• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 23:09:36 följande:
    Det självklara är att Närområdet utvidgas ju mer man fyller på, inte att man drar förbi en massa länder och åker hit istället.
    Så om kriget sprider sig kan Sverige ingå i ett närområde som utvidgat sig och DÅ är det mer än OK att ta emot 4 miljoner flyktingar bara FN skickar oss lite pengar för matkuponger att dela ut?
  • Carnitas
    Olaw skrev 2014-12-10 23:14:13 följande:
    I en demokrati ska alla kunna prata med alla
    Sant, men det tyckte inte nihka.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-10 23:13:55 följande:
    Ja. jag ljög. Ja, jag är ägd. Ja, jag jag sänkte kvaliteten. Ja, så klart är jag tvungen att svara. Ja, det är mitt problem. Ja, du håller en oerhört hög nivå på dina resonemang som lyder ungefär det du tycker är lag. Och ja, jag håller med dig i allt du sagt, allt du säger och allt du kommer att säga.

Nu finns det väl inget mer att läxa upp mig om så du kanske kunde rikta din uppmärksamhet åt något annat håll.
    Du vet om att det är inte bara jag som ser vad du skriver?
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 23:12:29 följande:
    Per telefon då eller?

För 10 år sedan var M och S mera likt SD och partierna är nog ganska lika men inlåsta i konstigheter sedan alliansen bildades. 
    Hur många är ni då?

Nej varken M eller S är sprungna ur nazism.
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 23:14:13 följande:
    I en demokrati ska alla kunna prata med alla
    Att kunna är inte detsamma som att vara tvungen, men där har ju SD en lite annorlunda syn.
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-10 23:21:00 följande:
    Du vet om att det är inte bara jag som ser vad du skriver?
    Jamen så bra. Då kan ju alla se hur rätt du har och hur jag håller med dig om det och om vilken idiot jag är. Se. Du vann igen!
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 23:20:17 följande:
    Så om kriget sprider sig kan Sverige ingå i ett närområde som utvidgat sig och DÅ är det mer än OK att ta emot 4 miljoner flyktingar bara FN skickar oss lite pengar för matkuponger att dela ut?
    Vi har redan tagit vårt ansvar emot från våra grannländer och hoppas att de ställer upp om vi behöver fly.
    I varmare länder sköter FN flyktinglägren och här har vi bildat EU för att slippa krig.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 23:22:06 följande:
    Hur många är ni då?

Nej varken M eller S är sprungna ur nazism.
    Både M och S har haft nazister men för 10 år sedan och långt bakåt hade de majoritet med en pakt i riksdagen, då de röstade ner dom andra om generösare invandring. "Vi har redan tagit vårt ansvar" sa Persson och Ingvar Carlsson ströp åt nästan helt med Luciabeslutet i 2 år för det kom för många.

Alliansen och SD har ändrat allt.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-10 23:28:02 följande:
    Att kunna är inte detsamma som att vara tvungen, men där har ju SD en lite annorlunda syn.
    I ett parlament ska alla prata med alla.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-10 23:31:20 följande:
    Jamen så bra. Då kan ju alla se hur rätt du har och hur jag håller med dig om det och om vilken idiot jag är. Se. Du vann igen!

Min fråga var om du var medveten om detta, då du skriver på ett sätt som du inte är medveten om att alla kan se vad du skriver.

Du säger hela tiden(det senaste i alla fall) att jag vann, det jag sagt är att jag ägt dig.
    Som då betyder att mina argument ägt dig(om nu detta var oklart för dig).
    Om jag vann eller inte, vill inte jag uttala mig om.
    Då det är du som säger detta. så det är nått du får stå för.
    Vad jag däremot vet, är att du helt släppt sakfrågan och bemöter inte längre mina argument.

Som jag i och för sig ser som rätt solida argument och logiska.
    Och definitivt pekar på att SD´s tillvägagångssätt i skeendet kring budget.
    Var ett strategiskt beslut, och inte yttrande i själva sakfrågan de debatterade.
    Sen delar av det, har ju helt klart påverkan på budgeten.
    Men det är en helt annan diskussion.

Svar på tråden SD ska rösta ner S