• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 06:29:48 följande:
    Kan du berätta för oss varför det istället var M och S var emot de andra, om asylinvandringen för 10 år sedan och många år bakåt?
    Nej, det kan jag inte. Jag pratar bara med en person i taget här.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-10 19:45:10 följande:

Inget som hindrar dig prata med Olaw, då du gjorde det uppenbart att du inte klarade av att diskutera med mig längre.
    Så svara du nu, finns inget som hindrar dig.
    Då du inte pratar med mig längre. (ägd igen).

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-10 21:53:06 följande:

Inget som hindrar dig prata med Olaw, då du gjorde det uppenbart att du inte klarade av att diskutera med mig längre.
    Så svara du nu, finns inget som hindrar dig.
    Då du inte pratar med mig längre. (ägd igen).

Ja, jag är ägd igen. Du vinner varje gång. Grattis och glad påsk.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-10 22:04:37 följande:
    Ja, jag är ägd igen. Du vinner varje gång. Grattis och glad påsk.

Yup, då du säger du bara pratar med en, och mig hade du slutat prata med.
    Vilket betyder du ljög för olaw, i tron ingen skulle se detta,

Olaw du kan kräva svar här, du ser ju vilka "diskussion" vi har här Kräks Tomte
    Men hon vågar inte, då hon verkar ha svårt för vad som händer i verkligheten och analysera detta på rätt sätt.

• nihka
    Carnitas skrev 2014-12-10 22:21:36 följande:

Olaw du kan kräva svar här, du ser ju vilka "diskussion" vi har här KräksTomte
    Men hon vågar inte, då hon verkar ha svårt för vad som händer i verkligheten och analysera detta på rätt sätt.

Jag får väl bokstavera ut det för dig.

1.När någon vill att jag ska berätta något för "oss" svarar jag "Nej, det kan jag inte. Jag pratar bara med en person i taget (per inlägg) här."

2. Jag har inte slutat prata med dig men du får svar av den kvalitet dina inlägg förtjänar.

3. Man kan inte kräva svar. Den som tror det har ett diktatoriskt tänk. Det är ointressant att diskuterar med personer med ett diktatoriskt tänk. Glad påsk.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 19:31:13 följande:
    Mattias Karlsson är PK (PressKonferens). OK. God Jul på dig också.
    Att hålla en PK är känt inom massmedia som även kan vara PK.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 19:44:27 följande:
    Du har inte uppfattat att "närområdet" inte kan och vill ta emot fler flyktingar, men SD tycker ändå att det är bra idé att tala om för andra länder vad de ska göra?

SD behöver ju inte ens ens vidtala Libanon innan man föreslår att de ska ta emot fler flyktingar. Libanon kan ju satsa på att nå upp till två miljoner flyktingar på sina 4,5 miljoner invånare.

Löfven har redan försökt förhandla men alliansen var inte intresserade.
    Det självklara är att Närområdet utvidgas ju mer man fyller på, inte att man drar förbi en massa länder och åker hit istället.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 19:45:10 följande:
    Per telefon då eller?

För 10 år sedan var M och S mera likt SD och partierna är nog ganska lika men inlåsta i konstigheter sedan alliansen bildades. 
  • Olaw
    Carnitas skrev 2014-12-10 22:21:36 följande:

Olaw du kan kräva svar här, du ser ju vilka "diskussion" vi har här KräksTomte

I en demokrati ska alla kunna prata med alla
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 23:07:07 följande:
    Att hålla en PK är känt inom massmedia som även kan vara PK.
    Tack för upplysningen men det var inte presskonferens som var på tapeten när du hoppade in.
Svar på tråden SD ska rösta ner S