• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-06 16:29:34 följande:
    Kan du ta det på begriplig svenska? Tack.

Se om du kan läsa det en gång till, så slipper du göra dig till.
    Men 25-öringen trilla väl ner, och så låtsas du att du inte förstår.

Så lättlurad är jag inte.
    Men nu förstår du varför de pratade om annat än budgeten.
    Skulle jag också gjort, om jag hade en budgetförslag som ingen skulle rösta på ändå.
    Så är det bättre lyfta upp sakfrågan, för stundande nyvalet.
    Det är en sund strategi och smart strategi, synd bara du inte fattade detta,

• nihka
    Perplex skrev 2014-12-05 10:56:22 följande:
    I Kommunisternas Soviet var det fria val också, man kunde rösta på ett parti. Samma sak i Kina och på Kuba. Fria val men bara ett parti som du får rösta på.
    Och din poäng med att berätta detta är?

Har det något att göra med att man skulle kunna ändra så det inte bara är praxis (som SD var det första partiet att bryta mot) utan inte längre tillåtet att rösta på fler än en budget?
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-06 16:35:22 följande:
    Och din poäng med att berätta detta är?

Har det något att göra med att man skulle kunna ändra så det inte bara är praxis (som SD var det första partiet att bryta mot) utan inte längre tillåtet att rösta på fler än en budget?
    Läste du inte ens vad du citerade?
    H*n menade på att i Sovjet så hade man bara ett val att rösta på
    Som man nu föreslår här, rätt enkelt att förstå.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-06 16:34:22 följande:

Se om du kan läsa det en gång till, så slipper du göra dig till.
    Men 25-öringen trilla väl ner, och så låtsas du att du inte förstår.

Så lättlurad är jag inte.
    Men nu förstår du varför de pratade om annat än budgeten.
    Skulle jag också gjort, om jag hade en budgetförslag som ingen skulle rösta på ändå.
    Så är det bättre lyfta upp sakfrågan, för stundande nyvalet.
    Det är en sund strategi och smart strategi, synd bara du inte fattade detta,

Jag läser igen:

"LoL, du fattar noll om politik va?"

Svar: Jag fattar att du inte fattar vad jag fattar.

"De pissar in nyvalet"

Respons: Du menar säkert något med detta uttalande...

"SJÄLVFALLET de pratar om invandrarfrågan"

Respons: Kanske har du bara vänt på subjekt och predikativ, men lite mödosamt är det iaf att tolka det ihop med resten.

"Varför skulle dom prata om en budget, som de redan visste om inte skulle gå igenom?"

Respons: Jag vet inte varför du frågar mig detta. SD får pratar om precis vad de vill, men om SD motiverar varför de röstar som de gör och bara nämner invandring så är det bara invandring de har nämnt.

Jag gör mig inte till och låtsas inte. Du formulerar dig så att jag har svårt att förstå vad du menar, men du tycks ha bestämt dig för att de som inte begriper vad du säger är dumma och/eller försöker slingra sig undan något du själv ser som en upphöjd generell sanning.

SD fällde en budget som innehöll förbättringar för en grupp (pensionärerna) som de lovat förbättringar för och röstade i stället på en budget som inte innehöll dessa förbättringar. SD bemödade sig inte ens med att kommentera detta utan motiverade sitt beslut enbart med invandring. Vadå "sakfrågan" i singular? Det finns fler sakfrågor än invandring, exempelvis pensionärernas ekonomi, men inte för ett enfrågeparti som SD förstås.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-06 16:44:22 följande:
    Läste du inte ens vad du citerade?
    H*n menade på att i Sovjet så hade man bara ett val att rösta på
    Som man nu föreslår här, rätt enkelt att förstå.
    Jo, jag läste det. Det var något om val i  "Soviet".

Ser fortfarande inte vad "Soviet" har att göra med att man skulle få ha en röst isf för fler på budgetförslag. Det är ju skillnad på att ha enbart ett alternativ att rösta på och att ha en röst att lägga på ett av flera alternativ. Eller är det någon som menar att vi borde få rösta på fler partier än ett till riksdagsvalet?
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-06 17:11:03 följande:
    Jag läser igen:

"LoL, du fattar noll om politik va?"

Svar: Jag fattar att du inte fattar vad jag fattar.

"De pissar in nyvalet"

Respons: Du menar säkert något med detta uttalande...

"SJÄLVFALLET de pratar om invandrarfrågan"

Respons: Kanske har du bara vänt på subjekt och predikativ, men lite mödosamt är det iaf att tolka det ihop med resten.

"Varför skulle dom prata om en budget, som de redan visste om inte skulle gå igenom?"

Respons: Jag vet inte varför du frågar mig detta. SD får pratar om precis vad de vill, men om SD motiverar varför de röstar som de gör och bara nämner invandring så är det bara invandring de har nämnt.

Jag gör mig inte till och låtsas inte. Du formulerar dig så att jag har svårt att förstå vad du menar, men du tycks ha bestämt dig för att de som inte begriper vad du säger är dumma och/eller försöker slingra sig undan något du själv ser som en upphöjd generell sanning.

SD fällde en budget som innehöll förbättringar för en grupp (pensionärerna) som de lovat förbättringar för och röstade i stället på en budget som inte innehöll dessa förbättringar. SD bemödade sig inte ens med att kommentera detta utan motiverade sitt beslut enbart med invandring. Vadå "sakfrågan" i singular? Det finns fler sakfrågor än invandring, exempelvis pensionärernas ekonomi, men inte för ett enfrågeparti som SD förstås.

Frågar?

Jag BERÄTTAR!!!

• Carnitas
    nihka skrev 2014-12-06 17:19:35 följande:
    Jo, jag läste det. Det var något om val i  "Soviet".

Ser fortfarande inte vad "Soviet" har att göra med att man skulle få ha en röst isf för fler på budgetförslag. Det är ju skillnad på att ha enbart ett alternativ att rösta på och att ha en röst att lägga på ett av flera alternativ. Eller är det någon som menar att vi borde få rösta på fler partier än ett till riksdagsvalet?

Om du inte förstår, så lär inga förklaringar hjälpa dig heller.
    Ser ju bara på att du inte fattar varför SD, pratade om invandrarfrågor än budgeten.
    Som läget var där, så var ju det självklart att prata om invandrarfrågor, och profilera sig än mer.

Taktiskt rätt strategi och smart.
    Än prata om budgeten, som de ändå visste om aldrig skulle gå igenom.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-06 18:20:51 följande:

Frågar?

Jag BERÄTTAR!!!

Jag uppfattade "Varför skulle dom prata om en budget, som de redan visste om inte skulle gå igenom?" som en fråga.

Då vet jag i fortsättningen att alla dina meningar som avslutas med ett frågetecken är något du BERÄTTAR och jag ska behandla inläggen därefter.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-06 18:23:20 följande:

Om du inte förstår, så lär inga förklaringar hjälpa dig heller.
    Ser ju bara på att du inte fattar varför SD, pratade om invandrarfrågor än budgeten.
    Som läget var där, så var ju det självklart att prata om invandrarfrågor, och profilera sig än mer.

Taktiskt rätt strategi och smart.
    Än prata om budgeten, som de ändå visste om aldrig skulle gå igenom.

Så du hade ingen förklaring som du tror kan hjälpa mig om varför någon börjar att yra om kommunister när det kommer förslag på att varje parti ska få EN röst att lägga istället för fler.

Som jag ser det så pratade SD om en sak, invandring, för att SD är ett enfrågeparti.

Allt annat är högst underordnat om ens i realiteten existerande.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-06 18:31:27 följande:
    Jag uppfattade "Varför skulle dom prata om en budget, som de redan visste om inte skulle gå igenom?" som en fråga.

Då vet jag i fortsättningen att alla dina meningar som avslutas med ett frågetecken är något du BERÄTTAR och jag ska behandla inläggen därefter.

Vad du ska göra, är att sluta låtsas att inte förstå.
    När det blir jobbigt för dig.

nihka skrev 2014-12-06 18:35:56 följande:
    Så du hade ingen förklaring som du tror kan hjälpa mig om varför någon börjar att yra om kommunister när det kommer förslag på att varje parti ska få EN röst att lägga istället för fler.

Som jag ser det så pratade SD om en sak, invandring, för att SD är ett enfrågeparti.

Allt annat är högst underordnat om ens i realiteten existerande.

SD är inget enfrågeparti, de har ett omfattande partiprogram.
    Dock lyfter dom upp sin hjärtefråga tydligt.
    Men säga dom är ett enfrågeparti, är ju rent ut sagt ett tokigt påstående.
    Sug på denna en stund.
    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Kuriosa:
    Jo, en sak till, jag skulle aldrig någonsin få för mig att rösta på SD.

Svar på tråden SD ska rösta ner S