Speck skrev 2015-04-16 07:07:19 följande:
Tessan : säger som MuffinCake, gå till vårdcentralen. Sjukskriv dig själv idag och ring till vc och boka en tid. För att du ska få va hemma två veckor utan intyg krävs det att du går o jobbar den 6 arbetsdagen och går hem igen tror jag? På mitt jobb kräver de intyg efter fem dgr iaf men man kan gå dit o "återinsjukna".. Har jag för mig. Bad du sjukgymnasten om ett intyg? Det kan du ta med som underlag och stöd när du träffar läkaren.
Jag har varit hemma 1 vecka idag då jag knappt kommit upp ur sängen. Så blir att återgå till jobbet idag, ( hur jag nu ska klara de ).
Barnmorskemottagning ska ringa upp mig runt halv 9 idag, så får jag säga att jag verkligen har problem , men jag förstår inte att det ska vara så svårt för dom att ge en läkartid snarast när man har kraftig foglossning och jobbar med det ja gör.
Får väl se vad dom säger annars får jag ringa sjukgymnasten och be om intyg och sen ringa vårdcentralen .
men att allt ska vara så jävla omständligt . Är inte direkt så att jag längtar att bli sjukskriven men det fungerar ju inte att jobba så vad finns det då för mer utväg?