• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • höstjejen

BF den 17 augusti, Känner sparkar varje dag och det blir hårdare sparkar för varje dag som går känns det som , kul att killen kan känna tydligt nu också :)

• Guldbarb

Jag har också bf 17/8, mycket sparkar och synligt utanpå men han slutar gärna sparka när man försöker känna :P

• LindaSo

Hejsan!

Får man hänga med er här inne lite?

Har BF 5/8 och snart äntligen är det mindre än 100dagar kvar. Första barnet för oss och helt oplanerat men lika älskat för det!! ????

• Minxy

...och bara för att jag skrev det där tidigare om mindre rörelser i magen så har bebisen bjudit på en riktig cirkusshow i magen ikväll!

Man kan tydligt se hur det guppar och far, just ikväll låg lill-humlan med fötterna snett uppe till höger och huvudet/händerna snett nere till vänster. Jag fick ta emot både små sparkar och slag idag :P

• Minxy
    LindaSo skrev 2015-04-23 23:10:51 följande:

Hejsan!

Får man hänga med er här inne lite?

Har BF 5/8 och snart äntligen är det mindre än 100dagar kvar. Första barnet för oss och helt oplanerat men lika älskat för det!! ????

Välkommen!
  • Speck

Urk jag måste bara få klaga av mig lite.. Jag har börjat få så mycket sammandragningar och läkaren sa att jag måste undvika stress och belastning för att undvika att jag föder för tidigt. Och igår så var min chef på mig som en igel. "jag utgår från att du hinner klart med de här projekten innan du går på föräldraledigt " och jag säger att det ska han nog inte räkna med. sen på em "nu ska vi dra igång ännu ett stort projekt i Danmark och jag behöver det här från dig, när kan du va klar??" och jag svarade 'juni' o han jätteirriterat "det är inte bra nog!" .

Jag försökte resonera med honom att jag är deltidssjukskriven etc o han bara svarade "alla har vi mycket att göra". Så sjukt osympatisk! Det känns nästan som han försöker driva mig till högre andel sjukskrivnin, för om han fortsätter så här måste jag gå till läkaren och be om 50% ss istf 25% som jag har nu. Han förväntar sig verkligen att jag ska kunna jobba precis som vanligt fast på mindre timmar, lätt när man inte får stressa upp sig!! Haft mycket sd ända sen igår och sovit dåligt inatt... (som ni kanske ser på den tidiga timmen ;))

• Minxy

Speck: fy fan vilket arsle till chef! Jag hade blivit både arg och ledsen

• Sommar15
    Speck skrev 2015-04-24 04:56:20 följande:

Urk jag måste bara få klaga av mig lite.. Jag har börjat få så mycket sammandragningar och läkaren sa att jag måste undvika stress och belastning för att undvika att jag föder för tidigt. Och igår så var min chef på mig som en igel. "jag utgår från att du hinner klart med de här projekten innan du går på föräldraledigt " och jag säger att det ska han nog inte räkna med. sen på em "nu ska vi dra igång ännu ett stort projekt i Danmark och jag behöver det här från dig, när kan du va klar??" och jag svarade 'juni' o han jätteirriterat "det är inte bra nog!" .

Jag försökte resonera med honom att jag är deltidssjukskriven etc o han bara svarade "alla har vi mycket att göra". Så sjukt osympatisk! Det känns nästan som han försöker driva mig till högre andel sjukskrivnin, för om han fortsätter så här måste jag gå till läkaren och be om 50% ss istf 25% som jag har nu. Han förväntar sig verkligen att jag ska kunna jobba precis som vanligt fast på mindre timmar, lätt när man inte får stressa upp sig!! Haft mycket sd ända sen igår och sovit dåligt inatt... (som ni kanske ser på den tidiga timmen ;))

Usch vilken hemsk oförståelse och oempatisk chef. Fråga rakt ut "vill du att mitt barn ska dö?" Det kanske tar skruv... Och hota med ännu mer sjukskrivning om du inte får det lugnare. Jag jobbar som projektledare och har också ett stressigt jobb med massor att göra men har som tur är en förstående chef som inte låter mig ta mig an för många projekt. Var borta på halvtid några veckor pga mkt sammandragningar men nu jobbar jag nästan som vanligt igen.
  • Maglizz

Finns det något bättre än att vakna och må så bra i kroppen och själen? Och dessutom kunna klappa lite på magen som växt till sig dom sista veckorna? :*

Jag har verkligen haft några helvetes veckor med mycket kramp och sammandragningar men jobbat mig igenom dom. Nu tog jag 4 dagar där jag inte gått in och vikarierat alls för att återhämta mig och det känns nu, nu är kroppen stark att jobba igen.

Hoppas alla får en lika gosig morgon som jag! :)

• Liafiaa
    Maglizz skrev 2015-04-24 07:20:32 följande:

Finns det något bättre än att vakna och må så bra i kroppen och själen? Och dessutom kunna klappa lite på magen som växt till sig dom sista veckorna? :*

Jag har verkligen haft några helvetes veckor med mycket kramp och sammandragningar men jobbat mig igenom dom. Nu tog jag 4 dagar där jag inte gått in och vikarierat alls för att återhämta mig och det känns nu, nu är kroppen stark att jobba igen.

Hoppas alla får en lika gosig morgon som jag! :)

Jag mår som bäst nu och känner av graviditeten genom sparkar och buffar :)

Skönt att du mår bra igen :)

Och hej från bebisverkstad i november/december tråden :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015