• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Agohiw skrev 2015-04-20 22:16:55 följande:
    Skönt att du mår bättre:)

Själv har det fallit måååånga tårar vid rörelse ikväll, hoppas att en god natts sömn o vila kan göra underverk.
    Åh vad trist

Ja vi får hoppas att en natts sömn kan råda bot på det värsta.
  • tessan91

Någon här inne som har bra koll på sjukpennig och sådant? 
    Min läkare har sjukskrivit mig på 25 % ( till att börja med ). jag har en tjänst på 50% och är arbetssökande på 50 % , om han sjukskrev mig 3/4 delar på 100 % eller om han utgick från mina 50 % som jag är ute i arbete? . Försäkringskassan fattar inget och dom säger bara vi ska kolla upp detta så återkommer vi. Det ända jag vill veta är, ska ja söka sjukpenning för 25 % eller 75 % . 
    Förstår ni inte vad ja menar så skriva gärna privat :) . 

Snart blir det nog tyvärr så att jag kommer gå hem helt, Dagarna blir jobbigare och jobbigare och chefen förstår inget. Ska bara jobba 2h om dagen, men blir mellan 2-3 h . 
    Känns inte så roligt att gå hem redan, då BF inte är förren 23/8 . 

• Kattflickan

Angående amningskudde så tycker jag vadd funkar bäst. Vanlig kudde är inte alls lika bra stöd. Jag har även en med kulor som jag ärvt, men den är hopplös att få på plats. Den var däremot bra att ha runt barnet när det lärde sig sitta.

• Speck

Tessan: så här har jag förstått det; jobbar du 4 tim och söker jobb 4 tim per dag och är ss på 25% så ska du jobba 2 tim per dag och fortsätta söka jobb 4 tim per dag och va hemma sjuk 2 tim per dag. Men det är så jag tolkat det.

• tessan91
    Speck skrev 2015-04-22 07:29:27 följande:

Tessan: så här har jag förstått det; jobbar du 4 tim och söker jobb 4 tim per dag och är ss på 25% så ska du jobba 2 tim per dag och fortsätta söka jobb 4 tim per dag och va hemma sjuk 2 tim per dag. Men det är så jag tolkat det.

Okej . Tack. Ja jag vet inte riktigt hur han räknade när han skrev mitt läkarintyg. Och får inte tag på honom heller för han har gått på semester. Men får se vad Fk säger när dom ringer upp idag. 
  • MuffinCake

Nu är jag nere på "tvåsiffrigt" med endast 99 dagar kvar till BF :D

Synd att siffrorna på vågen går i motsatt riktning...

• Minxy
    MuffinCake skrev 2015-04-22 13:27:37 följande:

Synd att siffrorna på vågen går i motsatt riktning... smile5.gif

Men wow! Häftigt!

Ja alltså....vågen har jag ställt undan
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-04-22 13:27:37 följande:

Synd att siffrorna på vågen går i motsatt riktning... smile5.gif

Ja tvåsiffrigt är härligt!! Jag har 96 idag. Men den där jäkla vågen, den trippar uppåt. Men men... Är som sagt rätt så

Säker på att gå upp typ 25 kg den här gången också. Det tar jag tag i i höst sen.
  • Bulanoch Smulan78

Att graviditeten går snabbare med andra barnet är ju faktiskt sant haha vecka 22 nu! Hinner inte med;) Men så härligt och mysigt ? kram på er

• Mamma till 5 underbara barn

Kul vi är några med samma BF datum ser vissa redan är under 100 dagar till BF en annan har hela 129 dagar kvar . Jag tycker inte graviditeten går speciellt fort fast jag redan har 5 barn men vänta är heller inte min starkaste sida hatar att vänta

Svar på tråden Bf Augusti 2015