• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sserena86
    AnnaBanana skrev 2015-03-13 20:46:59 följande:

Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p

Fördelen med att teckna tidigt är att om nått "fel" på bebisen dyker upp på RUL så gäller försäkringen för det också. Annars så gäller försäkringen bara för nya saker som upptäcks efter att försäkringen tecknats men inte gamla skador/sjukdomar. Jag tecknade försäkring igår, har RUL nästa vecka, och om två veckor börjar försäkringen gälla.
  • stjärnasomärdin
    Sserena86 skrev 2015-03-14 08:51:36 följande:
    Fördelen med att teckna tidigt är att om nått "fel" på bebisen dyker upp på RUL så gäller försäkringen för det också. Annars så gäller försäkringen bara för nya saker som upptäcks efter att försäkringen tecknats men inte gamla skador/sjukdomar. Jag tecknade försäkring igår, har RUL nästa vecka, och om två veckor börjar försäkringen gälla.
    Så försäkringen täcker för saker som upptäcks på RUL även fast RUL sker innan vecka 22? Om man tecknar försäkringen efter RUL och man på RUL upptäckt något kommer försäkringen inte att täcka detta framåt? Har jag förstått det rätt då?
  • stjärnasomärdin
    Micka! skrev 2015-03-13 20:49:23 följande:

Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!

Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilen smile1.gif Längtar tills jag får lägga bebis i vagnen smile5.gifsmile5.gif

Hur går det för er andra med vagnletandet?

Oj, vilken bra deal. Det tåls att ta en kik på :) Vi har egentligen redan bestämt oss för en Joolz men man kan ju alltid ändra sig ;)
  • tessan91

Vi ska åka och kolla på vagn idag, är i vecka 17. 16+6. Är det förtidigt att köpa vagn? Första barnet så har ingen aning. 

• Sanandra
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-14 08:58:29 följande:
    Så försäkringen täcker för saker som upptäcks på RUL även fast RUL sker innan vecka 22? Om man tecknar försäkringen efter RUL och man på RUL upptäckt något kommer försäkringen inte att täcka detta framåt? Har jag förstått det rätt då?
    Det är ju en sanning med modifikation. Om ngt upptäcks på RUL så är det ju en typ av invaliditet så självklart täcks det när barnet kommer ut ex. Hjärtfel som behöver op innan 6 mån, downs syndrom osv. Men om barnet ex skulle vara dött vid RUL så får du inget utan bara för sådant som medför problem när barnet är fött. Gravidförsäkringen gäller från V.22 om barnet skulle dö, födas förtidigt osv
  • Sanandra
    tessan91 skrev 2015-03-14 08:59:43 följande:

Vi ska åka och kolla på vagn idag, är i vecka 17. 16+6. Är det förtidigt att köpa vagn? Första barnet så har ingen aning. 

Du kan ju köpa den nu men plocka ut den i sommar. Vi beställde vår i V.14, men vill inte ha den hemma förrän tidigast slutet av juni.:)
  • tessan91
    Sanandra skrev 2015-03-14 09:23:14 följande:
    Du kan ju köpa den nu men plocka ut den i sommar. Vi beställde vår i V.14, men vill inte ha den hemma förrän tidigast slutet av juni.:)
    Okej , tack för svar :D . Vi hade ett UL i vecka 14 och då såg allt fint ut, så hoppas den lille mår lika bra när vi ska på ul igen vecka 20:) .
  • Liafiaa
    AnnaBanana skrev 2015-03-13 20:46:59 följande:

Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p

Den jag har från Folksam gäller för mig och min partner från v10 och bebisen i magen från v23 tror jag.
  • Sserena86
    Sanandra skrev 2015-03-14 09:21:56 följande:
    Det är ju en sanning med modifikation. Om ngt upptäcks på RUL så är det ju en typ av invaliditet så självklart täcks det när barnet kommer ut ex. Hjärtfel som behöver op innan 6 mån, downs syndrom osv. Men om barnet ex skulle vara dött vid RUL så får du inget utan bara för sådant som medför problem när barnet är fött. Gravidförsäkringen gäller från V.22 om barnet skulle dö, födas förtidigt osv
    När jag pratade med trygg hansa så sa de att det som man vanligtvis använder försäkringen till är för att få ersättning för sjukhusvistelse om barnet föds för tidigt eller behöver opereras eller så direkt efter födseln, för då har man ju inte hunnit teckna en barnförsäkring än. Men om tex ett hjärtfel upptäcks på RUL och man inte har någon gravidförsäkring då så kan man inte använda försäkringen om bebisen måste opereras elöer så eftersom man viste om hjärtfelet redan när försäkringen tecknades..
  • charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-14 08:39:56 följande:
    Ja, vi valde mellan emmaljunga viking, brio smile och trille viper! Brion var bäst på de flesta områden tyckte vi, min karl är jättenöjd också, han är lång och jag är kort, så den funkar för oss båda!
    charlotta1985 skrev 2015-03-14 06:25:04 följande:

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)

Fick besked att vi skulle få den i slutet på mars också, men det är basen som kommer då, blev glatt överraskad att vi fick vagnen igår! så roligt att börja göra inköp, jag har en lång lista med alla grejer för att inte glömma något, känns bra när man kan bocka av lite vad man längtar nu tills bebis kommer...äntligen har den bästa delen av graviditeten börjat, när man kan njuta
    Håller med, nu har all oro nästan släppt (förutom typ "hur kommer förlossningen bli? Hur blir jag som mamma? Hur ammar man egentligen?" Första barnet här...) Min kille var så söt och kom med en present igår, två stycken böcker om graviditet och bebis. Han hade köpt en till sig själv också, om pappaskapet :)
    Känns fortfarande heelt overkligt, men mer njutbart än i början då jag mest var orolig hela tiden. Nu vågar jag äntligen tro att det KOMMER en bebis i augusti!
Svar på tråden Bf Augusti 2015