• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Speck
    Monkan81 skrev 2015-04-16 14:30:11 följande:

Tack för alla kommentarer. Jag ska prata med min bm imorgon och om hon inte anser att jag behöver ha mer järn så ska jag stå på mig och förklara hur jobbigt jag faktiskt har det :)

Niferex köps receptfritt på apoteket. Du behöver inget godkännande av din bm. Du kan bara informera att du äter niferex nu för att du känt dig så trött. Inga konstigheter.
  • jenwal

Jag är så glad att jag har min doppler. Fastän jag är i v.22 så känns inte bebisen av så mycket. För några dagar sen var det full rulle men nu i 2 dagar har jag inte känt något alls, då känns det väldigt lugnande att lyssna med dopplern.

Jag var hos min BM i tisdags, besöket tog ca 10-15 min och nästa besök blir 27/5. Önskar nästan att jag tecknat mig hos en privat.

Min BM ställde inga frågor utan stressade igenom besöket och sen var det tack och hej bara, kändes inget vidare kul....

• Angeliic

Hej allihop! Hoppas det är okej att jag hoppar med er? Har direkt ingen mammagrupp för min nu tredje graviditet. Har "bara" till mina andra två. Känner att det skulle vara kul att följa flera som är i ungefär samma vecka? :)

Finns det någon grupp på Facebook? Isåfall hoppar jag gärna med där. 

Lite snabbt om mig är att jag är 27 år gammal, nu gravid med vår tredje med BF den 19 augusti. (Är idag i vecka 22+2) Vi har två flickor sen innan (2011 och 2013) och fick reda på nu vid RUL att vi nu väntar en liten pojk - väldigt roligt och spännande. (framförallt lite overkligt - tjejer "kan" vi ju - men pojkar? ;) ) 

Hoppas jag får vara med ert gäng - trots att jag kom in lite sent. :)

• Angeliic
    rosali84 skrev 2015-04-17 11:34:05 följande:

Bokat tid hos BM nu. Fick inte tid förrän 25/5! Känns ju jättelångt fram! Var på inskrivning i början på februari och har nu alltså nästa besök i slutet på maj. Hade hoppats på lite tidigare iaf. Vill ju höra hjärtljuden snart ju. Men men, den som väntar på något gott ;)

Vilken vecka är du i då? (den 25/5 alltså)

Fick också ett datum lååångt fram. Ska gå nu den 7/5 - då kommer jag vara i vecka 25 och vi ska mäta magen och lyssna på hjärtljuden för första gången. Senast jag var där var när jag var i vecka 10 - alltså 15 veckor till nästa. :P 
  • Angeliic

Har skummat igenom trådarna nu lite och kan inte hitta att någon skapat en grupp på Facebook? Tog mig lite friheter och skapade en - jag är så mycket mer aktiv på Facebook än på familjeliv.

Gruppen är "HEMLIG" - vilket betyder att den inte går att söka efter av andra facebookanvändare - och ingen kan se om man är medlem i en sådan grupp heller. Ifall man vill fortsätta vara lite anonym bland sina vänner och bekanta på facebook.

Så för att komma med (än så länge är bara jag där) så måste man först bli vän med mig på facebook så att jag kan lägga till er. Därefter plockar vi bort varann som vänner - behövs bara för att lägga  till er till gruppen. Så OM någon är sugen på att haka på - lägg till mig som vän - Angelica Östfalk - så lägger jag snabbt in er i gruppen.  :) 

• Agentkia
    Angeliic skrev 2015-04-18 15:44:03 följande:

Har skummat igenom trådarna nu lite och kan inte hitta att någon skapat en grupp på Facebook? Tog mig lite friheter och skapade en - jag är så mycket mer aktiv på Facebook än på familjeliv.

Gruppen är "HEMLIG" - vilket betyder att den inte går att söka efter av andra facebookanvändare - och ingen kan se om man är medlem i en sådan grupp heller. Ifall man vill fortsätta vara lite anonym bland sina vänner och bekanta på facebook.

Så för att komma med (än så länge är bara jag där) så måste man först bli vän med mig på facebook så att jag kan lägga till er. Därefter plockar vi bort varann som vänner - behövs bara för att lägga  till er till gruppen. Så OM någon är sugen på att haka på - lägg till mig som vän - Angelica Östfalk - så lägger jag snabbt in er i gruppen.  :) 

Jodå det finns en hemlig grupp på fb redan. Lotta Andersson från Åmotfors kan du söka på så lägger du till henne så fixar hon in dig i gruppen.
  • Queenxiter

Sandra, såg det nyss men då var du redan medlem i gruppen. :) Hoppas det stämmer, annars får du lägga till mig igen :) /Lotta

• Angeliic
    Agentkia skrev 2015-04-18 21:10:38 följande:
    Jodå det finns en hemlig grupp på fb redan. Lotta Andersson från Åmotfors kan du söka på så lägger du till henne så fixar hon in dig i gruppen.
    Åh vad bra! Tack! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015