• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Jag känner buffar och ser ibland att det liksom "hoppar till" på magen när lill*n får in en klockren spark

Har ökat ca 4 kg vilket är typ vad jag hade ökat med de två tidigare vid samma vecka.

• Minxy

Hörni, hur noga är ni med kostråden? Jag är ju lite knäpp eftersom jag väldigt strängt avhåller mig från att äta brieost (pga listeria), men jag glömmer allt som oftast bort att skölja frukt och grönsaker (som också kan gd listeria). Samma sak med glass - läste alldeles nyss på nyheterna om tre dödsfall i USA som kopplas till listeria från smittad glass. Vafan....jag äter ju glass i mängder!

• AnnaBanana

Då va gravidförsäkring tecknad :) blev trygghansas gravid+extra försäkringen :) känns faktiskt skönt att veta att man kan få hjälp med kostnader osv om de värsta skulle inträffa !

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-15 18:52:18 följande:

Hörni, hur noga är ni med kostråden? Jag är ju lite knäpp eftersom jag väldigt strängt avhåller mig från att äta brieost (pga listeria), men jag glömmer allt som oftast bort att skölja frukt och grönsaker (som också kan gd listeria). Samma sak med glass - läste alldeles nyss på nyheterna om tre dödsfall i USA som kopplas till listeria från smittad glass. Vafan....jag äter ju glass i mängder!

Jag är relativt noga, men hade aldrig hört det där om glass? Mögelost, vaccumförpackat osv äter jag inte (min älskade rökta lax!) sköljer frukt o grönt, äter inte kall färdig mat som stått framme, typ plocksallad eller buffé-sushi. Men glass? Åt jag senast idag!
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-03-15 20:09:21 följande:
    Jag är relativt noga, men hade aldrig hört det där om glass? Mögelost, vaccumförpackat osv äter jag inte (min älskade rökta lax!) sköljer frukt o grönt, äter inte kall färdig mat som stått framme, typ plocksallad eller buffé-sushi. Men glass? Åt jag senast idag!
    Jupp. I första hand är det mjukglass man ska passa sig för eftersom dåligt rengjorda maskiner kan vara bakteriehärdar, men även "vanlig" glass som blivit omfrusen (antar att man menar att den tinat lite och sen blir nedfrusen igen.)

Jag tror inte jag tänker noja över det här med glassen. Eftersom BM inte nämnt det (hon tog bara upp faran med mögelostar) så antar jag att det är väääääldigt sällsynt.

Hon tog iofs inte upp att man ska skölja frukt och grönt heller, men äh....
  • Plutten120301

Tog mod till mig och testade att lyssna med angelsound idag (har inte vågat eftersom jag varit rätt att bryta ihop om jag inte skulle höra något) men där hördes klart och tydligt ett bebishjärtas snabba slag ???? mycket lättad och ser nu fram emot RUL istället för att oroa mig. (Såklart kan man ju upptäcka negativa saker på RUL men nu behöver jag inte oroa mig för beskedet att det blivit ett sent MA)

• familjenl
    Minxy skrev 2015-03-15 18:52:18 följande:

Försöker följa det som står på livsmedelsverket. :)
  • familjenl

Min man har oxå kunnat känna buffar. Är i v 20 nu och moderkakan I bakvägg. syns ganska tydligt när bebisen håller på därinne. :)

• AnnaBanana

Alltså de enda man kunnat se utvändigt så e de att ibland "dunkar" magen men see mer ut som typ när man kan känna en puls, ungefär samma takt och känner inte direkt några buffar i samband med de oftast så känns inte riktigt som att de kan va bebis, eller ?? :/

Svar på tråden Bf Augusti 2015