfällen.

Jag har gått upp ca 4 kg, ligger hittills på exakt samma vikt som vid förra graviditeten och då slutade det på +16 kg
  • AnnaBanana
    höstjejen skrev 2015-03-15 15:10:24 följande:

Jag är i v 18 och för mig känns det som buffar och nervryckningar i magen :P 

Jag har gått upp 3,5 kg ungefär, dock gick jag ner förut då jag spydde varje dag, nu den senaste veckan jag börjar lägga på mig 

Plutten120301 skrev 2015-03-15 15:13:13 följande:

Jag skulle inte heller beskriva som fladder, mer små buffar och en gång som om den gjorde kullerbyttor, dock har jag bara känt vid ca 5 tillfällen.

Jag har gått upp ca 4 kg, ligger hittills på exakt samma vikt som vid förra graviditeten och då slutade det på +16 kg

Har er man/sambo/partner kunnat känna nånting än? Ingenting här iaf :/
  • Sserena86
    AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:18:14 följande:

Min man har känt två gånger hittills.. Min bebis är väldigt aktiv på kvällarna när vi kollar tv och då har mannen lyckats känna två gånger. Jag känner också buffar mer än fladder. Är i vecka 20.
  • höstjejen

Nä inte än, hoppas att det sker snart :) 
  • stjärnasomärdin
    Sserena86 skrev 2015-03-15 15:24:38 följande:
    Min man har känt två gånger hittills.. Min bebis är väldigt aktiv på kvällarna när vi kollar tv och då har mannen lyckats känna två gånger. Jag känner också buffar mer än fladder. Är i vecka 20.
    Åh vad mysigt! Längtar!!
  • Tribute

Jag idag: Vecka 17 (16+0). Inte världens bästa bild, jag som är ganska lång ser lite mer kompakt ut eftersom det är taget uppifrån :) Trots att jag väger ett kilo mindre än då jag blev gravid så har både mage och bröstväxt rätt rejält redan.

Till skillnad från vad många verkar känna så hade jag helst sett att det INTE syns. Har fortfarande inte berättat för fler än de absolut närmaste. Det börjar bli lite struligt att dölja det på jobbet nu och jag vill vänta tills vi genomfört RUL 8/4. Vi måste kanske omvärdera det för jag kan knappt ha kjolen till arbetsuniformen längre, får hasa upp den under brösten och ändå skör kanten in. Längtar efter att byta till mammakjol! Jag tror att jag fått mage snabbt trots att jag är förstföderska eftersom jag gått ner 65+ kg i vikt. Min hud och magmusklerna har inte så mycket motstånd efter att ha varit rejält mycket större tror jag.
  • Speck

Jag känner buffar även utanpå magen. Häromdagen satt jag med magen mot skrivbordet och kände hur liten roade sig med att sparka mot skrivbordskanten :)

Jag tror jag gått upp ca 4 kg.
  • Plutten120301

Nej, det känns inte utanpå än men inte så konstigt då jag har moderkakan i framvägg (trodde de på KUB i alla fall)
Svar på tråden Bf Augusti 2015