• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • jenwal

Jag har gjort KUB men även det gav BF 25/8. Så min BM går fortfarande efter sista mens...

Minxy- du ligger 1 dag före mig! :)

• moeol
    Tribute skrev 2015-04-12 00:18:15 följande:
    Vad kul att läsa att det gått och går bra för dig! :) Jag är glad för din skull!

Ja, det är mitt första barn så allt är väldigt förvirrande överlag och det blir ju inte mindre förvirrande av att alla barnmorskor och läkare "har hört om det men inte riktigt vet så mycket". Extra skönt då att allt fortlöper normalt hittills, vågar inte lita på att de vet vad de ska göra om det INTE gör det :S
    Jag vet hur det är när barnmorskor och läkare är osäkra. När jag väntade första visste man typ inget men allt gick bra hela graviditeten,lite extra koller blev det. Mitt vatten med honom gick 37+5 och han är född 38+0. Blev akutsnittad med honom pga att jag hade en infektion i blodet. Andra pojken är född 38+4 med planerat snitt så dom båda har legat kvar länge :). Blir planerat snitt denna gång också.
  • Surprice

Vevve, det låter ruskigt tungt för er! Lycka till med allt. Tur att det finns duktiga läkare!

• Surprice

Sådär, i vecka 25 nu (24+1). Sjukskriven då jag varit förkyld/hostat i precis tre veckor. Sömnlösa nätter tär och även om jag bara haft feber på kvällarna ser jag mig besegrad av detta virus. Tar emot då jag älskar mitt jobb, vill ha folk omkring mig eller i vart fall kunna göra något vettigt när jag väl är hemma. Passar på att läsa en massa tidningar mellan tupplurarna och gulla med bebben;) Ser fram emot en slemlös tillvaro :)

• doccah

V 26 idag. Fick reda på att de inte blir någon hemgång idag, utan de vill hålla mig här tills imorn. Lite drygt men aja jag är ju i goda händer :)

Lite jobbigt att ligga på BB och se alla söta små liv, man längtar ju lixom redan tillräckligt mycket ;)

• Lycka Olycka
    tessan91 skrev 2015-04-13 17:06:02 följande:

Nu är ja som gott frisk och kry igen :D . vet inte om det var magsjukan ja åkte på eller inte, hade feber och kräktes bara  1 gång. 

Men nån här inne som har känt att mataptiten nästan försvunnit? får liksom tvinga i mig mat, blir inte hungrig och är inte sugen på något alls. Är detta normalt? gick ner nästan 3kg på 4  dagar. men inte vägt mig nu , tänkte göra det på onsdag och se om det har vänt. Ska  till Bm då och prata om sjukskrivning :/ . 

21+1 idag, :D Och den lille sparkar för fulla muggar:) 

Jag har också tappat aptiten sedan kanske 3 veckor tillbaka. Är i vecka  22+6. Känner precis samma som dig. Har dock inte gått ner någonting. Googlade lite och det verkar rätt vanligt vad jag kan se. Hoppas dock aptiten kommer tillbaka.
  • Lycka Olycka

Vevve.

Lider med dig att ni måste genomgå detta. Hoppas det löser sig och de kan operera bebis. Styrkekramar.

• Minxy
    jenwal skrev 2015-04-14 10:40:22 följande:

Jag har gjort KUB men även det gav BF 25/8. Så min BM går fortfarande efter sista mens...

Minxy- du ligger 1 dag före mig! :)

Skumt :/

Skönt att det är "nedförsbacke" nu när det gäller veckorna :P
  • Vevve1984

Förhoppningsvis få vi svaren på KUB testerna imorgon. Men läkarna verkar tro att när jag va sjuk förde jag över en infektion på henne.
    UL i dag visade samma som tidigare och på måndag bir det UL med kardiologen de vil vara 100% säkra att hjärtat inte blir skadat pga lungan.

Så nu är det att vänta tills på måndag innan man vet ur vi ska gå vidare.

Svar på tråden Bf Augusti 2015