• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Tribute

Hörni, jag måste fråga en dum fråga, men sammandragningar alltså... Kan de kännas som hårda hjärtslag i livmodern? Det är lite för rytmiskt för att vara bebisen som sparkar men det är lite för hårt för att det borde vara min egen puls. Samtidigt har jag fått intryckt av att sammandragningar ska vara mer "ihållande" än varannan sekund?

Har inte haft sammandragningar ännu så jag är lite undrande till hur det känns och om detta är en variant.

• Agentkia

Min chef förstår inte att jag blir stressad på jobbet och vi hade ett är årssamtal i förra veckan. Då ska man göra bokslut och sätta mål för nästa år. Alltså 2015. Jag sa att jag har som mål att jobba kvar enligt planen till jag går på semester i juli. Jag sa att jag tänker att det är bättre att jag är där överhuvudtaget än är sjukskriven. Det höll han med om.

• Agentkia

Du kan ju säga att är du sjukskriven på heltid kan du inte göra något alls och fortsätter du i detta tempo och han stressar dig kommer du föda för tidigt och då går du också hem så han får snällt välja bästa scenario.

• Zora
    Tribute skrev 2015-04-24 12:56:09 följande:

Hörni, jag måste fråga en dum fråga, men sammandragningar alltså... Kan de kännas som hårda hjärtslag i livmodern? Det är lite för rytmiskt för att vara bebisen som sparkar men det är lite för hårt för att det borde vara min egen puls. Samtidigt har jag fått intryckt av att sammandragningar ska vara mer "ihållande" än varannan sekund?

Har inte haft sammandragningar ännu så jag är lite undrande till hur det känns och om detta är en variant.

Jag vet inte riktigt heller hur sammandragningar känns, har visserligen ett barn sedan tidigare men hade aldrig några riktiga sammandragningar (som jag kände av) Tror dock att jag haft det vid ett par tillfällen den här gången och att magen/livmodern liksom blivit helt ihopdragen eller hård.

Men det jag tänkte på för din del, det är inte bebisen som hickar? Det känns liksom rytmiskt och kan vara olika lång tid (beroende på hur länge bebisen hickar)
  • Sommar15

Jag känner ibland min puls väldigt hårt genom magen. Det pulserar ju stora kärl där och extra mycket blod i o med navelsträngen. Sammandragningar känns mer som att hela livmodern blir alldeles hård och som att någon kramar om den väldigt hårt... I brist på bättre beskrivning :)
  • Tribute
    Zora skrev 2015-04-24 14:03:03 följande:

Jag vet inte riktigt heller hur sammandragningar känns, har visserligen ett barn sedan tidigare men hade aldrig några riktiga sammandragningar (som jag kände av) Tror dock att jag haft det vid ett par tillfällen den här gången och att magen/livmodern liksom blivit helt ihopdragen eller hård.

Men det jag tänkte på för din del, det är inte bebisen som hickar? Det känns liksom rytmiskt och kan vara olika lång tid (beroende på hur länge bebisen hickar)

Sommar15 skrev 2015-04-24 14:57:35 följande:

Jag känner ibland min puls väldigt hårt genom magen. Det pulserar ju stora kärl där och extra mycket blod i o med navelsträngen. Sammandragningar känns mer som att hela livmodern blir alldeles hård och som att någon kramar om den väldigt hårt... I brist på bättre beskrivning :)

Tack för era svar :) Det gjorde inte ont och var inte obehagligt, blev mest förvånad över den skumma känslan. Båda svaren kan stämma med känslan :)
  • Minxy

En sammandragning spänner åt runt magen, typ som ett spännband. Livmodern knyter ihop sig till en hård boll.

Det du beskriver låter som hicka, det är väldigt vanligt att bebisar hickar eftersom dom sväljer så mycket fostervatten

Mitt andra barn hade hicka tamefan hela tiden kändes det som från mitten av graviditeten tills hon föddes. Med första och tredje har jag inte alls upplevt samma hickorgier
  • stinaekberg

Hej! BF 6/8, första barnet. v 25 idag:) Är det någon här som bor kring Hägersten/Liljeholmen i Stockholm som har eller vill styra upp en mammagrupp? :)

• passo

Hej jag hoppar gärna in här! Har BF 16/8 barn nr 2 och bor i Stockholm, är 28år

Svar på tråden Bf Augusti 2015