• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora

Vevve: Vilken oerhört jobbig situation. Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt!

• MuffinCake

Vevve - låter otroligt tungt :(

Håller tummarna för att ni får positiva besked i morgon och på måndag!

• tessan91
    KramKolan skrev 2015-04-13 19:15:51 följande:
    Jag var också magsjuk nyligen och det dröjde några dagar innan aptiten var tillbaka! Håller tummarna att den kommer igång igen!
    Usch, magsjuka borde inte få finnas;) . Avskyr det som tusan. Men än är inte aptiten tillbaka, kämpar dag för dag, men borde nog komma igång snart :) ger det några dagar till :) .
  • Minxy

Min aptit har försvunnit trots att jag inte varit magsjuk. Har för mig att det var så när jag väntade de två första också..men jag ska inte svära på att jag minns rätt

• Monkan81

Är det någon mer än jag som har STORA problem med trötthet? Jag blir galen snart och jag skulle kunna stå och sova om jag fick när tröttheten kommer. Jag har varit på vc och mitt hb låg på 117 så det var helt okej och jag behöver inte ha extra järn. Någon som har tips på vad det kan bero på annars och hur jag ska "överleva"? På helgerna brukar jag slumra till på soffan så fort jag sätter mig ner med sonen och då ropar han: snälla mamma måste du sova.. Det gör så fruktansvärt ont i mamma hjärtat och jag önskade att jag hade energi att hitta på saker med honom som förut Rynkar på näsan På jobbet måste jag resa mig upp och ta ett varv i korridoren för att somna när det är som jobbigast

• Maglizz
    Monkan81 skrev 2015-04-15 13:33:15 följande:

Är det någon mer än jag som har STORA problem med trötthet? Jag blir galen snart och jag skulle kunna stå och sova om jag fick när tröttheten kommer. Jag har varit på vc och mitt hb låg på 117 så det var helt okej och jag behöver inte ha extra järn. Någon som har tips på vad det kan bero på annars och hur jag ska "överleva"? På helgerna brukar jag slumra till på soffan så fort jag sätter mig ner med sonen och då ropar han: snälla mamma måste du sova.. Det gör så fruktansvärt ont i mamma hjärtat och jag önskade att jag hade energi att hitta på saker med honom som förut Rynkar på näsan På jobbet måste jag resa mig upp och ta ett varv i korridoren för att somna när det är som jobbigast

Jag hade också det förut, började dricka proviva och även deras proviva "att-ta-med" och blev snabbt bättre när sömnen slog till. Vitaminerna ökade på och jag piggnade till :) ett tips iallafall!
  • Mamma till 5 underbara barn
    Monkan81 skrev 2015-04-15 13:33:15 följande:

Jag är extremt trött mitt HB va 119 på de ena och 121 på andra. Jag fick börja med järn då mitt HB brukar vara mycket högre så jag kände av de redan extremt mycket.
  • excalibur

Fick en "akuttid" hos BM idag då jag tycker bebisens rörelser blivit mindre och igår kände jag ingenting. Har varit så himla livat i magen innan. Extra orolig blev jag så klart för att jag i lördagsnatt var på akuten och fick inhalera då jag inte syresatte mig ordentligt (en jävla hosta och så lite astma på det). BM lyssnade på hjärtljuden och dom var tydliga och jämna så det kändes ju skönt - tills hon började prata om att ändå ringa och höra med en annan läkare om vi skulle göra nåt mer..? Hon skulle ringa mig när hon fått tag på läkaren, vilket hon gjorde och sa typ att läkaren tyckte inte vi behövde göra mer nu då jag ändå har tid hos BM nästa vecka och att jag ännu är för tidigt i graviditeten för att göra nånting ändå.. göra vadå?! Mer orolig nu än innan :( efter besöket har det dock buffat lite där inne, men varför blev hon så konstigt? Kände och klämde på magen och såg lite tveksam ut med :(

• ModestyB

Hoppar in här! Var på RUL igår och vi väntar barn sista veckan i Augusti. Är mitt tredje barn och min partners andra. Längtan är stor.

• Kattflickan

Vevve: Hoppas det går bra för er bebis. Vilken vecka är du i? När gör de operationen?

Svar på tråden Bf Augusti 2015