• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    Sserena86 skrev 2015-03-14 09:34:47 följande:
    När jag pratade med trygg hansa så sa de att det som man vanligtvis använder försäkringen till är för att få ersättning för sjukhusvistelse om barnet föds för tidigt eller behöver opereras eller så direkt efter födseln, för då har man ju inte hunnit teckna en barnförsäkring än. Men om tex ett hjärtfel upptäcks på RUL och man inte har någon gravidförsäkring då så kan man inte använda försäkringen om bebisen måste opereras elöer så eftersom man viste om hjärtfelet redan när försäkringen tecknades..
    Okej, läste detta nu, så du har så rätt!:)
  • AnnaBanana
    Sserena86 skrev 2015-03-14 09:34:47 följande:

När jag pratade med trygg hansa så sa de att det som man vanligtvis använder försäkringen till är för att få ersättning för sjukhusvistelse om barnet föds för tidigt eller behöver opereras eller så direkt efter födseln, för då har man ju inte hunnit teckna en barnförsäkring än. Men om tex ett hjärtfel upptäcks på RUL och man inte har någon gravidförsäkring då så kan man inte använda försäkringen om bebisen måste opereras elöer så eftersom man viste om hjärtfelet redan när försäkringen tecknades..

Okej så då kan jag ringa och teckna en nu och den börjar gälla så fort jag går in i v 22? Var ju på RUL nu i torsdags men hann ju inte göra en full organscreening så vi ska göra resten när jag är i mitten på v22 . Om då försäkring börjar gälla direkt när jag går in i v 22 och dem hittar nåt fel kan de då bli ersättning på de sen när lilleman föds? Tycker de e komplicerat allt sett här med försäkringar, så mycket som kan missuppfattas och snedvridas :p
  • Queenxiter

Jag tecknade min gravidförsäkring när jag var i v8 kanske, för man måste ju ändå betala den nån gång så spelar ju ingen roll när man tecknar den.

Min försäkring gäller för mig ifrån v10 och barnet ifrån v22.

• Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-03-14 18:38:09 följande:

Men en del gör ju reklam för att försäkringen ska va gratis? :/

Det är de om man bra väljer bas delen men då ingår väldigt lite och därför väljer många till en extra del som täcker mera.:)
  • Lilla My82
    jenwal skrev 2015-03-11 21:49:28 följande:

Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.

Grattis till alla lyckade RUL :)

Du är inte ensam iaf. Jag har rul 2/4. Känns som en evighet. Är i vecka 17 nu (16+1) och känner inget som gör mig säker på att det är bebis. Är nästan mer orolig den här gången, vill bara veta att bebis mår bra.

Grattis till er alla som fått se att era små mirakel mår bra.
  • Tribute

Jag är beräknad till 30/8 baserat på sista mensen (dock har jag ökad risk för tidig förlossning så det blir nog inte så sent). Jag är på 16+0 i morgon söndag. Har gjort UL redan i vecka 6 samt 14 pga riskerna kring min graviditet.

På grund av långvarigt illamående så åkte jag in på akuten igår kväll. Har bara fått behålla lite mat och gått ner 3,5 kg sedan i måndags och väger ett kilo mindre än då jag blev gravid. Började därför bli orolig. Fick göra ett UL för att se så att den rackaren växt ordentligt och det hade den. Den var väldigt livlig och sparkade, vevade och vända sig uppochner. Den var exakt så stor som den ska vara :) Både mina värden och bebisens tillväxt var bra, det kändes fantastiskt att få reda på.

Idag kände jag första rörelsen! Jag låg på sidan så att magen liksom spändes lite i överkant och helt plötsligt kändes det som att någon petade mig rätt hårt mellan naveln och höftbenet. Helt olikt något jag känt innan. Sedan har det varit helt lugnt trots att jag förväntansfullt väntat nu men jag vet ju att det kan ta flera veckor till nästa gång :)

Mår så otroligt bra nu trots foglossning och veckans illamående.

1. Fostret/Bebisen mår bra och är livlig! Otroligt skönt!
    2. Illamåendet börjar bli under kontroll tack vare att jag fick Lergigan och Primperan utskrivet och det verkar fungera för jag har inte kräkts än idag (nytt rekord denna vecka att få behålla mer än en måltid per dag!).
    3. Foglossningsbältet som jag fick hos sjukgymnasten igår morse fungerar fantastiskt bra!

En nattsvart vecka har verkligen vänts till avslappning och lycka :) Jag hoppas att det inte dyker upp något nu och att jag minns vilken tur jag har ett tag!

• liten giraff
    Lilla My82 skrev 2015-03-14 20:51:08 följande:
    Du är inte ensam iaf. Jag har rul 2/4. Känns som en evighet. Är i vecka 17 nu (16+1) och känner inget som gör mig säker på att det är bebis. Är nästan mer orolig den här gången, vill bara veta att bebis mår bra.

Grattis till er alla som fått se att era små mirakel mår bra.
    Och jag 1/4 :)

Känner mig lite nervös för över om det ens finns nån där inne, men det ska det väl göra! Förra gången gjorde vi privat tidigt ul för att känna oss mer lugna, men inte gjort det den här gången! Tiden går saaakta nu..
  • Minxy

Vecka 19 (18+0) idag och bara 4 dagar kvar till RUL! Längtar längtar. Lill-humlan sparkar och har sig, hen har en tydlig vakenperiod just vid 21-22, utöver det kommer det buffar sporadiskt under dagen.

Har varit däckad i en jobbig förkylning 12 dagar nu och än är jag inte på bättringsvägen. Snuvig, täppt, otrolig huvudvärk och hosta. Blä!

• stjärnasomärdin
    liten giraff skrev 2015-03-14 23:38:59 följande:
    Och jag 1/4 :)

Känner mig lite nervös för över om det ens finns nån där inne, men det ska det väl göra! Förra gången gjorde vi privat tidigt ul för att känna oss mer lugna, men inte gjort det den här gången! Tiden går saaakta nu..
    Samma dag som oss :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015