• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Plutten120301 skrev 2015-03-17 17:07:18 följande:
    Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning
    Vi ska inte ta reda på det. Vi kollade kön med både första (sonen) och andra (dottern) barnet. Just därför tänkte vi att det kunde vara roligt att låta det vara en hemlighet den här gången

Men jag måste erkänna att jag är väldigt sugen.....och även om jag inte frågar BM så kanske jag kikar och gissar själv :-P
  • Fippla

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning

Vi tog inte reda på det!

Barnmorskan frågade inte heller om vi ville veta så det var inte svårt att låta bli!
  • Plutten120301
    Minxy skrev 2015-03-17 17:53:26 följande:

Vi ska inte ta reda på det. Vi kollade kön med både första (sonen) och andra (dottern) barnet. Just därför tänkte vi att det kunde vara roligt att låta det vara en hemlighet den här gången

Men jag måste erkänna att jag är väldigt sugen.....och även om jag inte frågar BM så kanske jag kikar och gissar själv :-P

Ja jag kommer också att försöka gissa själv men tror inte att jag kommer att bli så mycket klokare. Roligt dock att när vi visade ul bilderna från v13 för vår 3 åring så sa hon: där är en snopp = )
  • Agentkia

Vi tar inte heller reda på kön. Ska också göra ul på torsdag men gjorde rul för två veckor sen och hon sa att vi var i vecka 17+2 då så därför får vi göra om nu. Dom kunde inte screena alla organ ordentligt för fostret var för litet.
  • liten giraff
    Agentkia skrev 2015-03-17 19:15:33 följande:
    Vi tar inte heller reda på kön. Ska också göra ul på torsdag men gjorde rul för två veckor sen och hon sa att vi var i vecka 17+2 då så därför får vi göra om nu. Dom kunde inte screena alla organ ordentligt för fostret var för litet.
    Jaha, förra gången vi var på rul blev jag flyttad till 17+0, de sa inget om att göra nytt då men kanske beror på om de ser allt eller inte :) Vi ska inte heller kolla kön, gjorde inte det förra gången heller!
  • KramKolan

Vi tog inte reda på kön! Vi vill att det ska bli en överraskning!
  • Fippla

Någon mer som upplever sig tröttare?

Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!

Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!

• Sanandra
    Fippla skrev 2015-03-17 21:26:25 följande:

Någon mer som upplever sig tröttare?

Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!

Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!

Jag är så grymt trött. Hade dåligt feritinvärde i början å fick äta järntabletter varannan dag i ngr veckor men nu är det mer än bra så jag kan inte skylla på det iaf.:( Trodde tröttheten skulle vända men tydligen inte, tycker det blir värre. Tycker inte ngr besvär blivit lindrigare, varken trötthet eller illamående...
  • Fippla
    Sanandra skrev 2015-03-17 21:34:44 följande:

Jag är så grymt trött. Hade dåligt feritinvärde i början å fick äta järntabletter varannan dag i ngr veckor men nu är det mer än bra så jag kan inte skylla på det iaf.:( Trodde tröttheten skulle vända men tydligen inte, tycker det blir värre. Tycker inte ngr besvär blivit lindrigare, varken trötthet eller illamående...

Jag har mått bra och varit ganska pigg hela tiden. Men nu tar orken slut snabbare än vanligt och det gillar jag inte!
Svar på tråden Bf Augusti 2015