• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Kattflickan

Excalibur, vilken vecka är du inne i? Hoppas att bebisen kommer igång och rör sig igen. Min dotter var ofta lugn några dagar i magen för att sen bli vild igen.

• tessan91

Någon mer här som har problem med foglossning?var hos bm idag och ska träffa läkaren men inte förren mitten på maj. för Mig känns det helt förjävligt då jag jobbar som lokalvårdare och har så ont i ryggen att jag grinar på kvällarna. Min chef bryr sig inte,hon kastar på mig massor med jobb som om jag inte alls har ont.har pratat med henne om detta 1000gånger men hon tar det inte på allvar. Självklart strävar jag inte efter att bli sjukskriven men kroppen säger ifrån och sjukgymnasten sa att ja inte bör jobba mer innan bebben är ute.

Hur går jag tillväga för att dom ska ta mig på allvar ?:(

• Cvs
    tessan91 skrev 2015-04-15 22:10:37 följande:

Någon mer här som har problem med foglossning?var hos bm idag och ska träffa läkaren men inte förren mitten på maj. för Mig känns det helt förjävligt då jag jobbar som lokalvårdare och har så ont i ryggen att jag grinar på kvällarna. Min chef bryr sig inte,hon kastar på mig massor med jobb som om jag inte alls har ont.har pratat med henne om detta 1000gånger men hon tar det inte på allvar. Självklart strävar jag inte efter att bli sjukskriven men kroppen säger ifrån och sjukgymnasten sa att ja inte bör jobba mer innan bebben är ute.

Jag har också åkt på foglossning :/ inte roligt!

Var hos sjukgymnasten i veckan och köpte ett "höftband" och fick lära mig lite övningar. Jag har turen att ja en förstående chef, din låter väck! Du måste ju kunna få en läkartid innan mitten på maj!?
  • TyckOmMig

Varit på TUL och Notch flödesmätningsUL idag och fått se mina tvillinggossar i 4D och som de har växt de låg tom över sina kurvor de vägde nästan hela 800 gr redan och jag är i v 24+2!Åh vad jag längtar efter dom men än behöver dom helst växa på sig 12 v till och jag kommer ha fullt upp då jag har två tvillingkillar på 6 år som ska inskolas i förskolan nu i maj och de yngre flickorna behöver få extra tid innan de nya anländer och kommer ta mycket av min tid!

• MuffinCake
    tessan91 skrev 2015-04-15 22:10:37 följande:

I ditt läge hade jag faktiskt sjukskrivit mig själv. Det kan du göra i 2 veckor.

Efter det ringer du din vårdcentral och förklarar hur det ligger till och att du behöver ett sjukintyg.

Det är orimligt både att du ska gå till jobbet när du mår som du mår och att du ska vänta en månad på läkartid när sjukgymnasten vill sjukskriva dig NU.
  • Speck

Tessan : säger som MuffinCake, gå till vårdcentralen. Sjukskriv dig själv idag och ring till vc och boka en tid. För att du ska få va hemma två veckor utan intyg krävs det att du går o jobbar den 6 arbetsdagen och går hem igen tror jag? På mitt jobb kräver de intyg efter fem dgr iaf men man kan gå dit o "återinsjukna".. Har jag för mig. Bad du sjukgymnasten om ett intyg? Det kan du ta med som underlag och stöd när du träffar läkaren.

• tessan91
    Speck skrev 2015-04-16 07:07:19 följande:

Tessan : säger som MuffinCake, gå till vårdcentralen. Sjukskriv dig själv idag och ring till vc och boka en tid. För att du ska få va hemma två veckor utan intyg krävs det att du går o jobbar den 6 arbetsdagen och går hem igen tror jag? På mitt jobb kräver de intyg efter fem dgr iaf men man kan gå dit o "återinsjukna".. Har jag för mig. Bad du sjukgymnasten om ett intyg? Det kan du ta med som underlag och stöd när du träffar läkaren.

Jag har varit hemma 1 vecka idag då jag knappt kommit upp ur sängen. Så blir att återgå till jobbet idag, ( hur jag nu ska klara de ). 
    Barnmorskemottagning ska ringa upp mig runt halv 9 idag, så får jag säga att jag verkligen har problem , men jag förstår inte att det ska vara så svårt för dom att ge en läkartid snarast när man har kraftig foglossning och jobbar med det ja gör. 
    Får väl se vad dom säger annars får jag ringa sjukgymnasten och be om intyg och sen ringa vårdcentralen . 
    men att allt ska vara så jävla omständligt . Är inte direkt så att jag längtar att bli sjukskriven men det fungerar ju inte att jobba så vad finns det då för mer utväg? 
  • tessan91
    MuffinCake skrev 2015-04-16 06:23:32 följande:
    I ditt läge hade jag faktiskt sjukskrivit mig själv. Det kan du göra i 2 veckor.

Efter det ringer du din vårdcentral och förklarar hur det ligger till och att du behöver ett sjukintyg.

Det är orimligt både att du ska gå till jobbet när du mår som du mår och att du ska vänta en månad på läkartid när sjukgymnasten vill sjukskriva dig NU.
    läste på nätet och där står det att man bara få va hemma 7 dagar i rad, och det har gått 7 dagar idag:( så måste kämpa på jobbet idag, men barnmottagningen ringer runt halv 9. men dom verkar vara lite tröga här i Nyköping :( 
  • Monkan81
    Maglizz skrev 2015-04-15 13:35:12 följande:
    Jag hade också det förut, började dricka proviva och även deras proviva "att-ta-med" och blev snabbt bättre när sömnen slog till. Vitaminerna ökade på och jag piggnade till :) ett tips iallafall!
    Tack för tipset! Då ska jag köpa det idag :)
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-15 15:41:40 följande:
    Jag är extremt trött mitt HB va 119 på de ena och 121 på andra. Jag fick börja med järn då mitt HB brukar vara mycket högre så jag kände av de redan extremt mycket.
    Det är lite min tanke oxå men jag fick med provsvaren från vct som jag ska visa för bm imorgon. Jag har för mig att mitt hb låg på 130/140 när jag skrev in mig på mvc, på senaste besöket hos bm var det 120 och i måndags 117 så det sjunker ju. Nu vet jag iof inte hur stor skillnad det är på"resultatet" men det känns i kroppen som att någonting är fel. Det jag oroar mig för är hur trött jag är nu och hur trött jag kommer vara till sommaren så jag hoppas att det vänder snart.
  • excalibur
    Kattflickan skrev 2015-04-15 21:36:36 följande:

Excalibur, vilken vecka är du inne i? Hoppas att bebisen kommer igång och rör sig igen. Min dotter var ofta lugn några dagar i magen för att sen bli vild igen.

Går in i v 24 idag. Ja jag hoppas verkligen det är så. Hade nog inte varit så nojig om inte hon verkat så tveksam.. Det är väl bara att bita ihop och hoppas att allt med mått osv ser bra ut nästa vecka. Han rörde sig nog liite mer igår sen än de senaste dagarna, men ändå orolig - såklart :P Jäkla ungar :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015