• Dur och moll

SD ska rösta ner S

Och även alliansen om de inte bryter med MP och minskar invandringen. SD ser gärna en regering M + S!

• Svar på tråden SD ska rösta ner S
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-08 17:10:44 följande:

SD saknar inte ideologisk grund, det är rätt klart i hur de står i många frågor.
    Därav inte ett enfrågeparti.
    Du stirra dig helt blind på att de lyfter en fråga långt över de andra, och inbillar dig inte har det klart för sig i andra frågor.

Vi kan säga så här om SD och rasister, hade det varit så många rasister i Sverige.
    Så hade vi märkt detta på ett helt annat sätt.
    Vågar inte sätta några siffror på detta, som inte du heller vill.
    Jag tror de är rätt få av alla som röstar på SD.
    De flesta som röstar på SD, upplever jag röstar pga saker i deras liv slutar att fungera som det ska.
    Hade kanske också röstat på SD, om de inte hade haft sina andra åsikter som skulle r*v kn***a mig och mitt liv.

Visst. God jul.
  • Carnitas
    nihka skrev 2014-12-08 19:03:31 följande:
    Visst. God jul.
    Ägd!
  • nihka
    Carnitas skrev 2014-12-08 19:24:52 följande:
    Ägd!
    Naturligtvis. Gott nytt år.
  • Thedrjohn
    Carnitas skrev 2014-12-08 17:10:44 följande:

SD saknar inte ideologisk grund, det är rätt klart i hur de står i många frågor.
    Därav inte ett enfrågeparti.
    Du stirra dig helt blind på att de lyfter en fråga långt över de andra, och inbillar dig inte har det klart för sig i andra frågor.

Vi kan säga så här om SD och rasister, hade det varit så många rasister i Sverige.
    Så hade vi märkt detta på ett helt annat sätt.
    Vågar inte sätta några siffror på detta, som inte du heller vill.
    Jag tror de är rätt få av alla som röstar på SD.
    De flesta som röstar på SD, upplever jag röstar pga saker i deras liv slutar att fungera som det ska.
    Hade kanske också röstat på SD, om de inte hade haft sina andra åsikter som skulle r*v kn***a mig och mitt liv.

Hänger inte helt med på argumentationen men den näst sista meningen tror jag är osannolik -SD är inte ett allmänt missnöjesparti utan speglar missnöje med integrationspolitiken. Jag tror många hellre skulle se att frågan ägdes av andra partier, men det gör den inte, och vad återstår att rösta på då för de som tycker migration och assimilering är viktigt?
  • Carnitas
    Thedrjohn skrev 2014-12-08 23:50:17 följande:
    Hänger inte helt med på argumentationen men den näst sista meningen tror jag är osannolik -SD är inte ett allmänt missnöjesparti utan speglar missnöje med integrationspolitiken. Jag tror många hellre skulle se att frågan ägdes av andra partier, men det gör den inte, och vad återstår att rösta på då för de som tycker migration och assimilering är viktigt?

Nu, utesluter inte det att man röstar så av den anledningen också.
    Och visst hade många hellre röstat på andra partier, som hade tagit upp frågan på ett liknande sätt.
    Men vad är missnöje?
    Är inte all politik och de förändringar, bottnat att man inte är nöjd i hur det ser ut nu?
    Invandringens problem har blivit pinsamt tydlig i vissa städer.
    Och då inte att man tycker illa om dom, utan för man märker det är saker som funkar som det ska.
    Eller inte alls, som det börjar bli med lägenheter på en del ställen andra än våra större städer.

Men vem man ska skylla på är en bra fråga, dock tror jag media har en stor del av ansvaret här.
    Då de har skrikit rasist så många ggr, när partier kommit med olika förslag om krav och ändringar i invandrarpolitiken.
    Varför media gjort det så ofta, vet jag faktiskt inte.
    Vet du?, då det vore intressant att veta.

• Olaw
    nihka skrev 2014-12-06 16:27:27 följande:
    Jag lyssnade på SDs motivering framförd av Mattias Karlsson och den innehöll inget annat än invandring. Om du vill kalla Mattias Karlsson för PK som hakat upp sig på invandring så ska jag inte säga emot dig.
    PK=PressKonferens också som var lång nog om det viktigadet varför SD bara växer när de andra backar. I Riksdagsdebatten talade de om allt annat de kan förhandla om och begärde bara att ökningen av asylintaget ska bromsas.
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-06 18:35:56 följande:
    Så du hade ingen förklaring som du tror kan hjälpa mig om varför någon börjar att yra om kommunister när det kommer förslag på att varje parti ska få EN röst att lägga istället för fler.

Som jag ser det så pratade SD om en sak, invandring, för att SD är ett enfrågeparti.

Allt annat är högst underordnat om ens i realiteten existerande.
    Nej dom kämpar för högre straff, hårdare tag och en massa annat svenskt men asylinvandringen är så dyr att den måste åtgärdas. Är det väldigt svårt att förstå då de andra bara talar om den integration de misslyckats med i 30 år?

Är det rättvist att Syrier ska svälta hemma och bara gödas här till stora kostnader?

Ja man kan undra vart våra pengar ska gå när man läser detta

Ångest bland syriska flyktingar över FN:s matstopp - Nyheter | SVT.se
    http://www.svt.se/nyheter/sverige/syriska-flyktingar-oroliga-for-minskad-mathjalp

Och vi ska skära ner på vår sjukvård igen

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/krisen-pa-karolinska-stanger-vardplatser_4173095.svd

Då bör man rimligen bromsa i det dyra att locka hit folk och satsa på den billigare hjälpen i närområdet så blir det pengar över till oss och alla som bor här redan.

Löfven behöver inte utlysa Extra val, utan kan sitta kvar och förhandla. Det verkar väl bättre nu när a.-sen är så låsta?
  • Olaw
    nihka skrev 2014-12-07 02:16:43 följande:
    Fel igen. Definitionen av kuriosum är "inte alltför central och viktig men ändock intressant och märkvärdig information eller sak":

http://sv.wiktionary.org/wiki/kuriosum#Substantiv

SD är ett enfrågeparti. Finns inget du kan säga som skulle ändra detta faktum.

Klart man accepterar röstresultatet. SD har 49 mandat i riksdagen, men övriga har 300 och behöver inte konsultera SD innan de tar beslut. En del tror att det med mandat följer rätt att bestämma i frågor andra partier inte delar ens syn i eller att det är obligatoriskt att samarbeta med alla, men så är det förstås inte.

Asså, det är en demokratisk rätt att gå på Nobelmiddagen. Var är min inbjudan?

Man pratar invandring plenty, men inte med SD.
    Kan du berätta för oss varför det istället var M och S var emot de andra, om asylinvandringen för 10 år sedan och många år bakåt?
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 06:18:03 följande:
    PK=PressKonferens också som var lång nog om det viktigadet varför SD bara växer när de andra backar. I Riksdagsdebatten talade de om allt annat de kan förhandla om och begärde bara att ökningen av asylintaget ska bromsas.
    Mattias Karlsson är PK (PressKonferens). OK. God Jul på dig också.
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-10 06:24:32 följande:
    Nej dom kämpar för högre straff, hårdare tag och en massa annat svenskt men asylinvandringen är så dyr att den måste åtgärdas. Är det väldigt svårt att förstå då de andra bara talar om den integration de misslyckats med i 30 år?

Är det rättvist att Syrier ska svälta hemma och bara gödas här till stora kostnader?

Ja man kan undra vart våra pengar ska gå när man läser detta

Ångest bland syriska flyktingar över FN:s matstopp - Nyheter | SVT.se
    http://www.svt.se/nyheter/sverige/syriska-flyktingar-oroliga-for-minskad-mathjalp

Och vi ska skära ner på vår sjukvård igen

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/krisen-pa-karolinska-stanger-vardplatser_4173095.svd

Då bör man rimligen bromsa i det dyra att locka hit folk och satsa på den billigare hjälpen i närområdet så blir det pengar över till oss och alla som bor här redan.

Löfven behöver inte utlysa Extra val, utan kan sitta kvar och förhandla. Det verkar väl bättre nu när a.-sen är så låsta?
    Du har inte uppfattat att "närområdet" inte kan och vill ta emot fler flyktingar, men SD tycker ändå att det är bra idé att tala om för andra länder vad de ska göra?

SD behöver ju inte ens ens vidtala Libanon innan man föreslår att de ska ta emot fler flyktingar. Libanon kan ju satsa på att nå upp till två miljoner flyktingar på sina 4,5 miljoner invånare.

Löfven har redan försökt förhandla men alliansen var inte intresserade.
Svar på tråden SD ska rösta ner S