• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-06 19:54:11 följande:

Vad du ska göra, är att sluta låtsas att inte förstå.
    När det blir jobbigt för dig.

nihka skrev 2014-12-06 18:35:56 följande:
    Så du hade ingen förklaring som du tror kan hjälpa mig om varför någon börjar att yra om kommunister när det kommer förslag på att varje parti ska få EN röst att lägga istället för fler.

Som jag ser det så pratade SD om en sak, invandring, för att SD är ett enfrågeparti.

Allt annat är högst underordnat om ens i realiteten existerande.

SD är inget enfrågeparti, de har ett omfattande partiprogram.
    Dock lyfter dom upp sin hjärtefråga tydligt.
    Men säga dom är ett enfrågeparti, är ju rent ut sagt ett tokigt påstående.
    Sug på denna en stund.
    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Kuriosa:
    Jo, en sak till, jag skulle aldrig någonsin få för mig att rösta på SD.

Vad är det jag låtsas inte förstå nu? Först är en fråga, eller ett uttalande som slutar med ett frågetecken inte en fråga, och sedan är meningar som slutar med ett frågetecken en fråga eller inte? Det var två frågor, eller förresten frågar jag? Jag BERÄTTAR!!!???

Javisst SD har ett omfattande partiprogram, till exempel
    ekonomi och invandring, vård/omsorgspolitik och invandring, arbetsmarknadspolitik och invandring, miljöpolitik och invandring, bostadspolitik och invandring, utbildningspolitik och invandring och så invandringspolitik.

Kuriosa? Nej, jag tycker inte det är intressant.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-07 00:02:44 följande:
    Vad är det jag låtsas inte förstå nu? Först är en fråga, eller ett uttalande som slutar med ett frågetecken inte en fråga, och sedan är meningar som slutar med ett frågetecken en fråga eller inte? Det var två frågor, eller förresten frågar jag? Jag BERÄTTAR!!!???

Javisst SD har ett omfattande partiprogram, till exempel
    ekonomi och invandring, vård/omsorgspolitik och invandring, arbetsmarknadspolitik och invandring, miljöpolitik och invandring, bostadspolitik och invandring, utbildningspolitik och invandring och så invandringspolitik.

Kuriosa? Nej, jag tycker inte det är intressant.

Kuriosa behöver inte vara intressant för dig, eller någon annan för den delen.

Saken är enkel, SD är inte ett enfrågeparti.
    Finns inget du kan säga som skulle ändra detta faktum.
    Jovisst, de pratar väldigt mycket om invandrarpolitik, men det utesluter inte att de har annan politik också.

Sen är Sveriges demokrati fallerad sedan ett par år tillbaka.
    Då man inte accepterar röstresultatet för SD, och blir uteslutna på vissa ställen.
    Typ Nobelmiddagen, och detta göder SD otroligt mycket.
    Men här fattar inte politiker nått.

Och så länge de vägrar ta upp invandrarfrågan, så kommer SD växa och växa.
    Jag siar att till nästa val(2018), så kommer de vara bra nära 30%.
    Allt tack vare idiotpolitiker som vägrar diskutera invandrarfrågan och medias roll här också är hemsk.
    Där de skriker ut rasist, så fort de säger nått om IP som inte innebär vi ska ta in fler invandrare.
    Ta bara FP, som ville sätta lite krav på invandrare, PANG så var de rasister.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-07 00:13:48 följande:

Kuriosa behöver inte vara intressant för dig, eller någon annan för den delen.

Saken är enkel, SD är inte ett enfrågeparti.
    Finns inget du kan säga som skulle ändra detta faktum.
    Jovisst, de pratar väldigt mycket om invandrarpolitik, men det utesluter inte att de har annan politik också.

Sen är Sveriges demokrati fallerad sedan ett par år tillbaka.
    Då man inte accepterar röstresultatet för SD, och blir uteslutna på vissa ställen.
    Typ Nobelmiddagen, och detta göder SD otroligt mycket.
    Men här fattar inte politiker nått.

Och så länge de vägrar ta upp invandrarfrågan, så kommer SD växa och växa.
    Jag siar att till nästa val(2018), så kommer de vara bra nära 30%.
    Allt tack vare idiotpolitiker som vägrar diskutera invandrarfrågan och medias roll här också är hemsk.
    Där de skriker ut rasist, så fort de säger nått om IP som inte innebär vi ska ta in fler invandrare.
    Ta bara FP, som ville sätta lite krav på invandrare, PANG så var de rasister.

Fel igen. Definitionen av kuriosum är "inte alltför central och viktig men ändock intressant och märkvärdig information eller sak":

http://sv.wiktionary.org/wiki/kuriosum#Substantiv

SD är ett enfrågeparti. Finns inget du kan säga som skulle ändra detta faktum.

Klart man accepterar röstresultatet. SD har 49 mandat i riksdagen, men övriga har 300 och behöver inte konsultera SD innan de tar beslut. En del tror att det med mandat följer rätt att bestämma i frågor andra partier inte delar ens syn i eller att det är obligatoriskt att samarbeta med alla, men så är det förstås inte.

Asså, det är en demokratisk rätt att gå på Nobelmiddagen. Var är min inbjudan?

Man pratar invandring plenty, men inte med SD.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-07 02:16:43 följande:
    Fel igen. Definitionen av kuriosum är "inte alltför central och viktig men ändock intressant och märkvärdig information eller sak":

sv.wiktionary.org/wiki/kuriosum#Substantiv

SD är ett enfrågeparti. Finns inget du kan säga som skulle ändra detta faktum.

Klart man accepterar röstresultatet. SD har 49 mandat i riksdagen, men övriga har 300 och behöver inte konsultera SD innan de tar beslut. En del tror att det med mandat följer rätt att bestämma i frågor andra partier inte delar ens syn i eller att det är obligatoriskt att samarbeta med alla, men så är det förstås inte.

Asså, det är en demokratisk rätt att gå på Nobelmiddagen. Var är min inbjudan?

Man pratar invandring plenty, men inte med SD.

sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o
    Sug på den en gång till Tomte

Exakt, jag försvarar SD och, tänker aldrig rösta på dom.
    En perfekt kuriosa jag lämnade där.

Är du en partiledare som sitter i riksdagen, i så fall undrar jag också vart din inbjudan är.
    Nobelmiddagen var bara en av många exempel på den icke demokratiska behandlingen av SD.
    Det kommer bita alla i räven som stödjer detta.
    AB(tror var dom) har i alla, slutat att kalla de som röstar på SD för rasister.

Man pratar aldrig invandring, när det kommer till krav och om det ska minskas.
    Men inbilla du dig att dom prata invandring, samtidigt du snart ser ett SD med 30%.
    Vi skulle behöva 3-5års invandrings stopp, så infrastrukturen kommer ikapp.
    Och har inget med vad man tycker om invandring att göra, utan det är ett faktum att man skapar en ohållbar situation.
    När en som tom Bert Karlsson öppnar flyktingförläggningar, så ska man inse att det är illa.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-07 16:54:48 följande:

sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o
    Sug på den en gång till Tomte

Exakt, jag försvarar SD och, tänker aldrig rösta på dom.
    En perfekt kuriosa jag lämnade där.

Är du en partiledare som sitter i riksdagen, i så fall undrar jag också vart din inbjudan är.
    Nobelmiddagen var bara en av många exempel på den icke demokratiska behandlingen av SD.
    Det kommer bita alla i räven som stödjer detta.
    AB(tror var dom) har i alla, slutat att kalla de som röstar på SD för rasister.

Man pratar aldrig invandring, när det kommer till krav och om det ska minskas.
    Men inbilla du dig att dom prata invandring, samtidigt du snart ser ett SD med 30%.
    Vi skulle behöva 3-5års invandrings stopp, så infrastrukturen kommer ikapp.
    Och har inget med vad man tycker om invandring att göra, utan det är ett faktum att man skapar en ohållbar situation.
    När en som tom Bert Karlsson öppnar flyktingförläggningar, så ska man inse att det är illa.

Det är ju inte precis så att man handlar eller ens diskuterar efter SDs "vår politik" utan det är precis som vid budgetomröstningen där det bara var invandringspolitiken som gällde, men dokumentet utskrivet skulle kanske kunna tjäna till som toalettpapper eller att tända i pannan med.

Nej, hur du än inbillar dig är inte vilket parti du tänker rösta på intressant för mig. Du får släppa den narcissistiska världsbilden.

Eftersom nobelmiddagen anordnas av en privat stiftelse står det dem fritt att bjuda och låta bli att bjuda precis vem som helst. Utan att det ens var nödvändigt gick man ändå ut med en motivering till varför man inte bjuder in politiska företrädare från partier vars ideologi inte är förenlig med nobelstiftelsens intentioner. Det har inget med demokrati att göra öht eller inte mer än att du inte är inbjuden till mig på jul.

Naturligtvis är inte alla de som röstar på SD rasister, men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister.

Jo ALLA övriga partierna pratar invandring, men till skillnad från SD pratar de även om en massa annat.

Infrastrukturen? Jasåduminsann.

"en sån tom Bert Karlsson." Jasåduminsann igen.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-07 18:13:21 följande:
    Det är ju inte precis så att man handlar eller ens diskuterar efter SDs "vår politik" utan det är precis som vid budgetomröstningen där det bara var invandringspolitiken som gällde, men dokumentet utskrivet skulle kanske kunna tjäna till som toalettpapper eller att tända i pannan med.

Nej, hur du än inbillar dig är inte vilket parti du tänker rösta på intressant för mig. Du får släppa den narcissistiska världsbilden.

Eftersom nobelmiddagen anordnas av en privat stiftelse står det dem fritt att bjuda och låta bli att bjuda precis vem som helst. Utan att det ens var nödvändigt gick man ändå ut med en motivering till varför man inte bjuder in politiska företrädare från partier vars ideologi inte är förenlig med nobelstiftelsens intentioner. Det har inget med demokrati att göra öht eller inte mer än att du inte är inbjuden till mig på jul.

Naturligtvis är inte alla de som röstar på SD rasister, men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister.

Jo ALLA övriga partierna pratar invandring, men till skillnad från SD pratar de även om en massa annat.

Infrastrukturen? Jasåduminsann.

"en sån tom Bert Karlsson." Jasåduminsann igen.

Förklarat för dig varför de diskuterade invandrarfrågan och itne budgeten.
    Det var för de visste vad som komma skall.
    Och gjorde ett taktiskt val, att flytta fram sina positioner genom att framföra sin hjärtefråga.
    Det fattar ju vem som helst, att det var deras syfte.

Kanske inte intressant för dig, men väl anmärkningsvärt att någon försvarar SD.
    Men aldrig någonsin skulle få för sig att rösta på dom.

Man använt den retorik att alla som röstar på SD är rasister.
    Är kontraproduktivt, då stor del av dom som röstar på SD, känner inte igen sig i beskrivningen alls.
    Ser som retorik som kontraproduktiv som jag sa, som innebär att folk blir mer lockade att rösta på SD.
    "men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister."
    Vad är det för en tokig mening?
    Menar du med detta att inte alla som röstar SD är rasister, men en jävla massa?
    Har inget aning om hur många rasister det är i SD, men är det över 5% så skulle bli förvånad.
    För de riktiga rasisterna, tycker SD är mesiga.
    Utan gillar det gamla partiet, som nu är mångt och mycket utrensat.
    Men visst finns det ulvar i fårakläder, men dessa får man ta efterhand de blir avslöjade.

Vad betyder jasåduminsann?
    Du använder det som ett argument, ser bara löjligt ut.

Vi har stora infrastrukturella problem idag i samhället.
    Och funkar inte att ta in så många invandrare vi gör nu.
    Då vi börjar komma i ett läge där vi har problem att ta hand om invandrare och Svenskar.
    Och den extrema bostadsbristen som förekommer i många städer, är ett annat tecken på att det håller på att gå åt helvete.
    I min stad tar det 7år på allmännyttan att få en lägenhet som är bra för en familj.
    och priser på bostadsrätter har en galopperande prisutveckling.
    Så vist har man problem.

Tyvärr ser många detta som en rasistisk synpunkt.
    Men vad kommer hända om man tar in mer och mer folk, och inte har någonstans att hysa dom?
    Jag vet inte vad som kan hända, men jag är rädd för det kommer bli nått dåligt.
    Kanske lite mer molotovcocktails som igår.
    Då föräldrar sparkar ut ungarna då de inte har plats i lägenheten.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-07 20:37:35 följande:

Förklarat för dig varför de diskuterade invandrarfrågan och itne budgeten.
    Det var för de visste vad som komma skall.
    Och gjorde ett taktiskt val, att flytta fram sina positioner genom att framföra sin hjärtefråga.
    Det fattar ju vem som helst, att det var deras syfte.

Kanske inte intressant för dig, men väl anmärkningsvärt att någon försvarar SD.
    Men aldrig någonsin skulle få för sig att rösta på dom.

Man använt den retorik att alla som röstar på SD är rasister.
    Är kontraproduktivt, då stor del av dom som röstar på SD, känner inte igen sig i beskrivningen alls.
    Ser som retorik som kontraproduktiv som jag sa, som innebär att folk blir mer lockade att rösta på SD.
    "men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister."
    Vad är det för en tokig mening?
    Menar du med detta att inte alla som röstar SD är rasister, men en jävla massa?
    Har inget aning om hur många rasister det är i SD, men är det över 5% så skulle bli förvånad.
    För de riktiga rasisterna, tycker SD är mesiga.
    Utan gillar det gamla partiet, som nu är mångt och mycket utrensat.
    Men visst finns det ulvar i fårakläder, men dessa får man ta efterhand de blir avslöjade.

Vad betyder jasåduminsann?
    Du använder det som ett argument, ser bara löjligt ut.

Förklara på du. SD är ett enfrågeparti som enbart lyfter en fråga - invandring - när det ges tillfälle att vara med i spelet. SD sänkte en budget som skulle förbättra för en grupp SD sa sig vilja förbättra för. Det kallas sälja ut för den enda fråga de tycker är viktig - invandringen.

Nej, precis jag tycker inte du är intressant. Det lämnar jag åt dig att tycka på egen hand.

Jasåduminsan betyder att du verkar tro du vet bäst om både infrastruktur och Bert Karlsson och jag lämnar även det åt dig att tycka på egen hand.

Det betyder att naturligtvis är inte alla de som röstar på SD rasister, men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister. Hur många det rör sig om vill jag inte spekulera i, men jag ser att du gör det samtidigt som du säger att du inte har någon aning. Noterat.

• Thedrjohn

Jag hoppas bara våra politiker begriper att reglerna för omröstningar om budgeten ABSOLUT inte bör ändras. SD kommer bara att växa och ändrade regler kan 2018 el 2022 komma att gynna SD i eventuell regeringsställning. S har redan underskattat SDS förmåga och är för arroganta att ens föreställa sig att SD kan bli så stora -men det kan räcka med 26% av väljarstödet.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-07 23:20:42 följande:
    Förklara på du. SD är ett enfrågeparti som enbart lyfter en fråga - invandring - när det ges tillfälle att vara med i spelet. SD sänkte en budget som skulle förbättra för en grupp SD sa sig vilja förbättra för. Det kallas sälja ut för den enda fråga de tycker är viktig - invandringen.

Nej, precis jag tycker inte du är intressant. Det lämnar jag åt dig att tycka på egen hand.

Jasåduminsan betyder att du verkar tro du vet bäst om både infrastruktur och Bert Karlsson och jag lämnar även det åt dig att tycka på egen hand.

Det betyder att naturligtvis är inte alla de som röstar på SD rasister, men det innebär förstås inte att rasisterna blir mindre rasistiska bara för att det också finns väljare som inte är rasister. Hur många det rör sig om vill jag inte spekulera i, men jag ser att du gör det samtidigt som du säger att du inte har någon aning. Noterat.

SD saknar inte ideologisk grund, det är rätt klart i hur de står i många frågor.
    Därav inte ett enfrågeparti.
    Du stirra dig helt blind på att de lyfter en fråga långt över de andra, och inbillar dig inte har det klart för sig i andra frågor.

Vi kan säga så här om SD och rasister, hade det varit så många rasister i Sverige.
    Så hade vi märkt detta på ett helt annat sätt.
    Vågar inte sätta några siffror på detta, som inte du heller vill.
    Jag tror de är rätt få av alla som röstar på SD.
    De flesta som röstar på SD, upplever jag röstar pga saker i deras liv slutar att fungera som det ska.
    Hade kanske också röstat på SD, om de inte hade haft sina andra åsikter som skulle r*v kn***a mig och mitt liv.

• Carnitas
    Thedrjohn skrev 2014-12-07 23:35:41 följande:
    Jag hoppas bara våra politiker begriper att reglerna för omröstningar om budgeten ABSOLUT inte bör ändras. SD kommer bara att växa och ändrade regler kan 2018 el 2022 komma att gynna SD i eventuell regeringsställning. S har redan underskattat SDS förmåga och är för arroganta att ens föreställa sig att SD kan bli så stora -men det kan räcka med 26% av väljarstödet.

Jag har siat om 16-18% till 2018 och närmare 25-30% till 2022.
    Enda som kan hindra SD framfart, är att man i traditionella partier tar tag i invandrarfrågan.
    Dock har det blivit en sån prestige, att man nu vägrar ta tag i frågan.
    På annat sätt än vi ska fortsätta som inget har hänt.

Jag skulle föreslå 3-5års invandringsstopp och använda dessa år till komma kapp i infrastrukturen.
    Som då innefattar alla delar av samhället.
    Nu är inte detta SD förslag precis, dom vill ju mer permanent dra ner invandringen.
    Men detta kommer inte heller ske, men det skulle vara bra för landet.
    Och vara mer rustad att ta hand om sin egen befolkning, och invandrare som behöver hjälp.
    Nu målar vi in oss i ett hörn.

Sen säger andra, men det finns ju visst lägenheter och annat i överflöd.
    Kanske det finns, men där vill ingen bo där heller.
    tom i min lilla skitstad, är det extrem bostadsbrist nu, fastighetsägare skär guld med täljkniv.
    Då de har 100% uthyrning all the time, och kan höja lite som de vill.
    Då de har ingen press på sig, då de kommer ändå ha 100% uthyrning.

Svar på tråden SD ska rösta ner S