• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-13 07:43:03 följande:
    Vi har redan tagit vårt ansvar emot från våra grannländer och hoppas att de ställer upp om vi behöver fly.
    I varmare länder sköter FN flyktinglägren och här har vi bildat EU för att slippa krig.
    Jaha. Så vi behöver bara hjälpa människor nära oss och där det inte är varmt. OK.
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-13 07:48:01 följande:
    Både M och S har haft nazister men för 10 år sedan och långt bakåt hade de majoritet med en pakt i riksdagen, då de röstade ner dom andra om generösare invandring. "Vi har redan tagit vårt ansvar" sa Persson och Ingvar Carlsson ströp åt nästan helt med Luciabeslutet i 2 år för det kom för många.

Alliansen och SD har ändrat allt.
    Nej varken M eller S är sprungna ur nazism. Det är däremot SD.

Jepp de andra partierna har tidigare gjort upp om invandring utan SD och kommer fortsätta göra upp om invandring utan SD.
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-13 07:48:49 följande:
    I ett parlament ska alla prata med alla.
    Nej, alla har inte så mycket gemensamt att det finns så mycket att prata om och i en del fall står man så långt ifrån varandra ideologiskt att det inte finns något öht att prata om.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-13 12:43:17 följande:

Min fråga var om du var medveten om detta, då du skriver på ett sätt som du inte är medveten om att alla kan se vad du skriver.

Du säger hela tiden(det senaste i alla fall) att jag vann, det jag sagt är att jag ägt dig.
    Som då betyder att mina argument ägt dig(om nu detta var oklart för dig).
    Om jag vann eller inte, vill inte jag uttala mig om.
    Då det är du som säger detta. så det är nått du får stå för.
    Vad jag däremot vet, är att du helt släppt sakfrågan och bemöter inte längre mina argument.

Som jag i och för sig ser som rätt solida argument och logiska.
    Och definitivt pekar på att SD´s tillvägagångssätt i skeendet kring budget.
    Var ett strategiskt beslut, och inte yttrande i själva sakfrågan de debatterade.
    Sen delar av det, har ju helt klart påverkan på budgeten.
    Men det är en helt annan diskussion.

Javisst dina åsikter är solida argument och du äger mig. Gott så.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-14 20:38:41 följande:
    Javisst dina åsikter är solida argument och du äger mig. Gott så.

De ter sig solida, då du bara tramsar nu.
    nihka skrev 2014-12-14 20:41:51 följande:
    Javisst. "en sån tom Bert Karlsson."

Ja, stor humor Skrattande

SD gjorde ett strategiskt rätt val, genom att pusha sin hjärtefråga(som även har påverkan på ekonomin).
    Du är tyvärr så förblindad av ditt hat till SD, att du inte kan se när de spelar sin hand perfekt.
    Det är att dom spelar sina händer så här bra, som gör att de bara kommer öka och öka och öka i antalet väljare de får.
    Enda som kommer sakta ner deras framfart, är om Åkesson inte kommer tillbaka eller dröjer väldigt länge.

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-14 20:28:16 följande:
    Nej varken M eller S är sprungna ur nazism. Det är däremot SD.

Jepp de andra partierna har tidigare gjort upp om invandring utan SD och kommer fortsätta göra upp om invandring utan SD.

Hur utläser du detta?

Vad jag ser är att är att olaw säger att S och M haft sina nazister.
    Varför förvränger du vad han säger?
    Man gjort upp om många frågor om invandring det vet alla.
    Men inte det som pratas om här, utan ökad invandring.

nihka skrev 2014-12-14 20:34:42 följande:
    Nej, alla har inte så mycket gemensamt att det finns så mycket att prata om och i en del fall står man så långt ifrån varandra ideologiskt att det inte finns något öht att prata om.

Att sluta och prata, är ingen lösning.
    Det är exakt tvärtom.

Men en som har lite svårt att förstå politiks strategi.
    Så kan det vara svårt att greppa, det viktiga att före en konversation även med de som man inte delar ideologisk grund.
    Förstår inte varför du är emot demokrati.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-14 21:27:04 följande:
    De ter sig solida, då du bara tramsar nu.
    nihka skrev 2014-12-14 20:41:51 följande:
    Javisst. "en sån tom Bert Karlsson."

Ja, stor humor Skrattande

SD gjorde ett strategiskt rätt val, genom att pusha sin hjärtefråga(som även har påverkan på ekonomin).
    Du är tyvärr så förblindad av ditt hat till SD, att du inte kan se när de spelar sin hand perfekt.
    Det är att dom spelar sina händer så här bra, som gör att de bara kommer öka och öka och öka i antalet väljare de får.
    Enda som kommer sakta ner deras framfart, är om Åkesson inte kommer tillbaka eller dröjer väldigt länge.

javisst dina åsikter är solida
Svar på tråden SD ska rösta ner S