• Moonis

Är FL hackat??

När jag trycker på forum så kommer det upp massa tomma trådar och det står SD 2015. Är det fler som ser detta??

• Svar på tråden Är FL hackat??
  • Nyfiken gul

Alla trådar spammades av hacken igår. Därför ligger en del gamla trådar på första sidan igen. Alla såna inlägg är borta och därför ser det konstigt ut i gamla favoriter

Kunde också se att det gick att skriva från andra användare. Jag hann se en del trådar dyka upp på mina favoriter som jag Inte själv skrivit.men sen loggade jag ut.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Kim Possible

Hur kan det "bara" vara spam om det gick att ändra andras trådstartar och även ta över andras konton? 

Det jag såg innan jag loggade ut var att det dels postades nya trådar i alla kategorier samt att även gamla trådar fick ett extra inlägg av samma användare, sen kom det upp "beware"-bild. 

• molly50
    Kim Possible skrev 2014-12-08 10:56:54 följande:

Hur kan det "bara" vara spam om det gick att ändra andras trådstartar och även ta över andras konton? 

Det jag såg innan jag loggade ut var att det dels postades nya trådar i alla kategorier samt att även gamla trådar fick ett extra inlägg av samma användare, sen kom det upp "beware"-bild. 

Ja,det undrar jag med.
    Jag upptäckte dessutom att jag hade kunnat komma åt att uppdatera trådstarten i en tråd som jag själv inte ens hade startat.
    Så det låter ju lite märkligt att det ara skulle ha varit spam.
    Och ingen info syns fortfarande till.
    Mattias och Hannah.
  • fluu
    Moderator skrev 2014-12-08 14:54:57 följande:
    Informationstråd ligger uppe.
    Här ligger tråden
    gamla.familjeliv.se/Forum-20-52/m74484902.htm...
    /MODERATOR
    Ni tycker inte att tråden bör fästas?  Och att infon också borde ligga i allas inkorger? För typ tio timmar sedan HALLÅ?!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Helhet
    Moonis skrev 2014-12-08 08:33:00 följande:

Hur fick du ihop detta i det jag skrev? Jag skrev vad det stod, inget annat så det där med att tänka en extra gång kan ju vara en bra idé för flera.

Tror att ditt citat råkade komma med bara, det va det andra inlägget som kommentaren va menad till.
  • Nyfiken gul
    Moderator skrev 2014-12-08 14:54:57 följande:

Informationstråd ligger uppe.
    Här ligger tråden
    gamla.familjeliv.se/Forum-20-52/m74484902.html
    /MODERATOR

samma typ av meningslös information som förra gången...  och gången dessförinnan...

jag tycker det är en smula panikkänsla att vi medlemmar har bättre koll på vad som händer än supporten på familjliv.... Ska det vara så? 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nerfherder

Det var ett värre hack än så, det var saker som enbart syntes under "mina favoriter"

Svar på tråden Är FL hackat??