• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Julle86
    Plutten120301 skrev 2015-03-17 17:07:18 följande:

Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning

Vi kommer inte heller kolla upp det. Visst är man fruktansvärt nyfiken men det känns lite roligare att vänta och gissa på vad det är för kön, och även höra våra nära och kära gissa osv :)
  • Speck
    Julle86 skrev 2015-03-17 14:26:22 följande:

Tack för tipset! Har ringt en fysioterapeut och fick en akut-tid för akupunktur imorgon :) får hålla tummarna att det funkar lika bra för mig som det gjorde för dig.

Hoppas! Återkom gärna med feedback hur det funkar för dig sen..
  • AnnaBanana
    Fippla skrev 2015-03-17 21:26:25 följande:

Någon mer som upplever sig tröttare?

Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!

Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!

Börja med järntabletter och se om de funkar :) är själv i v20 och har precis börjat, haft bra järnvärde tidigt i graviditeten men min bm tyckte ändå att de va en bra ide eftersom jag va så trött :) dem flesta rekommenderas att börja med de omkring v 20 tydligen :) annars bara ring och rådfråga din bm om inte annat :)
  • Plutten120301
    excalibur skrev 2015-03-18 05:42:47 följande:

Det blev ett lyckat RUL och en till snopp i tråden! :D

Grattis! Oj det är verkligen många som väntar pojkar = )
  • Fippla
    AnnaBanana skrev 2015-03-17 23:21:53 följande:

Börja med järntabletter och se om de funkar :) är själv i v20 och har precis börjat, haft bra järnvärde tidigt i graviditeten men min bm tyckte ändå att de va en bra ide eftersom jag va så trött :) dem flesta rekommenderas att börja med de omkring v 20 tydligen :) annars bara ring och rådfråga din bm om inte annat :)

Kanske värt att pröva!

Läste att man inte bör äta järntabletter utan att veta att man faktiskt har brist? Farligt med för höga värden, kanske bäst att ringa BM idag!
  • Minxy
    excalibur skrev 2015-03-18 05:42:47 följande:

Det blev ett lyckat RUL och en till snopp i tråden! :D

Grattis!
  • Minxy

Det är 28 timmar och 11 minuter kvar till RUL. Nä nä, jag räknar inte ;)

• KramKolan
    Fippla skrev 2015-03-18 06:04:51 följande:
    Kanske värt att pröva!

Läste att man inte bör äta järntabletter utan att veta att man faktiskt har brist? Farligt med för höga värden, kanske bäst att ringa BM idag!
    Ja ring bm! Jag ska dit på torsdag av exakt samma anledning. Känner mig sjukt trött igen. Gissar på järnet då jag börjat äta det vid den här tiden med de andra.

Vill dock inte börja för tidigt då magen brukar bli lite tjurig!
  • excalibur
    Plutten120301 skrev 2015-03-18 05:51:24 följande:

Grattis! Oj det är verkligen många som väntar pojkar = )

Minxy skrev 2015-03-18 06:17:19 följande:

Grattis!

Tack! :D Så skönt! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015