Tribute skrev 2015-03-18 15:47:01 följande:
Grattis till alla lyckade RUL - och alla förväntade söner :) Jag längtar ännu mer efter vårat RUL den 8 april efter att ha läst hur bra det gått för er! Det är bara att hoppas på en tjej för vår del då så att årskullen jämnas ut lite ;)
Är det någon annan som har problem med de "långsamma tarmrörelserna"? Jag har inte världens bästa första graviditet (illamående + folossning) och till råga på allt förstoppning. Har inte fått göra "nummer två" (ursäkta mitt fjantiga uttryck) på 1,5 veckor och jag tror jag spricker snart! Går i vanliga fall bara en gång i veckan, jag funkar helt enkelt så, men i vanliga fall är det inte lika trångt med plats :( Det förvärrar foglossningen avsevärt och hur jag än står/sitter/ligger så gör det ont. Har så här varannan vecka sedan släpper det och sedan samlas det igen... Har ni några tips på vad som fungerat för att få igång tarmarna?
Jag hade seg mage i början. Inte så långt mellan gångerna, men nog för att det skulle blir jobbigt. Nu försöker jag äta mer potatis, yoghurt med russin (tycker inte om katrinplommon, annars är det bättre), mycket frukt, grönsaker och sånt.
Imorgon ska jag till bm och kolla järnvärdet. Är lite nervös över att börja äta järntabletter pga magen, men det brukar ge sig iaf...